Amazon Reviews Echo Dot Kids Edition: Den här lekfulla och kraftfulla Alexa-lekkameran håller tykarna underhållna och upptagna

Om du letar efter ett alternativ till att släppa dina barn på en iPad när du behöver några värdefulla stunder för dig själv, blir Amazon Echo Dot Kids Edition en uppmärksam och överraskande vän. Full av många föräldrakontroller och packade i gälarna med spel och “färdigheter”, Echo Kids Edition, som är bemyndigad av Alexa, håller barnen underhållna medan de väcker fantasin, allt med dig i kontroll.

Echo Dot Kids Edition på 70 $ är, för alla syften, samma enhet som den tredje generationen Echo Dot, men den kommer med ett års prenumeration på FreeTime, en Amazon-tjänst som erbjuder föräldrakontroll, tusentals hörbara böcker, hundratals Alexa-spel. och barnvänliga färdigheter och annonsfria sånger på Amazon Music.

FreeTime-paketet värderas till $ 36 ($ 60 för icke-Prime-medlemmar), så med tanke på att standard Echo Dot kostar $ 50 (men ofta säljs till ett billigare pris), kan ridning ponny för Kids Edition spara pengar. Kom också ihåg att FreeTime-abonnemang innehåller tusentals böcker och videor som du kan komma åt på Amazon Fire Tablets, en Kindle, iOS eller Android-enheter. Slutligen kommer Echo Dot Kids Edition med två års garanti, jämfört med bara 90 dagar för en standard Echo Dot.

Design och arrangemang

Om du redan har en tredje generationens Echo Dot, vet du redan vad du kan förvänta dig av Echo Dot Kids Edition, åtminstone på hårdvarusidan. I grund och botten ett 1,7-tums tjockt hockeypip från högtalaren, både standard Echo Dot och barnversionen kommer med en 1,6-tums fullhögtalare, täcktäckt omkrets och en kvartett av knappar ovanför att du kan kontrollera volymen, stänga mikrofon och utför åtgärder som tystnad av larmet och inställning av Wi-Fi. En haloformad tunn LED-indikator berättar när Alexa lyssnar, har en väntningsmeddelande eller har tappat sin trådlösa anslutning.

Faktum är att den enda verkliga fysiska skillnaden mellan standard Echo Dot och Children’s Edition är färgvalet, och överraskande, Children Edition erbjuder bara två val: regnbåge och blått. Medan 1443243Rainbow Echo Dot är mer intressant än båda, vi valde blått eftersom det är min dotters favoritfärg (eller åtminstone dagen då vi tog den).

Den inledande installationsprocessen för Kids Edition är densamma som för vanilj Echo Dot: Du ansluter enheten till ett uttag, väntar på att hallot blir orange, kör Alexa-mobilappen och använder sedan appen för att “hitta” Dot och ansluta den till ditt Wi-Fi-nätverk. har Echo Dot Kids Edition och körs på några minuter.

Ställ in FreeTime

När din Child Edition är ansluten till ditt Wi-Fi-nätverk är det dags att konfigurera FreeTime-föräldrakontroll. Öppna FreeTime Parent Dashboard i Alexa-appen så hittar du en post för dina barn (förutfylld i mitt fall, med tanke på att den allvetande Amazon redan vet namnet på min sju år gamla dotter), och genom att trycka på posten kan du börja leka med olika föräldrainställningar.

Tidsfrist för Amazon Children's Edition Echo Dot

Tack vare Amazon FreeTime Service kan du ställa in en daglig tidsgräns för Echo Dot Kids Edition.

Bland alternativen som finns tillgängliga i Parent Dashboard är möjligheten att ställa in en daglig tidsfrist (du kan programmera vardagar och helger separat). Jag gick vidare och valde åtta på morgonen och 8 på natten på grund av tidsgränsen för min dotter Claire, vilket innebar att om hon försökte ringa Alexa på, säga, 20:05, skulle Alexa tålmodigt säga: “Tyvärr, jag kan inte spela nu; försök mer senare. ”Naturligtvis tenderar mitt barn att fortsätta naga Alexa för skojs skull efter att ha sovit, men efter flera meningslösa försök ger han vanligtvis upp och bockar huvudet.

Parent Dashboard låter dig blockera förmågan att styra anslutna smarta hem enheter, samt aktivera uttryckliga språkfilter för musik. Språkfilter ska fungera för alla anslutna musiktjänster som stöder funktioner, inklusive Spotify, Pandora, Apple Music och (naturligtvis) Amazon Music, medan alla musiktjänster är inte Stöder blockerade filter.

Det är allt bra och bra, förutom då min dotter spelade Soulja Boy shuffle (Soulja Boy blev ett populärt musikval på årets sommarläger, tillsammans med Lil Nas X överallt), och på ett av spåren släppte någon med förbannelser fyra friska stavelser – va. Min son och jag bytte roliga utseende (hej, han hörde värre) och fortsatte att dansa. Det var enda gången jag hörde dåliga ord glida av FreeTimes uttryckliga språkfilter, så det kanske bara är ett slumpmässigt och sällsynt fel, men det är värt att nämna.

Kontakta godkända Amazon Edition Echo Dot barn

Alexa tillåter bara ditt barn att skicka meddelanden till godkända kontakter med Echo Dot Kids Edition.

