đŸ„‡ ▷ Total War: Three Kingdoms – Mandate of Heaven Review

Total War: Three Kingdoms, mindre för mig personligen, har varit pÄ en intressant plats sedan det slÀpptes. Story of The Three Kingdoms Romance med sin storslagna politik, komplicerade berÀttelser och berÀttelser som framkommer ger unika berÀttelser över sanna och testade strider. Detta presenteras sedan av en stjÀrnpresentation i form av estetiska vattenfÀrger, bra röstspel och stark musik. Men det har inget speciellt att ansluta mig korrekt. Celestial Mandate har blivit intressant och intressant och har blivit den största titeln för nÀrvarande samtidigt som det lanseras flera varianter och ett nytt system för att förvirra saker. SÄ det fungerar bra det fungerar?

Total War Three Kingdoms - Mandat of Heaven_04

“Var inte förvĂ„nad om Dong Zhuo plötsligt verkar förklara krig mot dig eller om Zheng Ziang frĂ„n banditerna börjar orsaka problem för nĂ€sta Ă„r.”

NĂ€r det gĂ€ller historien Ă€gde himmelmandatet upp nĂ„gra Ă„r innan de grundlĂ€ggande spelhĂ€ndelserna. Kina Ă€r skadat och lider av brist pĂ„ mat. Under tiden hade Han-imperiet mĂ„nga fester i kejsardomstolen som bad om sitt eget kött. Kejsaren Liu Hong kĂ€mpade för att hĂ„lla saker under kontroll medan han Ă€ven hanterade landet. Om det inte rĂ€ckte, gick tre bröder – Zhang Jue, Zhang Liang och Zhang Bao – med och startade det gula Turban-upproret för att avveckla Han-imperiet. Flera andra stora spelare började flytta, inklusive Dong Zhuo som skulle Ă„terkallas. Vem kommer att komma segrande och etablera en verklig hĂ€rskande dynasti?

Liksom det grundlĂ€ggande spelet handlar himmelens mandat om expansion, diplomati, resurshantering och sammanstĂ€llning, krig behövs. Under hela spelet kan spelet i spelet pĂ„verka din rikedom eller pĂ„verka din bana – till exempel att undvika bystöd relaterade till rörelsekostnader. Allianser skapas och förstörs; Ă€ven mellan förhĂ„llanden som kommer att följa dig till slutet, ges nĂ„gon typ av kompensation – ekonomisk eller pĂ„ annat sĂ€tt -. Andra intressanta hĂ€ndelser kan intrĂ€ffa under vissa förhĂ„llanden nĂ€r du Ă€r klar med den grundlĂ€ggande spelperioden. SĂ„ var inte förvĂ„nad om Dong Zhuo plötsligt verkar förklara krig mot dig eller om Zheng Ziang frĂ„n banditerna börjar orsaka problem under telefonens Ă„r.

En av de mer lovande expansionsfunktionerna Ă€r ett nytt sĂ€tt att spela. NĂ€r du spelar som Han Empire kan du vĂ€lja Liu Hong och prioritera administrativa och diplomatiska förbindelser för att behĂ„lla ditt grepp nĂ€r du bygger kejsarpalatset för att fĂ„ starka bonusar. Eller sĂ„ kan du gĂ„ med Liu Chong för att öppna en hel del saker, ta emot hĂ„rdhet i kampen för att öka trupperna eller öppna cupen genom att utföra olika uppgifter för ytterligare fans. Även om detta Ă€r ganska intressant, tillhör utan tvekan den mest intressanta mekanikern till Yellow Turban.

Total War Three Kingdoms - Mandate of Heaven_03

“Med tanke pĂ„ hur mycket arbete som behöver göras pĂ„ andra omrĂ„den för att fĂ„ allmĂ€n ordning kĂ€nns det som att avvĂ€gningen för Yellow Turban Rebellion Ă€r minst lika dĂ„lig som sammanstĂ€llningen som vĂ€gs med vinst.”

Tillsammans med att ha fĂ„tt ett nytt reformtrĂ€d, anvĂ€nde varje medlem av Yellow Turban Rebellion Zel och Passion. Anden tas emot genom att slĂ„ss och beslagta stĂ€der, gruvor, helgdagar, oavsett vad som ockuperas av andra fraktioner. NĂ€r Zel utvecklas kommer upproret att fĂ„ fart och fĂ„ andra grannregioner att bli instabila. Detta Ă€r en passion och kommer att lyckas övervinna den allmĂ€nna ordningen för olika fraktioner. DĂ€rför har du olika förmĂ„gor Ă€n bror-Zhang – Zhang Zue stöder sig sjĂ€lv i Ă„terhĂ€mtning, Zhang Bao har behovet av att leda en attack i strid och Zhang Liang stöder försvarsĂ„tgĂ€rder.

