Crysis 3 recensioner | Varor

Crysis 3 recensioner |  Punkt 1

22 februari 2013 / 12: 07GMT

Problemet görs återigen i den post-apokalyptiska världen av Crysis, tack vare det onda Cell Company och Ceph aliens, så det är dags att än en gång donera högteknologiska nanosuit-serier för lite sci-fi-fotografering och smygig action. Men kan tillägget av en båge vara användbart för att döda clandestinely förvandla serien till en första person shooter som ska spelas?

Diagram

kris 3

Crysis-serien är känd för sitt snygga utseende och Crysis 3 är inget undantag. Hans vision om en förstörd New York som är bevuxen med vegetation kan vara en kliché, men det förnekar inte att det ser ovanligt ut, precis som karaktärerna i spelet. Dessutom levererar Crysis ögongodis utan att bromsa ner och lyckas uppnå en tekniskt imponerande blandning av miljö och subtil handling.

Nanosuit

kris 3

Eftersom historien och karaktären av Crysis 3 (särskilt den fruktansvärda vänen till Cockney) är så tunn, är nanosuit den verkliga stjärnan i spelet. Denna cybernetiska trickbox beväpnar spelaren med tillräckligt med otrolig teknik för att göra Master Chief mer miljövänligt. Detta gör att du kan hacka maskingevärntorn, ändra osynliga, göra tyngdkraftshopp, stärka din rustning när du vill och spåra dina motståndares rörelser. Det är så bra och roligt att använda att du nästan tycker synd om din fiende eftersom det enda som håller dig tillbaka är din begränsade energiförsörjning.

Båge

kris 3

Som om nanosuiten inte ger dig en tillräckligt stor fördel, kastar Crysis 3 ett nytt vapen: en sammansatt båge som kan skjutas i mantlar. Detta är ett fantastiskt vapen som är väldigt kul att använda, men som också skadar spelet. I teorin ger kraften i nanosuit spelarna många sätt att övervinna spelet, men pilbågen är så effektiv att det finns liten anledning att göra något annat än att smyga medan du bär en mantel och plockar obehagligt att välja dina motståndare med väl riktade pilar, rånar spelet. utmaningen.

AI

kris 3

Den orättvisa fördelen med bågen kommer inte att vara så dålig om det inte var för din fiendes slarv. AI på Crysis 3 har en mycket dålig panna. Ta ner en soldat med en dold pil och hans vänner kommer att rusa till scenen, men istället för att arbeta tillsammans för att jaga dig ner, kretsar de runt och väntar på att du skickar en annan pil på väg. Resultatet är ett repetitivt solospel som inte utnyttjar potentialen för trevlig action.

Hunter mode

kris 3

Multiplayer-läget är mer intressant. De flesta av dem var dödsmatchningar som förbättrade nanosuits och fångade flaggvarianter, men det som var bland dem var Hunter, ett läge där löfte om Crysis 3 äntligen samlades. Hunter ger två spelare nanosuit, båge och mål för att få ut andra spelare, som spelar en svag men fullt beväpnad armé. För jägarna handlade det om känslan av en tillfällig jakt för soldaterna, det var ett skrämt spel av katter och möss som bara skulle bli anspända när lagkamraterna bita i dammet och reinkarnerades som jägare.

kris 3

Crysis 3 är en spelobservatör med några snygga vapen och förmågan att starta. Men den dystra fienden AI och bristen på bågeinducerad balans bekräftar seriens status som en sci-fi-b-listskyttare att till och med fantastiskt Hunter-läge för flera spelare inte kan lösas in.

(Recenserad på Xbox 360)