🥇 ▷ Recensioner – Omvärlden »✅

När Obsidian, forskningen bakom New Vegas Fallout, tillkännagav att de gjorde RPG: er, som franchisefans, var det omöjligt att bli missnöjd, särskilt efter att New Vegas ansågs vara den bästa delen av Fallout och projektet han gjorde hade Fallout-medlemmar. originalet och frakt Obsidian Entertainment. Studion har spelarnas förtroende, men det återstår att se om de tillhandahåller något som uppfyller förväntningarna från en fansbas som frågar.

Ditt beslut har vikt

I flera år kommer vi att diskutera om våra viktiga beslut, i slutändan ser vi inte hur i vår värld i det universum. För att hedra detta kretsar The Outer Worlds kring ditt beslut. Vi tog på oss rollen som nybyggare som betalades ut av Phineas Welles, en forskare från Halcyon, en mänsklig koloni där Terra kretsade runt. Syftet med att komma ur sängen är att hjälpa kaptenen på ett skepp som är en hängare av Phineas i sitt äventyr. . Men vi befann oss snart ta platsen och vara huvudstad i ett fartyg som skulle ta oss genom vår resa genom Halcyon, “perfekt” … ok, nej, “La Falible”. Går namn på fartyg där vi måste be om vårt förtroende för att komma oss till vår destination, eller hur?

Det är vårt mål att flytta detta fartyg som leder oss att flytta till Terra 2, prata med människorna som bor i det och som i varje RPG, utföra den uppgift som vi har tilldelats för att få det vi ber om. Denna koloni är under kontroll av “styrelsen”, en plats som kontrollerar allt som händer i Halcyon, en jordreglerande arm i planetsystemet som förföljer Phineas Welles.

Från ditt första uppdrag kommer du att hitta dig själv som bestämmer vilken väg du kommer att ta, vad du vill ha som allierad eller motståndare och detta beslut kommer att avgöra framtiden för den plats du besöker. På grund av svårigheten i ditt beslut finns det inget konkret sätt att säga orsaken till kampanjen utan att förstöra vad som väntar dig. Men det är mycket bra att se ett spel där du kan samla dina pengar tillsammans med invånarna i denna värld och hur ditt beslut är passet du tar eller ankaret som du måste dra från ena sidan till den andra, så att det kan användas eller komplicera din resa

Recensioner - Utanför världen 1

Utvecklingen av den här historien sker genom dialog och ett konversationssystem som ger ett stort alternativ, som du måste vara försiktig med, för till skillnad från andra spel med det systemet, här kommer du inte att kunna undvika övervägandet att de ger svar bara öppnar konversationen, för ibland ibland kanske detta inte kan hjälpa dig att få de resultat du inte förväntade dig.

Den yttre vargen ger ett spel som går in i kinematik eller sekvenser för att berätta om dess historia, dialogen i detta system, prata med dina allierade eller vad du läser i terminalen du möter säger Halcyon och hjälper dig att använda din moraliska kompass för att röra dig när du går och bestämmer var man ska luta sig, vem som måste samarbeta eller vem måste förstöras. Jag förnekar inte att jag vill se lite kinematik, men eftersom han inte är beroende av dem måste hans dialogsystem vara mer effektivt för att involvera spelaren och han uppnår det på ett mycket bra sätt.

I den yttre världen kommer du att förfalska vad som händer med allt du möter, varje beslut kommer att beaktas, vissa med större vikt än andra, men i slutändan kan dina händer som leder detta fartyg och för Gims syften göras mycket bra

Recensioner - Outside World 2

Ett konstigt men välbekant universum

Grafisk stil Omvärlden kan förenklas på ett enkelt sätt. Denna Fallout och Bioshock kombineras i ett visuellt paket. Detta inflytande ses från karaktärsdesignen, världen och till och med det grafiska gränssnittet. Vi diskuterar spel som presenteras med en mängd olika färger, med en värld som har mycket skrikande teknik som kommer att vara baserad på 50-talet, inte bara visuellt utan också när det gäller musik.

Påverkan av Bioshock uppstod så snart vi öppnade byggnaden, eller en sammanställning som vi såg bostadsarkitektur, det fanns även automater för ammunition, vapen och förbrukningsvaror.
Spelet körs stabilt med 30 bilder per sekund på konsolen, i alla mina spel på PC och Xbox hittade jag inte en enda Bug, men jag hittade några ramar som faller, men sporadiskt lyckligtvis och mycket användbara.