SÄ om du Àr nÄgon som tror pÄ att erövra grannomrÄden och vÀxa genom erövring, skapar Zel och Fervor en kÀnsla av snöbollrörelse. NÀr du erövrar mer, kommer andra omrÄden att ses att gÄ med dig medan motsatta fraktioner kÀmpar för att upprÀtthÄlla ordning. KÀnslor som Àr tillrÀckligt intressanta för att se Kina falla i missnöje Àr som de gula turbanomrÄdena som har lyckats dyka upp överallt.

Naturligtvis finns det nĂ„gra nackdelar. NĂ€stan alla Ă€r din fiende och om du bromsar ner i erövringarna och striderna, kan andra omrĂ„den inspireras att gĂ„ med i Han-imperiet nĂ€r Zel stiger. Återigen, ibland smakar det gott och andan Ă€r lite för bra. Med tanke pĂ„ att de flesta av det arbete som mĂ„ste göras pĂ„ andra omrĂ„den Ă€r i allmĂ€nhetens intresse, liksom avvĂ€gningarna för Yellow Turban Rebellion Ă€r minst lika dĂ„liga som sammanstĂ€llningen som vĂ€gs med vinst.

Total War Three Kingdoms - Mandat of Heaven_02

“Även om de kan spela som olika krigsherrar pĂ„ olika historiska punkter, och att försöka segra mitt i fallet med Ruling Han Ă€r nĂ€ra, Ă€r det bra, det kan bara bli vĂ€l vĂ€rt de rika.”

Om inte, i stridsavdelningen Ă€r detta mer eller mindre detsamma som Total War: Three Kingdoms som du har spelat tills nu. Vissa nya enheter som Slayer Tyrant och Heaven’s Envoy blandar nĂ„gra rynkor med dem som tidigare hade bonus mot hjĂ€ltarna medan den andra Ă€r bra pĂ„ att slĂ€ppa bĂ„gskyttar och liknande. Nya enheter Ă€r inte sĂ€rskilt svĂ„ra att komma Ă„t – du kommer att ha svĂ„rt att se för mĂ„nga av de grundlĂ€ggande spelenheterna och deras komplexitet, smĂ„ sammanstĂ€llningsenheter. Men smaken och variationerna kĂ€nns vĂ€ldigt bra.

Duellering Àr fortfarande nÄgot och kÀnns mycket jÀmnare nÀr du lanseras men kommer att fÄnga din uppmÀrksamhet nÄgra ögonblick innan du gÄr vidare till mer behövande frÄgor. En ny funktion, Deployable, lÄter bra om din teori stÀller in skarpa satsningar, översÀttningstorn för dina bÄgskyttar och till och med krÀver olja för att ansluta intetanande enheter för att brÀnna. TyvÀrr, tillsammans med de stora investeringsbehovet, kommer du att fÄ det bra utan dem.

OcksĂ„ vĂ€rt att notera om denna DLC. NĂ„gra diskussioner frĂ„n kapitel. Paketet har tagits av Creative Assembly. Kartan Ă€r mer eller mindre densamma som det grundlĂ€ggande spelet. Även om de kan spela som olika krigsherrar pĂ„ olika historiska punkter, Ă€r det bra att starta sin berĂ€ttelse mitt pĂ„ hönskrisen pĂ„ hösten, och börja bara vara lĂ€ttillgĂ€nglig för frĂ€mlingar. Jag kan bara granska de starka kĂ€nslorna för hardcore-spelare som har överlevt sedan det lanserades.

Total War Three Kingdoms - Mandat of Heaven

“Sammantaget Ă€r Heaven Mandate en solid utvidgning, som erbjuder ett stort antal nya sĂ€tt att spela medan du hĂ„ller fast vid den kĂ€rnkraftskampen.”

Återigen, det finns tillrĂ€ckligt med saker att stödja och produktionsvĂ€rdena Ă€r alltid pĂ„ samma punkt som vanligt. Mjukt visuellt ser fortfarande imponerande och lugnt under installationen, kontrasterar mycket bra med kollisionen av stora trupper under striden. Kvaliteten pĂ„ animeringen för varje enhet Ă€r fortfarande mycket subtil och annorlunda, till och med sammanstĂ€llning av saker till kaos. NĂ„gra nya hjĂ€ltar Ă€r ganska coola i sin unika tingenhet och övergripande spelstil. Variationer i de olika spelstilarna för varje hjĂ€lte och fraktion ocksĂ„ Good Yellow Turbans behöver balanseras.

Heaven’s Mandate Ă€r en solid utvidgning och erbjuder de flesta nya sĂ€tt att spela medan du hĂ„ller fast vid den hĂ€r kĂ€rnkampkampen. För alla syften Ă€r vissa rĂ€ddade tillbaka till de tre kungadömenas era, oavsett om det Ă€r att kĂ€mpa mot alla förhoppningar om permanent kungarikssĂ€kerhet eller vara en katalysator för att se allt falla. Men man mĂ„ste undra om större och större utveckling sker.

Detta spel granskas pÄ PC.