& # 039; Batman: Arkham Knight & # 039; Generera Rave recensioner; Avbruten Collector’s Edition

När Warner Bros förbereder sig för att lansera sin DC filmvärld nästa år med Batman V Superman – introducerar en ny version av Caped Crusader – förbereder Rocksteady Studios sig för att få den senaste iterationen av Caped Crusader-historien till slut med Batman: Arkham Knight.

Som den sista delen i trilogin av ett mycket populärt videospelsföretag och fick kritikerros (Arkham Origins utvecklades inte av Rocksteady), lovade Arkham Knight att utöka storleken, omfattningen och komplexiteten i Batman-datorvärlden för verkligt tillfredsställande och episka slutsatser. Se de senaste trailern för spelet ovan.

Med slutet officiellt kommer att börja 23 juni har recensioner för spelet dykt upp. Huvudresultat: Arkham Knight återvänder till bekant territorium med alltför mogna berättelser och teman (dvs. Batman som en orolig hjälte), men lyckas visuellt med extraordinära produktionsvärden, spännande stridsekvenser och en känsla av frihet oöverträffad svävar över Gotham City som den mörka riddaren.

Arkham Knight äger för närvarande 91% av den sammanlagda webbplatsen för Metacritic review, och återhämtar sig från Arkham Origins som var mindre accepterat (74%) och återvände till den kritiska härligheten för Arkham Asylum (91%) och Arkham City (96%). Av orsaker bakom Arkham Knights rang, läs vidare för att ta reda på vad kritiker har sagt hittills.

Batman Arkham Knight

IGN – Och Stapleton

Tillsatsen av tankar kämpar tematiskt med allt som Batman kämpar för, men det är kul, och att ha tillgång till Batmobile för första gången ger oss en ny värld av möjligheter att interagera med Gotham City. ‘Arkham Knight’ är ett fantastiskt spel på nästan alla nivåer.

Spelinformant – Andrew Reiner

Rocksteady bygger en speciell upplevelse som är spännande med hans intelligens, intelligens och förmåga att flytta från slagna Batman-ögonblick till skarpa känslomässiga slag till scener som strippas direkt från några av Batmans bästa komiska berättelser. Lås dig själv, undvik sociala medier och vänner och slutför det här spelet. Du vill inte att den här ska brytas åt dig.

Toronto Sun – Steve Tilley

‘Batman: Arkham Knight’ är ett spel som visar vad som kan hända när en begåvad utvecklingsstudio fullt investerar i fiktionens värld och har behärskat tekniken för att få den till liv. Vi har varit Batman tidigare, men gillar aldrig det här.

SpelRadar – Sam Roberts

Ett ambitiöst och framgångsrikt slut på Rocksteady-trilogin, med en öppen värld av standardinställningar som du måste uppleva. En överlägsen huvudhistoria och färre Batmobile-strider kommer att göra en stor skillnad.

Batman Arkham Knight

GameSpot – Kevin VanOrd

Gotham är en charmig lekplats där neonljus tränger igenom regn och dimma; allt som krävs är en blick för att informera dig om att detta är en stad i nöd. Dessutom är många enskilda element byggda med extrem omsorg och presenteras med talanger på ett sådant sätt att uppskattning är den enda rimliga reaktionen. Men de flesta av dessa element – utmärkt skådespel, utmärkt animation, somber soundtrack – är Batmans kännetecken: Arkham City, vilket gör Arkham Knight steg ännu mer fel.

AusGamers – Steve Farrelly

Detta är det stiligaste spelet på alla tre plattformar (ja, till och med ovanför The Witcher 3), men ännu viktigare ger det bara i alla aspekter du förväntar dig. Det är utmanande och intressant, brett och lockande. Spelets värld är fullt realiserad och vacker att titta på, men framför allt berättar det en extraordinär historia på så många nya och unika sätt att det är omöjligt att ignorera.

VideoGamer – Simon Miller

Episk; Det är jättebra; det är beroendeframkallande; det är väldigt stiligt och kommer att komma ihåg länge. Mästerverk.

Visst beröm riktar sig naturligtvis till komplexiteten i spelets visuals, vacker design och tunn skala. Men medan Rocksteady fortsätter att bygga vidare på Arkham-seriens estetik och skapar en värld som är fullt realiserad med lager och lager som kan hittas, verkar det ha misslyckats när det gäller att lägga till nya tematiska lager – vilket är meningsfullt, men med tanke på Arkham Knight är den fjärde delen i den övergripande franchisen. Faktum är att många granskningswebbplatser under 2012 visade hur Arkham City inte bara har lyckats höja standarder för att följa Arkham Asylum, utan också hur det var så noggrant i sin beskrivning av Batman-universum att ingen uppföljare kunde nå längre.

Som sagt, för att skilja sig från sina föregångare – och kartområde som aldrig hade spelats förut – tillåter Arkham Knight spelare att spela som nya karaktärer och använda Batmobile, som kan användas för transport eller strid. Spelet utökar också arsenal av prylar och Batman-attacker och erbjuder en mer öppen världsstruktur, vilket gör det möjligt för spelare att slutföra sidouppdrag från huvudhistorien.

Batman Arkham Knight Collector's Edition

Förutom nya funktioner planerade Rocksteady ursprungligen att släppa en samlarutgåva av Arkham Knight, som innehöll en kopia av Batmobile-skalan som visas i spelet. Trots positiva recensioner, trots – och trots förbeställningen förra året – har Warner Bros. annullerat specialutgåvan. Företaget tillkännagav annulleringen i en officiell forumpost på onsdag förra veckan och skyllde “oväntade omständigheter” med produktion.

Vi beklagar att du inte kan släppa Batman: Arkham Knight Edition Batmobile Collector på grund av oförutsedda omständigheter som i hög grad påverkar kvaliteten på detta mycket begränsade produktsortiment.

Mot bakgrund av ordet kommer återbetalningar att ges av återförsäljare som får förbeställningar, och fans som köper Arkham Knight kommer också att få ett paket med nya 52 skinn – inklusive nya skinn Nightwing, Robin och Batman – gratis.

Totalt sett, även om inte alla berömmer Batman: Arkham Knight som ett mästerverk, ser många kritiker – och till och med kändisar – det som ett spännande, spännande och omfattande slut på en av de mest innovativa videospel-serierna genom tiderna. Och ta hänsyn till hype och höga förväntningar som vanligtvis överskuggar de slutliga utbetalningarna av alla mediefranchiser – oavsett om det rör sig om film, TV eller videospelspel – som i sig är en prestation.

Batman: Arkham Knight är den sista delen i Batman-videospel-serien “Arkham”, som började med Batman: Arkham Asylum, Batman: Arkham City, och den prequel-titeln, Batman: Arkham Origins. Denna serie kommer att få sin distinkta stil till Batmobile för första gången, vilket ger spelarna möjlighet att brottas över gatorna i Gotham eller riva den i pansrade jättar (men för att vara ärlig, kommer de att gå med den senare). Fågelskrämman, som aldrig har sett sedan Arkham Asylum, kommer att stiga som spelets huvudskurk, tillsammans med den mystiska nya Arkham Knight-karaktären. Kevin Conroy kommer att återuppliva The Dark Knight som Batmans röst.

Batman: Arkham Knight planerad att släppas den 23 juni 2015 för PlayStation 4, Xbox One och PC.

Star Wars The Rise of Skywalker posterrubrik

New Star Wars: The Rise of the Skywalker Trailer Officially Rated