Med det tror jag att det är dags att kasta in i spelet. Och The Outer Worlds har inte för avsikt att skapa något nytt eller experimentera med nya system, och det är där också den största framgången och den största besvikelsen. Jag skulle ta mig friheten att göra analogier, The Outer Worlds som McDonald’s från RPG, eller vad din favorit snabbmat är, en plats där du går, du vet att du hittar något som kommer att tillfredsställa din hunger. Detta är en RPG som har det vi använder. Färdighetsscheman som hjälper dig att ladda upp dina attribut i olika fält, som i Fallout. Detta hjälper dig att hacka en terminal, öppna en dörr eller behållarlås, koaxera, locka eller skrämma NPC: er. Redan i början av spelet måste du cirka punkterna för att bestämma din karakters profil. När du når en viss nivå i var och en av dessa färdigheter, kan du välja och använda olika, till exempel att sälja till automatiska maskinsäljare och inte bara handlare, kunna låsa upp vissa typer av terminaler eller använda vänner som du kan använda för att hitta vissa lösningar. Ah, för ja, ett annat beslut du måste fatta i den här titeln är om du kommer att följa med eller bli en varg, vilket också kommer att påverka din förmåga att bära saker, eller baserat på vad som helst, eftersom varje vän är specifik.

Dessa vänner förutom att vara vid din sida i strid, kommer att låta dig veta när du fattar beslut eller ger dig mer sammanhang. De kommer också att ge dig flera uppdrag som hjälper dig att ta reda på mer om deras förflutna och att lösa några av deras problem eller att stänga några av de konflikter de dragit, allt detta naturligtvis med sin belöning.

Recensioner - Utanför världen 3

Att utforska och söka i alla hörn av världen och byggnader som du möter är något viktigt, eftersom du kan hitta rustningar, vapen, ammunition, förbrukningsartiklar etc. Eller varför inte, för att läsa din fiendes kropp som kommer att se till att du och dina vänner kommer att slåss. Om du behöver göra lite mer skada kan du öka dina vapen och pansar, placera en effekt på din rustning, ändra typen av vapen på avstånd eller nära räckvidd. Var dock försiktig med var och en, eftersom det är svårt att fixa och du måste reparera det med vapen eller andra rustningar som du kan demontera när som helst.

Hur man kan förhindra dina attacker, där du attackerar är mycket viktigt, och för det finns det en DTT, ett system som kan övervinna problemet du kan välja var du ska skjuta fienden, och som har olika effekter i olika delar, kan orsaka mycket stor eller förlamar fienden, vilket orsakar bland annat bröt han bort.
När du planerar upp får du talanger och vinstpoäng, varav den första förklarades nyligen, men fördelarna är olika delar, med detta kan de öka din procentuella effekt, hälsningar eller viktkapacitet. Du får inte 1 varje gång du går upp en nivå, så de är sällsynta, så du bestämmer dig för att spendera den på din karaktär och dina vänner måste tänka lite mer. Men det finns andra sätt att få poäng, som introducerar ett system som enligt min mening är mycket smart. När du går framåt och har en kollision där din fiende skadas, kan du utveckla rädsla eller svaghet för vissa typer av attacker, det är där spelet frågar om du vill acceptera det med en obalans av poäng, det är lätt att acceptera detta på en punkt, snabb sammanställning du redan har överlägsna specifikationer enligt din åsikt. Men du måste tänka mycket bra om du accepterar det, eftersom det kan motstå attacker, i vissa fall att göra 25% mer skada. Jag tycker att detta system är kreativt och intressant och lägger till ett och mer till toppen

Recensioner - Utanför världen 4

Det fungerar utan alltför mycket besvär

Recensioner - Utanför världen 5

Den yttre världen är ett spel som inte försöker skapa något nytt, men också det som underlättas fenomenalt. Vill du ha innovation? Utan tvekan har Obsidian Company potentialen att göra det. Men trots att han lyckades lyckades han bevisa sammanställningen som kom till att göra spel i Fallout-stil, det var bättre än Bethesda. En titel som inte gillar att sätta på håll, ditt beslut väger och påverkar Halcyon väsentligt.