▷ ▷ Recensioner från omvärlden

Första försöket på Världen utanförDen första personen som såg fram emot på Obsidian den 25 oktober bad mig göra det som verkade vara ett omöjligt val. Å ena sidan finns det ett samhälle av utlänningar som är frustrerade över företagskontroll. Deras tjänster liknar arbetarnas paradis, eftersom de är välskötta och ofta glada, eftersom de är beroende av varandra. Han beundrar deras ledare, Adelaide, för den passion han har för sitt folk. Å andra sidan var staden som ägs av företaget som de lämnade bakom, ledd av Red Tobson, en idiot som verkade omedveten om att hans arbetares påståenden bara ätde fisk (för protein!) För att hjälpa till att förstöra befolkningen på grund av pesten. Trots att han ogillade Thompson, hade han rätt i de människor som arbetade med honom som lider eftersom arbetare som lämnade staden för att bilda sitt eget samhälle.

Jag vet fortfarande inte om jag gjorde rätt sak.

Recensioner Utanför världen - TechSpot 2

Det val jag kommer att göra kommer att förstöra ett av dessa två samhällen permanent. Han lyckades hitta ett val mellan lösningar som förstörde utposten, men också möjliggjorde djupa reformer i staden. Jag var nöjd med detta ett tag, men när jag återvände till mitt skepp såg jag att jag fick några souvenirer från mitt äventyr: stadsskylt. Och det här är vad jag vill se, beskrivningen berättar för mig att jag lär flyktingar något viktigt om deras drömmar att leva utan vänner: aldrig drömmer.

🥇 ▷ Översikt över omvärlden 1

Recensioner av omvärlden - TechSpot 3

Universum Världen utanför Det hände i en dyster. Halseyon är en företagsägd koloni med två arbetsplaneter, fokus för gruvdrift på asteroiden, ett fartyg som kallas Groundbreaker som fungerar som en station för alternerande arbetare och en fängsplanet. Saker är i en mycket svår situation eftersom arbetare lider av låg lön och lång arbetstid medan rika människor bor i guldpläterade städer utan att bry sig om sitt öde. Några frågor leder spelet: Hur bildar man ett idealiskt samhälle? Vad är fel med att låta den knäna ner? Vad är lämplig straff för tjänstemän, om någon? Världen utanför Agerar som en spegel på detta sätt; Du besvarar dessa frågor med många val du kan göra i spelet, och din moraliska ställning har haft uppenbara konsekvenser. Du kan också undvika alla dessa frågor för att skjuta alla du ser och ta allt i horisonten, oavsett tidens gång, kommer du att se hur din själviskhet kan uppstå för människorna omkring dig.

Du spelar variabler som inte har beräknats av företag i strävan efter full ekonomisk och social kontroll. Forskare (och utanför lagen) Phineas Welles har frusit dig i 70 års kall sömn. Jag var passagerare på det koloniala fartyget Hope, som inkluderade några av de största forskarna, konstnärerna och filosoferna i världen att erbjuda men nådde aldrig sin destination efter att ha kommit av från det planerade spåret. Med deras hjälp tror Willis att Halsayon ​​kan återhämta sig, men han behöver kemikalier i de kemikalier du behöver för att väcka de återstående inkräktarna, som har frusit så länge att de är så trötta på att uppleva vad Wales kallade “explosiv celldöd” när tinats. Din åsikt som någon utanför kolonin är vad som i slutändan kommer att forma sin framtid.

För spelare som är intresserade av tidigare obsidianproblem med tågsversionen kan du andas ett lättnads ​​suck. Det här spelet är inte helt felfritt – mitt spel hade det svårt när jag besökte den övergivna och ensamma staden Cascadia, med en struktur i textur och en längre laddningstid, och av någon anledning trodde jag att en av mina vänner dog, så det var omöjligt att avsluta jaget deras personliga (och störande styva förklaring att de inte överlevde) i slutet av matchen). Inget av dessa två problem löste verkligen spelet för mig, och mitt spel påverkades inte av det. Detta är ett Obsidian-spel som folk tigger: Ett på polska.

