Apple Watch Series 7 recension: fortfarande bäst

Ingen smartklocka kompletterar iPhone på samma sätt som Apple äger klockan. Därför, även om de nya modellerna inte erbjuder några betydande uppgraderingar jämfört med föregående år, skapar de fortfarande attraktiv köpkraft för iPhone-användare som vill uppgradera till en ny modell. Apple Watch 7 erbjuder en större skärm med böjda kanter och försumbara ramar, ett omdesignat användargränssnitt optimerat för större skärmar och en ny urtavla för att förbättra profilen.

Apple Watch Series 7 – recension

Efter den senaste recensionen Apple Watch Movie 7 har inte mycket förändrats från Series 6 förutom en större, bättre skärm, snabbare laddning och en förbättrad fitnesstracker. Men bristen på urtavlor från tredje part betyder att du har fastnat med att bara använda de inbyggda. Sömnspårning kan också vara bättre, och det är fortfarande dyrt även om det är $15 och 6 klockor billigare än den linjen.

Apple Watch Series 7 – Fördelar

• Större och bättre skärmar
  • Topp hälsospårare
  • Vattentät och dammtät
  • Bra taktila vibrationer
  • Solid batteri
  • Långt mjukvarustöd

Apple Watch serie 7 – Minus

• Dyr
  • Fungerar bara med iPhone
  • Inga urtavlor från tredje part
  • Sömnspårning är fortfarande inte bra

Apple Watch Series 7 – Design

Innan Apples klockgeneration var de gjorda av titan eller aluminium. Apple Watch Series 7 är tillverkad av stål, vilket gör den lite tyngre än tidigare Apple-klockor. Den har en större skärm och den omger ramen med olika urtavlor. Högtalaren på vänster sida är bara en på Series 7 jämfört med två på Series 6. Sammantaget inte mycket av en uppgradering från 6-serien.

Apple Watch Series 7 – Showcase

Apple Watch Series 7 är 70 % ljusare inomhus än tidigare generations klockor. Äpplet gick vidare och ökade sin hållbarhet genom att öka tjockleken på kristallen på skärmen till 50 UH. Serie 7 har två typer med olika tjocklek; en med 45 mm är 396 x 489 pixlar med 1143 kvm visningsyta medan serie 7 med 41 mm är 352 x 430 pixlar med 904 kvmm visningsyta. Series 7 är alltid i Retina LTPO OLED-skärm med 1000 nits ljusstyrka.

Apple Watch Series 7 – Tangentbord

Apple har utnyttjat den större skärmen i Apple Watch Series 7 genom att ha en ram där siffrorna bokstavligen är lindade runt kanterna. Sedan finns det ett fullt QWERTY-tangentbord, jag vet att det här låter hemskt till en början och det ser faktiskt lite konstigt ut på din handled när du svarar på ett sms. Men det är ett sveptangentbord som gör det lättare att skriva ner ord när du sveper mellan bokstäverna i ordet, och den automatiska förutsägelsen är perfekt. Om du stavar fel på några ord är gränssnittet tillräckligt stort för att gå tillbaka, välj de ord du vill ersätta och tryck sedan på och svep dem igen. Men om du inte är bekväm med all skrivning kan du använda rösttext.

Apple Watch Series 7 – Batteri

Det är ingen stor skillnad mellan Apple Watch Series 7 och Apple Watch 6-serien när det gäller storlek och batteritid, men Apple Watch 7-serien laddas 33% snabbare på samma batteritid som Apple Watch serie 6 med båda ha en och en halv dag uthållighet. En ny USB-C laddare medföljer i kartongen tillsammans med ett nytt klistermärke, som kan ta en timme att ladda klockan om den är helt tömd.

Apple Watch Series 7 – Spår

Som du vet kan du spåra med Apple Watch-generationen, men det finns en ny funktion i Apple Watch 7-serien. Den har en ny cykeldetekteringsenhet eller automatisk cykeldetektering, till exempel när du cyklar utomhus i några sekunder, ett meddelande dyker upp på skärmen och frågar om du vill börja spela in. Det coolaste med att logga är att du kan gå tillbaka i tiden och spåra dina träningspass.

Apple Watch Series 7 – Prestanda

Som du kan förvänta dig kör Deries 7 Apples senaste version av watchOS. På grund av den större skärmen i klockan finns det nya ansikten i watchOS 8-designen, med detta blir all interaktion med mjukvaran bättre tack vare den större skärmen. CPU:n i serien 7 är densamma som den i serien 6, så om du använder en serie 6 kommer det att vara svårt att märka någon skillnad.

Apple Watch Series 7 – Pris

Apple Watch Movie 7 finns i storlekarna 41 mm och 45 mm. Den kommer med fem fantastiska nya aluminiumfinishar inklusive svart, starlight, grönt, rött tillsammans med en mängd nya färger och stilar. Priserna varierar beroende på fodralmaterial, rem och samling.

Den minsta 41mm-modellen börjar på $369 och $399 för 45mm. du kan också köpa en mobilversion av din enhet, som ansluter till din telefons datanätverk och låter dig ta emot aviseringar när du är på språng. Dessa är $469 respektive $499.

Apple Watch Series 7 – Slutliga tankar

Apple Watch Series 7 representerar det bästa som företaget har att erbjuda. Series 7 är större, ljusare och snyggare än sin föregångare. Väl värt uppgraderingen om du är på en serie 3, 4 eller 5 men om du är på en serie 6 finns det inte för mycket att vara avundsjuk på uppgraderingen du kan göra om den är för gammal eller om du är roligaste Apple-produkter , men underskatta inte hur mycket effekten av den nya skärmen på hela paketet. Apple Watch är den bästa smartklockan i spel och Series 7 är den bästa versionen hittills.