Coffee Talk Reviews: Koppla av med intressanta karaktärer och varma drycker

Coffee Talk är en typ av spel som jag aldrig skulle ha tänkt att fråga, men det är vad jag behöver för att ta en paus från mina vanliga videospelpriser. Ingenting kan dödas eller slås här, bara trevlig konversation i ett enkelt kafé och massor av drinkar att njuta av. Det finns inga kunskapsutmaningar i sig, men det finns få utmaningar att ta reda på hur man kan göra de olika dryckerna som begärs. Ju mer du vet om kaffe, te och varm choklad, desto lättare blir denna process. I den fiktiva versionen av Seattle vet du aldrig vem som kommer att gå igenom dörren eftersom det kan vara allt från en kämpande författare, främmande eller vegansk vampyr. Detta är vår Coffee Talk-recension.

En av de saker som till en början lockade mig Coffee Talk är jag alltid leker med tanken på att driva ett kafé, men jag tänker också alltid om jag driver det, skulle jag göra det till en nattbutik. Jag menar, de flesta kaféer öppnar klockan 6 på morgonen och det är för tidigt. Detta är just inställningen här. Du driver ett kafé som bara öppnar på natten och pratar med dina kunder.

En viktig aspekt är hur du serverar det, eller exakt hur exakt du gör de drycker som de har begärt. Ärligt talat underskattade jag ursprungligen denna del. Varje dryck kan bara ha tre ingredienser i sig, så det verkar mycket enkelt. Det är emellertid inte bara vad du lägger i drinken utan också i vilken ordning den tillsätts, vilket är viktigt. Att servera någon med fel dryck kan ha en drastisk effekt, även om du gör det rätt kan också vända någon.

Även med min begränsade kunskap om de olika begärda dryckerna kan jag vanligtvis lösa problem snabbt. Varje natt i spelet får jag kasta fem drinkar innan jag tvingas servera vad jag har. Ärligt talat är fem drycker en mycket generös buffert att ta reda på. Karaktärerna, för det mesta, ger alla en tydlig riktning om vad de vill, vilket hjälper mycket.

Även de som är mindre tydliga vad de vill ha är bra. Det finns en läsning om vad varje ingrediens gör innan du lägger till den. Till exempel, genom att tillsätta honung ökar sötma medan du tillsätter ingefära ökar värmen och bitterheten. Så om någon ber om varma söta drycker kan jag rikta allt innan jag väljer det. Dessutom kan jag välja ingredienser, och så länge jag inte klickar på drinken kan jag återställa så många gånger jag vill.

Coffee Talk Reviews: Koppla av med intressanta karaktärer och varma drycker 1

En av de verkliga styrkorna är hur naturligtvis alla konversationer känner sig. Det är roligt att tänka på eftersom de flesta har hundratals samtal om dagen, men dialog kan vara något av det svåraste att skriva. Jag har aldrig haft ett ögonblick här där konversationen kändes onaturlig eller tvingad, och det var en stor prestation. Även om de flesta av karaktärerna är andra världar, är problemen och situationerna de pratar om mycket trevliga, och jag hoppas att jag har fler val för att hjälpa dem.

Det är den enda verkliga svagheten som jag kan hitta med det här spelet. Jag förstår hur jag får drycker att fylla denna roll, men det finns vissa gånger jag vill ha mer kontroll över hur min karaktär svarar. Denna önskan kan komma från mitt nöje med RPG, där jag vanligtvis ges flera alternativ för hur jag ska reagera i dialog. Även om jag inte har någon kontroll över hur jag svarar är jag alltid glad över att se vad som kommer att hända härnäst. Eller vem kommer att dyka upp och orsaka en uppror, och om allt i slutändan slutar lyckligt. Om du gillar intressanta berättelser med icke-linjärt flöde, är detta ett spel som du vill ge din fulla uppmärksamhet till.

Coffee Talk Reviews: Koppla av med intressanta karaktärer och varma drycker 2

Jag var lite nervös över hela aspekten av “latte art” eftersom jag helt klart inte var en konstnär. En karaktär kommenterade till och med hur fruktansvärt min konst var. Jag tror dock inte hur du drar drinken påverkar processen. Allt verkar bero på om jag gör drinkarna korrekt eller inte. Jag blev frestad att göra ett spel där jag gjorde alla drycker fel för att se vad som skulle hända. Jag kommer att känna mig dålig eftersom jag verkligen gillar alla karaktärer och letar efter saker som passar dem; Jag är bara nyfiken. Det är den verkliga styrkan hos Talk of Coffee. Alla karaktärer känner sig riktiga; vissa påminner mig verkligen om människor jag känner också, vilket är en cool bonus.

Jag hoppas att caféet på Coffee Talk är verkligt eftersom jag vill tillbringa all min tid där. Stämningen är kall och trevlig, men du vet aldrig vad som kommer att hända från dag till dag. Med spelbarhet som inte bara försöker se alla de slutliga möjligheterna utan också försöka öppna alla recept, kan detta spel enkelt hålla dig upptagen ett par ögonblick. Coffee Talk finns nu på PC, Switch, PS4 och Xbox One för $ 13.

Liknar: VA-11 Hall-A

Coffee Talk granskas på en PC med en kopia från PR.