Deep Sentinel Home Security Reviews: Mer än en kamera som dokumenterar brott förhindrar detta system aktivt

Sentinel Remote Home Security System tar en helt annan inställning till hemsäkerhet. Vanliga kameror för hemskydd dokumenterar bara brott. En inkräktare utlöser en kamera när de bryter din gräns, och kameran registrerar vad som hände. Kameran kan utlösa en lokal siren, skicka ett meddelande eller till och med låta dig skrika på den skyldige – så länge du inte använder aviseringar och brottslingen fortfarande är i kamerans synfält – men alltför ofta slutar händelsen innan du inser vad som händer.

Hemsäkerhetssystem med professionell övervakning reagerar under tiden vanligtvis inte förrän tjuven har fått tillgång till ditt hem, snubblat över en dörr, fönster eller rörelsessensor inuti. För att undvika att skapa falska larm som onödigt kan binda polisresurser kommer proffs som övervakar detta system att försöka kontakta dig först, och sedan den andra eller tredje kontakten på din lista, för att fråga om du vet vad som händer hemma Du. De kommer så småningom att ringa polisen, men många dåliga saker kan hända ett tag.

Huvudfunktionen som skiljer Deep Sentinel från andra hemsäkerhetssystem är att meddelanden om misstänkt aktivitet skickas till människor vars hela arbete övervakas och om nödvändigt svara på det. De kommer att använda tvåvägsljud för att beordra potentiella tjuvar att lämna området, och de kommer att ringa poliser om det behövs.

Hur det fungerar Deep Sentinel

Deep Sentinel-startpaketet består av tre batteridrivna trådlösa kameror som gör en omkrets runt ditt hem. Teamet för Remote Sentinel Remote Guard har åtkomst till varje kameras live-feed. När kamerasensorn upptäcker rörelser hos människor, djur, bilar och andra saker i och runt din egendom, bearbetar AI-algoritmen data för att avgöra vad som är misstänkt och vad som inte är det.

Om något betraktas som misstänkt, tänder kameran ringen från ett blinkande rött ljus, börjar spela in video (som sparas i ett lokalt nav som är anslutet till ditt nätverk) och skjuter matningen direkt till Deep Sentinel Surveillance Agent. Den här personen övervakar aktiviteten och bestämmer om han ska vidta åtgärder eller inte. Någon som skickade ett paket kanske inte behöver något svar, men någon tar ett paket kommer definitivt. Om agenten beslutar att ingripa kan de aktivera kamerans 104 decibel-siren för att förhindra inkräktare eller fråga dem vad de gör genom att använda kamerans tvåvägshögtalare.

Deep Sentinel-systemet levereras med tre smarta Full HD-kameror med rörelsedetektering och tvåvägskommunikationsfunktioner.

Ofta är ett av alternativen tillräckligt för att minska risken för fel, men om intrång ökar till verkligt brott kan agenten meddela den lokala polisen, och viktigast av allt enligt Deep Sentinels grundare och VD David Selinger, ge dem en korrekt beskrivning av personen och information om det påstådda brottet.

Inställningar och prestanda

Deep Sentinel-utrustningen är utrustad med tre säkerhetskameror som har ett synfält på 130 grader, 1080p upplösning, nattvision och tvåvägsljud. Satsen innehåller också ett nav och nätsladd, tre monteringsfästen och sidmarkeringar och fönsterklistermärken som låter folk veta att Deep Sentinel har använts i introduktionen.

Det första steget är att ladda ner Deep Sentinel-applikationen till din mobil, eftersom den här applikationen kommer att guida dig genom de många processinställningarna. Anslut sedan navet till din router med en Ethernet-kabel och slå på den. Navet måste vara inomhus inomhus, så att det kan nå alla tre trådlösa kameror. Tillverkaren rekommenderar att den placeras sex till åtta meter över marken (eller på andra våningen, om ditt hus har en). Den gröna lysdioden på navets framsida blinkar vid anslutning och lyser fast när den är klar.

djup ansökan

Hemskärmen för programmet Deep Sentinel visar de senaste händelserna, anslutningsstatus och till och med namnet på övervakningsagenten som övervakar ditt flöde.

Inkluderar fyra batterier: ett för varje kamera, plus en säkerhetskopia. Ett extrabatteri måste laddas genom att placera det i navet.

De tre andra batterierna är packade med en kamera och ett stativ. När du sätter in batteriet i kameran och slår på det tar det cirka 30 sekunder innan kameran ansluts till navet.

