Blink XT2 recensioner: andra gången charm för denna inomhus / utomhus kamera

Som namnet antyder är Blink XT2 en uppgradering från Blink XT säkerhetskamera inomhus / utomhus som vi granskade förra året. Av alla utseende är den nya modellen identisk med sin föregångare, men den nya chiptekniken har möjliggjort tillägg av funktioner som tvåvägs pratzoner och aktiviteter som saknas i tidigare modeller.

En av styrkorna med den första generationen XT är installationen är mycket enkel, och det gäller även XT2. En-kamerarsystemet på 80 $ levereras med en kamera och synkroniseringsmodul (buntar med två, tre och fem kameror finns också). Två AA-litiumbatterier driver kameran, och du behöver bara placera den på baksidan av kameran, ladda ner Blink-applikationen och följ sedan installationsguiden för att ansluta kameran och synkroniseringsmodulen till ditt Wi-Fi-nätverk. Även med vissa uppgraderingar av firmware – en för synkroniseringsmodulen och en för kameran – tar hela processen ungefär två minuter.

Precis som den ursprungliga Blink XT, är Blink XT2 lätt, kompakt och fristående, vilket gör det enkelt att flytta runt i ditt hem så länge som det behövs, inom 100 fot från synkroniseringsmodulen. Utanför vill du installera den med den medföljande hårdvaran. Du behöver inte oroa dig för elementet; kameran är klassad som IP65 – vilket innebär att den är skyddad från injektion av damm och vattenstrålar med lågt tryck – och har en driftstemperatur på -4 grader till 113 grader Fahrenheit. Men du måste se till att den är utom räckhåll, för det kommer inte att kräva mycket ansträngning för en mobbare eller dålig pojke att ta bort kameran från hållaren.

xt2 1 kam

Blink XT2 kan enkelt flyttas från rum till rum 100 meter från synkroniseringsmodulen.

Blink XT2-strömmar och spela in videor upp till 1080p upplösning. Bilden är skarp utan snedvridning av fiskens öga, och till skillnad från XT har jag inga problem med starkt ljus som blöter bilden. Nattsyn ser också bättre ut, med generellt tydligare bilder och inget ljus jag upplevde med den ursprungliga kameran.

Kamerans rörelsedetektering är mycket bra tack vare närvaron av en passiv infraröd sensor, som bara utlöses av kroppsvärme. Men den nya aktivitetszonfunktionen lägger till en annan välkomstmetod för att minska falska varningar. Allt du behöver göra är att stänga området på rutnätet som du vill ignorera rörelsedetektering. Grundläge låter dig ställa in zoner i hela visningsområdet, medan avancerat läge kan du förstora området för mer exakta detekteringskontroller.

Även om Blink-applikationen inte är så estetiskt tilltalande erbjuder den direkt och omfattande kamerakontroll och övervakning. Kamerans hemskärm visar foton på den aktuella kamerans synfält som är överlagrade med livevisningsknappar och en för att uppdatera kamerafoton. Biblioteket med videoklipp som utlöste händelsen nås via mappikonen längst upp till höger, och rörelsedetektering kan aktiveras eller avaktiveras med vredet längst ner till höger.

xt2 utanför

XT2 är väderbeständig för damm- och vattenspray.

När du ser ett live kamera-flöde kan du nu spela in och spara din session. Allt du behöver göra är att trycka på livevisningsknappen för att öppna flödet och kameran börjar spela in. Du har möjlighet att spara eller ta bort inspelningen innan du lämnar liveströmmen, men det är viktigt att spela in antalet videor mot 7 200 sekunder gratis lagring som tillhandahålls av Blink för videoklipp per synkroniseringsmodul. (Din lagringsanvändning visas för närvarande i videoklippsbiblioteket.) Om du är Amazon Echo Spot, Echo Show eller Fire TV-ägare kan du lägga till Alexa’s färdigheter för att se live streaming på enheten genom att säga “Alexa, visa mig en kamera (namn kamera).”

Även om de flesta av dessa applikationer är ganska enkla finns det många anpassningsalternativ i inställningsmenyn. Förutom att ställa in aktivitetszonen kan du hantera varningar för rörelsedetektering genom att justera detekteringskänsligheten och justera retriggertiden var som helst från 10 till 60 sekunder. Du kan också justera längden på videoklippet som utlöste händelsen från fem till 60 sekunder. Nattsynskontroll och videokvalitet kan också nås här, liksom kontroller för kamerans temperatursensor.

blinka xt2 livevy

Du kan spela in video direkt från XT2 live-flödet.

Du kan också justera standardtemperaturgivaren Blink XT2 i inställningsmenyn. Om du aktiverar temperaturvarningen kan du ställa in det övre och nedre tröskeln och bli meddelad när omgivningstemperaturen är utanför detta område. Detta är mycket användbart om du använder XT2 i ett barnrum eller ett annat rum där det är viktigt att upprätthålla en behaglig miljö.

Jag gillar bekvämligheten med den ursprungliga Blink XT, men dess ibland problematiska bildkvalitet och avsaknaden av grundläggande funktioner gör att det känns som pågående arbete. Blink XT2 är en mycket jämnare produkt, men offrar inte verktyget direkt från sin föregångare. Det gör ett attraktivt val för alla som söker en pålitlig och problemfri hemsäkerhetslösning.

Obs! När du köper något efter att ha klickat på länken i vår artikel, kan vi få en liten provision. Läs vår policy för affiliate-länk för mer information.