Instrumentpanelen låter dig också kontrollera om ditt barn kan använda meddelandet, Drop In och meddela Alexa-funktioner. För funktionerna Drop In and Announce kan ditt barn bara lyssna eller meddela via andra Echo-enheter i ditt hem, medan skicka meddelanden är begränsade till de kontakter du har angett (mamma och pappa, i Claires fall). Jag bör notera att som förälder är Drop In en av de roligaste funktionerna i Kids Edition, som gör att jag kan ringa min dotter med korta kommandon som “Claire, rapportera till mig omedelbart.”

Slutligen kan du pausa ditt barns Echo Dot på instrumentpanelen genom att trycka på en knapp och välja hur länge Alexa “time-out” kommer att pågå. Detta är en viktig funktion när du använder ditt barns Alexa för att ta dig till ett frenat område, men jag hoppas att det är mer tillgängligt; som det står, tar det minst fyra slag för att komma dit.

Alexa, låt oss spela

Bortsett från en mängd olika föräldrakontroller erbjuder Amazons FreeTime-tjänst tusentals böcker som kan höras och ett antal premiumfärdigheter speciellt utformade för barn, för att inte tala om Amazon Musiks tidsperiod.

Men innan vi diskuterar spel och böcker, låt oss prata mer om musik, eftersom dollar för munkar, det är vad de flesta av dina barn gör med Alexa: spela sina favoritlåtar. Det här är sommaren 2019, min dotters begäran är “Old City Street”, en låt som nu bränner min hjärna för alltid. Kommer på andra plats är Star Wars-soundtracket, följt av Bruno Mars “Uptown Funk You Up.”

Medan min dotter får en obestridlig kick för att använda Echo Dot som en röstaktiverad jukebox, blir hon ofta irriterad när Alexa väljer fel låt eller väljer omslaget på en låt framför originalet. (Kanske är detta FreeTimes uttryckliga språkfilter på jobbet.) För det mesta var det dock en stor hit att be Alexa att spela musik – så stor att jag regelbundet använder FreeTimes “paus” -funktion för att ge mig själv och Claires mor en paus .

Sedan finns det hundratals barnorienterade Alexa-färdigheter, som kör spektrumet från naken-göm-och-sök-versionen till några imponerande Audible “Select Your Own Adventure” -spel.

Grundläggande är att Hide and Seeks kunskaper visar sig vara ett populärt val, särskilt eftersom det är väldigt lätt att vinna. Spelet börjar när Alexa ber ditt barn att välja ett gömställe; när din lilla gömmer sig börjar Alexa gissa var ditt barn är, och om han inte kan gissa korrekt i tre försök, ger han upp. Det var ingen sensor eller maskininlärningsteknologi involverad när Alexa spelade gömmer; istället handlar Alexa strategi kring vilda gissningar, som “Är du bakom dockshuset?” (Nej, för Claire har inte ett dockshus.) Naturligtvis är Alexa’s hide and seek-version ganska tråkig, men för mig Princess blir segern aldrig gammal.

Ett annat spel som har visat sig vara en framgång är Master Swords, där du bekämpar pirater genom att stava ord. När du kämpar mot onda måste du stava ord (som “rätt” eller “skog”) för att få din stans till; om du får fel ord, förlorar du. Det är utmanande, roligt, fungerar bra och är fyllt med ljudeffekter, även om Claire ibland blir frustrerad (“Det är konstigt!”) När spelet klipper det innan hon kan avsluta stavningen.

Amazon Echo Dot Music Children's Edition

Min dotter fick en kick av många Alexa-spel och färdigheter, men att spela låtar på Echo Dot Kids Edition är överlägset hennes favoritpass.

Vi gillar också klassiska böcker Välj ditt eget äventyr på hörbart (som Utrymme och bortom), som innebär att lyssna på en historia och sedan fatta ett beslut om vad man ska göra vid de viktigaste punkterna i handlingen. Liksom Master Swords, är din Select Your Own Adventure-bok som vi lyssnar på producerad snyggt, har erfarna röstspelare och innehåller evokativa ljudeffekter. Men frustrationen smyger in när Alexa ibland missar Claires riktning och (till exempel) skjuter vår karaktär ur luftlåset snarare än att välja att hålla sig inom rymdskeppets gränser.

Det bästa av allt Star Wars: Välj ditt öde, välj ditt andra äventyrsspel Stjärnornas krigden bevarade tyken tycktes fantastisk. I den speciella historien som vi försökte (du kan välja mellan ett stort äventyr och ett “mini” -äventyr), fick Han Solo och Chewbacca köra den kejserliga blockaden på grund av dem … OK, är det viktigt? Claire var emellertid tydligt engagerad och instruerade Chewie att fixa hyperdrive och beordra Han att springa efter täckning snarare än att blinda gå vidare med sin blaster. Återigen, entusiastisk över att agera tillsammans med äkta Stjärnornas krig musik och ljudeffekter betalar enorma utdelningar när det gäller att hålla Claires intresse.

Naturligtvis skrapar vi bara ytan på olika Alexa barnorienterade färdigheter – och faktiskt, om dina barn letar efter nya aktiviteter, kan de alltid säga “Alexa, låt oss spela”, och Alexa kommer att välja ett spel att prova; verkligen, det var så vi hittade mästarsvärden i första hand.

Punkten

Min dotter sa att Amazon Echo Dot Kids Edition är en målvakt, och jag brukar hålla med. Underhållande utan att avbryta, utbilda utan att förvandla till tråkiga områden, lyckades Echo Dot Kids Edition hålla mina lätt störda andra klassare involverade, men sällan gjorde honom galen, samtidigt som jag fick kontrollera hur och när han kunde spela med sina nya digitala vänner.