Om du monterar kameran på en träyta behöver du bara den medföljande skruvmejseln, men om du fäster den på en sten måste du också bära en borr. Varje hållare är monterad med en skruv och hålls fast vid en vägg med tre trycksatta beröringspunkter på baksidan. Du skjuter bara monteringsarmen upp för att öppna skruvhålen, sätta på skruven och skjut ner armen nedåt.

Kameran glider in i hållaren och låses med ett klick, och den kan enkelt tas bort från hållaren genom att trycka på snabbknappen och skjuta den. Fästet använder en fast kulaanslutning som automatiskt håller kameran i vilken vinkel du ställer in.

Efter att varje kamera har installerats ber appen dig att ställa in “skyddszonen” till 10 meter (cirka 30 fot). Detta innebär att du formar gränslådor runt det område som du vill att AI ska övervaka. Detta steg är mycket viktigt, eftersom alla aktiviteter inom detta område kan varna Remote Sentinel-agenter. Du vill till exempel se till att täckningsområdet sträcker sig vid slutet av vägen från din ytterdörr, men inte så långt som till trottoaren, där alla fotgängare kan utlösa kameran.

Under installationen kommer du också att ange din hemadress och kontaktinformation för lokal brottsbekämpning, så att den inre Sentinel-agenten kan få rätt respondent till rätt plats om ett brott inträffar. Det sista steget är “agentvalidering.” Stå framför kameran och gör en “A” -formation med armarna ovanför huvudet. Agenten svarar på högtalaren för att bekräfta att ditt system är igång.

djupskyddsfoder

Deep Sentinel live-flöde visar exakt vad Deep Sentinel-agenter ser när de får information om aktiviteter.

När Sentinelsystemet har körts kan du när som helst checka in med programmet. Hemskärmen ger de flesta detaljer du behöver veta, inklusive anslutningsstatus för kameran och navet, merry-go-round av aktuella händelser och namnet på agenten som för närvarande övervakar ditt flöde. I avsnittet Programhistorik kan du söka efter alla klipp inspelade efter händelsetyp, skyddsåtgärd eller kameraläge.

Punkten

Deep Sentinel-hårdvara är mycket bra, och LiveSentinel-agenter är vänliga och på toppen av sitt spel. Jag fick till och med ett vänligt e-postmeddelande som meddelade mig när jag av misstag satte min första kamera upp och ner. Selinger berättade för mig att vissa användare till och med blev vänner med sina agenter och hälsade dem när de kom hem som familjemedlemmar.

Men om det finns tillfällen när du inte vill ha en andra titt på saker, finns det en sekretessfunktion som du kan aktivera i applikationen som döljer kameran betet från vakten medan du fortfarande ses av dig. I det här fallet kommer systemet att fungera mer som andra Wi-Fi-säkerhetskameror, där du är ansvarig för att svara på aktivitetsmeddelanden som skjuts till din mobiltelefon.

Deep Sentinel-hårdvara kostar $ 499, plus $ 49 per månad med ett års kontrakt för LiveSentinel-övervakningstjänster. Det är 588 $ per år eller 490 $ om du betalar i förskott för ett års prenumeration. Avgifter börjar 30 dagar efter att du köpt systemet, och företagets returpolicy tillåter dig att returnera utrustningen inom 30 dagar för återbetalning om du inte är nöjd.

Efter det första året förnyas ditt abonnemang automatiskt från månad till månad eller årligen, beroende på paketet du registrerade. Men du kan avbryta tjänsten när som helst efter ett år. Varje extra kamera kostar 199 $, men Deep Sentinel betalar ytterligare $ 9,99 per månad för dina prenumerationsavgifter efter det första året. Förlängare av Wi-Fi-sortiment är värderade för att lägga till ytterligare 1 000 kvadratmeter täckning som är tillgängliga till ett pris av $ 35, men att använda en nät router kan vara en bättre investering.

Deep Sentinel är inte en perfekt säkerhetslösning, eftersom kameran bara övervakar utsidan av ditt hem, och fyra kanske inte räcker för att täcka alla utsatta platser. Frånvaron av dörr- och fönstergivare innebär att en inkräktare som framgångsrikt undviker kameran kan komma in i ditt hem och inte utlösa ett larm alls. Det är faktiskt inte en dålig idé för använder ett säkerhetssystem med konventionell professionell övervakning – vi är fans av Ring Alarm, en DIY-lösning som erbjuder den tjänsten för endast $ 10 per månad – ovanpå Deep Sentinel-systemet.

Deep Sentinel är dock ett unikt och mycket innovativt kamerabaserat hemsäkerhetssystem med direkt övervakning som kommer att göra mer för att skydda ditt hem än något annat DIY-system vi har utvärderat. Starkt rekommenderad.