Crash Team Racing: Nitro Fueled (Switch) Review

Crash Team Racing: Recension av Nitro-Fueled (Switch) 2

Trenden med ommastering och ominspelning får en ny betydelse denna generation, men den orsakar också en återupplivning av klassiska fanfavoriter som Crash Bandicoot och Spyro. Activision har både dessa IP-adresser och efter den stora framgången för varje remake har de släppt en annan baserad på Crash Team Racing.

Crash Team Racing: Nitro-Fueled är ett Kart Racing-spel som kan kräva samma stöd mot Mario Kart, såvida det inte är helt multiplatformat. Det erbjuder flera spelbara karaktärer, ett roligt kampanjläge och multiplayer online. Det finns också stöd för soffor med delad skärm som är sällsynta under denna dag och ålder.

Crash Team Racing: Nitro-Fueled är en full nyinspelning av den ursprungliga Crash Team Racing men det finns några nya tillägg för remaken. Det finns nya racingstadier tillagda från uppföljaren till Crash Team Racing, Crash Nitro Kart. Dessa låtar är tillgängliga att spela i spelet utan ytterligare begränsningar. Teckenräknor som kan spelas har också lagts till för att lägga till några nya karaktärer, varav Nitrous Oxide.

Nintendo Switch har redan Mario Kart 8, så när det gäller Crash Team Racing finns det konkurrenter tillgängliga på samma plattform. Ändå är detta ett av de roligaste Kart Racing-spelen som finns tillgängliga på plattformen som kräver mindre teknisk hantering än Karts med en mekanisk enhet som kräver knapptryckningar för att öka hastigheten. Det är lite svårt att förstå till en början eftersom det inte finns några tutorials tillgängliga, men om du spelar genom en kampanj kan du få tips från Aku Aku-masken som hjälper till att förklara några av kontrollerna.

Crash Team Racing; Nitro-Fueled har ett bra historieläge som har massor av chefer, utmaningar och kan öppna nya anpassningar. Remake har lagt till denna justering inte bara till Karts utan också karaktärer som kan spelas, så att du kan ha ett annat utseende för var och en. Du måste låsa upp den i en kampanj eller köpa den via Termination med hjälp av valutan i spelet.

Historieläge i Crash Team Racing: Unique Nitro-Fueled för Kart Racing-spelet. Den har ett världshub komplett med flera spår och hemliga vägar. Du kan låsa upp bossstrider när du fortsätter från ett område till nästa efter att ha fått en trofé på varje spår. Denna chef öppnas sedan för användning i spelet tillsammans med andra justeringsbonusar. Historieläget är också utrustat med svårighetsalternativ som känner sig utan balans. Svårigheten är att vara för lätt medan den svåra inte är möjlig om du inte behärskar alla spår i spelet.

En nackdel med Nintendo Switch-versionen är inte visuell eller prestanda, den laddar för länge för varje låt. Detta är vanligt i historieläget där du kan flytta mellan flera spår men att vänta på att starta ett nytt spår är väldigt irriterande i multiplayer-läge. Dessutom är prestandan hos Crash Team Racing ganska solid och det visuella ser ganska bra ut, även om det är suddigt och inte skarpt på grund av den låga upplösningen, oavsett om du spelar den förankrade eller i bärbart läge.

Crash Team Racing: Nitro-Fueled erbjuder också mycket enspelares innehåll som kan spelas av upp till fyra spelare i multiplayer. Splits-skärmstöd är tillgängligt för alla multiplayer-lägen som kan variera från Time Trial, Battle, CTR-utmaningar, Gem Races och Turneringar. Det är där spelet verkligen lyser på Switch. Du kan få upp till fyra spelare på en delad skärm när du spelar dockad och två spelare när du spelar den bärbar.

Samtidigt som det erbjuder stort återuppspelningsvärde, massor av innehåll, är onlinesupport för flera spelare meningslöst. Den rena koden är inte särskilt bra speciellt för racingspel och fann att själva matchen inte har fungerat bra för mig på Nintendo Switch. De flesta frustrerande upplevelser anses vara begränsade och avstängda från resten av spelet. Du kan bara välja mellan Battle and Races när du spelar online multiplayer.

Även om Racing Team Crash: Nitro-Fueled inte har fått någon dålig hamn kan vissa problem som lasttid få det att känna sig lite lägre än andra plattformar. Men det fortfarande förtjänar att få det bara för den bärbara Kart Racing-upplevelsen som fungerar bra. Tyvärr är detta spel inte helt felfritt eftersom jag upplevde ett antal distraktioner när jag spelade spelet. Arten av denna krasch är okänd men verkar inträffa slumpmässigt. De är ganska sällsynta så jag hoppas att de kan fixas med framtida uppdateringar.

Spel granskat på: Bytet

Spelbeskrivning: Krasch tillbaka till förarsätet! Gör dig redo att pälsgas med Nitro-Fueled Crash ™ Team Racing. Detta är en autentisk CTR-upplevelse plus mycket mer, nu helt omarbetad och uppgraderad till det maximala

Sammanfattning

Crash Team Racing: Nitro-Fueled är ett fantastiskt Kart-racingspel med en svår inlärningskurva. Det lider av några mindre tekniska problem på Nintendo Switch Internet men totalt sett är detta en solid port som spelar vackert på hårdvaran.

8,0 / 10