Recensioner Utanför världen - TechSpot 4

Frysning i 70 år har flera fördelar: Du får en “taktisk förlängning av tiden”, som gör att du kan bromsa striden. Genom att bromsa ner tiden kan du rikta in dig på vissa delar av kroppen som tillfälligt skadar dina fiender. Att skjuta fienden i ögat kommer att göra dem blinda, vilket gör deras skott mindre exakta. Detta gör att du också kan ändra din position, titta på huven med tillräckligt med tid för att få ner fiender och springa till en hög mur.

Overseas World Review - TechSpot 5

Vapen i sig är ganska kul att använda även om jag försöker prata om våld så mycket som möjligt, jag är inte rädd för våld när det händer. Du kan hitta och justera olika justeringar av dina vapen och rustningar som har ändrat stilar, vilket gör att nästan alla vapen och rustningar fungerar för varje spelstil. Om du gillar jaktgevär men du behöver något som tar bort mekanisk mekanik (robotar som ofta innehåller gevär) kan du lägga till justeringar som ändrar typen av skador på chockerna som somatiska. Om du gillar ett tungt pansaruppsättning men behöver vara serialiserat av två fiender, justera rustningsuppsättningen så att din röst blir lugnare.

Recensioner av omvärlden - TechSpot 6

Världen utanför Serverar spelarnas behov mekaniskt vid varje tur. När du planerar upp kan du låsa upp fördelar för att få fler förmågor, som förmågan att bära mer gods, fylla på din taktiska tid snabbare eller ha mindre hälsa med varje kill. Du kan också hantera brister, vilket gör att du kan låsa upp andra funktioner samtidigt som du får permanenta rabatter för din karaktär. Öppna fel baserat på dina svagheter som spelare. Om du har sprayat med syra flera gånger kan du plocka upp defekter som gör syran tätare. Jag har äntligen inga brister, och jag vill inte fortsätta att lida eftersom jag lider som spelare, även om jag kan se hur detta system kommer att motivera andra spelare att ändra sina strategier för att få de fördelar de förväntar sig.

Dessa eldiga strider är ibland roliga och tillfredsställande, men det är svårt att ströva runt elefanter i rummet när det gäller Obsidian-spel. Ja Världen utanför Liknar en mekaniker droppar Serier. Det gjordes av samma team som arbetade på de två första droppar Spel också Fallout: New Vegas. Det byggdes på ett ramverk Dungeon och drake, När spelaren rankar poäng i uppfattning och intelligens när det gäller karaktärsbyggnad och framsteg. Du måste klara den statistiska kontrollen för att öppna ett dialogalternativ som låter dig avsluta uppgiften på ett annat sätt. Detta är inte annorlunda droppar Det är under Bethesda ägande, även om jag skulle säga att jag inte kände mig motiverad förrän slutet Effekt 3 Eller 4 för jag känner mig elegant Världen utanför. Skrivandet är centrerat, och fokus ligger på att få spelaren att möta sin klasskamp, ​​och universum är byggt med detta mål i åtanke. Som en bonus är det också väldigt roligt. Tidigare i spelet skrattade jag när en företagsvakt sa till mig att de var upptagna med svindlare och ännu värre: parkeringsöverträdelser.

Du och din väns trupper kommer äntligen att hitta några mörka fakta om Halcyon. Därifrån kan du omforma det till vad du nu ser på mänsklighetens potential. För vissa människor kommer detta att återspegla vad deras politik verkligen är. Som socialist vet jag att allt som slutar är att tjäna en koloni som prioriterar arbetarnas rättigheter. Andra som har mer sympati för företag och kapitalism kommer också att ha ett sätt att aktivera sin vision. Om du vill kan du till och med slåss mot den frysta världen, Willis. Världen utanför Detta kommer att utmana dig att genomföra utmanande val i din strävan att hitta ett bättre sätt att leva, och att presentera åsikter som direkt motsäger dig själv på sätt som du tycker är mycket rättvis och övertygande. I slutet av spelet känner jag att jag bättre kan förstå min egen politik.

Recensioner Utanför världen - TechSpot 7

Nyckeln till denna naturliga känsla är att utmana spelaren att hålla sig till sina ideal. När jag träffade Icons, en socialistisk fraktion som ägnade sig åt sin sak med entusiasm som zen, tillbringade deras svältande samhälle under ledning mer tid i tom retorik än i praktiken. (Det får mig också att skratta, som också är en före detta journalist.) Det är säkert att säga att den ikoniska ledaren är en mycket dålig person, men å andra sidan, under företagskontroll, får arbetarna inte en duva eller helger. Om du spelar korten på rätt sätt, kan du hitta ett sätt att förbli tro mot dig själv utan att låta maktmakten inte betjäna sitt samhälle. Men för att komma dit måste du vara försiktig och arbeta med det, bara skriva djupgående karaktärer för att ge dig ett sätt att ta hand om vad som händer med Halseyon-folket.

Du fungerar som en guide för de olika samhällsskikt som utgör Chelsea. Deras personliga söklinjer avslöjar dessa karaktärer lika mycket som världen själv. Parvati är van vid att inte vara en del av honom när du träffar någon som känslomässigt lockas till honom, och du vet inte hur du ska hantera det. Sökningen är att undersöka vad det innebär att vara en fyrkantig slips som inte kan innehålla så många runda hål som en imponerande kärlekshistoria. Vicar Max söker, liksom anhängare av andra religioner, fred i en slags storslagen design och utformar en logiskt osäker värld. Han sa också barnen var en far. En av mina favoriter, Felix, är en föräldralös barn som flydde från Groundbreaker efter att han började slåss med sin chef om sport. Han läser inte bra, men hans övertygelse är stark – han behöver inte studera teori för att veta att arbetare utnyttjas. Dina vänner kommer att ha en stark reaktion på de viktigaste frågorna och besluten du tar. Parvatis reaktion på det första försöket ledde till att jag valde.

Oavsett din policy kommer du inte att sluta Världen utanför Utan att hantera arbetsproblem direkt. Jag är en facklig representant KotakoIbland påminner mig om det vi talade om i våra möten: hur uppfyller vi arbetarnas behov och hur behagar vi chefer? Som någon som inte har anställts av ett företag kallas du ett “frilansjobb” baserat på uppdrag, vilket gör mig lycklig. En uppgift fick mig till och med att förhandla mellan strejkande arbetare och deras chefer. Arbetet är i fokus för allt på Halseyon. Landfrågor som direkt förstör kolonin genom att dela välstånd mellan överordnade och arbetare. Halsion känns full och full – i slutet av din förståelse av dess historia ligger i nästan ett sekel av livet som har utvecklats i denna koloni.

Recensioner Utanför världen - TechSpot 8

När min tid på Halcyon fortsatte analyserade jag äntligen vad spelet bad mig tänka på genom Langston Hughes-dikten “Harlem”. Vad händer med drömmar som är försenade i rymden? Under hela spelet ser du resultatet av drömmar som har förvärrats, torra, flådade. Du kan få denna idé i mitt huvud, det är svårt att inte se begränsningarna i den sökning han har på lasern för att ifrågasätta klasskamp.

Halseyon gav mig namnet på en koloni som naturligtvis fick mig att känna obehag, trots att det var lätt att vila, fanns det ingen känslomässig ras som hade ersatts av inkräktarna. i Världen utanför, Alla sociala problem filtreras efter klass. Sexuella och rasuella fördomar finns inte trots att det finns ras; Många människor du träffar i klassen är svarta och bruna. Ras och kön erkänns inte främst från de grundläggande berättelserna i spelet till tappens tapp i bedrägeri av läxor, som står på spel i ett spel som är djupt involverat i energidynamik. I vår värld är klass och ras nära besläktade och en värld där klassfrågor är mer varaktiga än rasfrågor som jag tycker är oärliga. Jag litade på Obsidian för att ta upp denna fråga med samma nåd som de gjorde klassproblemet, så jag hoppas att de har åkt dit.

Världen utanför Så rörande att det fick mig att undra och slutligen omfamnade min tro djupare. Mitt spel slutar med vad som verkar vara en falsk vision ledd av arbete för Halsion, och spelet ger dig utrymme att aktivera hur din personliga vision ser ut. Detta uppmuntrade mig utan att predika och gav mig ett trevligt politiskt utbyte. så småningom , Världen utanför I linje med Hughes. Halseyons dröm uppskjutits. Hur du tar dessa bitar upp till dig, bra eller dåligt.