Empire Traitor Review – “Smart Card Combat”

Inte länge efter spänningen med att ha kort och däck som ersätter andra mekaniker i spelet såg vi dem ändra sina rörelser i golf, vi såg dem kontrollera hur vi kör bilar och vi hade sett dem ändra sina färdigheter i RPG. Trots alla mottagna bakslag fortsätter formatet att visas i alla genrer, och det är inte alltid en dålig sak. Betrayal Empire visar att kortstrider intelligent kan uppfylla turn-baserade strategier och sedan bygga när spelet fortskrider.

Inställningen av förrädares imperium är verkligen inte en pinne för att mäta hela spelet – det är året där Xdy-X och den kungliga prinsen har dödats. Du är en tidigare tränare och vissa fraktioner har arresterat dig för mordet, medan andra fraktioner är för upptagna med att utnyttja maktvakuumet för att oroa dig för vem som gör vad. Fördjupa dig i din egen blandning av historia som en berömd militärveteran, en nypa genomskinliga brottslingar och en handfull jordbruksarbetare som lätt kan köpas och har en gryttsoppa som utgör tomten.

Lyckligtvis är förrädarriket mer än historia. Detta är en turbaserad tuff RPG-upplevelse som helt klart kräver mycket försiktighet i speldesign. Detta kan ses från samtalet mellan kampanjuppdraget och valet som sipprar in i deras resa till sanningen. Inte bara det, Kingdom of Traitors hanterar något som de flesta RPG: er misslyckas med sin rika kunskap: håll det i bakgrunden. Det gör detta genom att fylla förgrunden med mycket onödig information, vilket innebär att det, som i verkligheten, beror på spelaren att mäta vad som är relevant eller inte. Det stämmer, enligt min mening är inställningarna verkligen mediokra, men hur skrivandet hanteras är mycket välkänt.

Karaktärerna är i bakgrunden, men de gör det på ett sådant sätt att det presenteras helt utan att respektera spelarna som kan vara nyfikna. Han sa: “Åh, ville du veta om världen tidigare?” och svarar dig med en spräng av interpersonella skämt om karaktärens personliga historia. Det kan låta dåligt för dig, men jag garanterar att det är positivt. Skämt och samtal mellan karaktärerna påminner mycket om den suddiga filmen, “Gammal hund, du räddade mitt liv, det måste ha varit mycket värdefullt sedan på Shangri-La.” Det spelar ingen roll att det förorenar kunskap och historia överallt – det är omedelbart klart att det bara är fyllmedel och att du måste njuta av ögonblicket.

Stannar inte heller där. När det gäller media vi konsumerar finns det några oskrivna regler, och en av dem är “om det inte är viktigt, ge dem inte namn.” Förræderriket har precis börjat nämna alla, människor från det förflutna, människor från framtiden, människor som dog månader innan spelet började, människor som aldrig dykt upp. Det är deras namn, och kasta deras namn i pannan och sedan dödar du dem vid det första mötet, eller så ser du … vet deras namn … när du är på lägerelden, och sedan fortsätter historien. Det betyder att du inte vet om den namngivna vakten du känner någonsin kommer att återvända, eller om du ska kommentera dig igen – detta är en extraordinär undergång av standarden och jag hoppas uppriktigt att en karaktär som helt klart är död kommer tillbaka från graven.

Så låt oss diskutera detta. Battle är ett mycket vanligt format: Som standard har varje karaktär ett drag, och sedan kan de använda sin personliga mana-inventering på attackkortet. Detta spelas i I-go-You-go-formatet, så det kommer att hantera mycket skada och sedan spendera de närmaste minuterna på att få det. Slutligen ger medeltida, tyska och låga fantasy-inställningar tävlingar som innehåller massor av slingor och massor av bågskytte, vilket innebär att det finns en omgång melee och distans.

Empire Traitors Review -

Striderna är väldigt balanserade, ofta plan upp, och spelet är generöst med förbättrad statistik. Men slåss, som jag sa tidigare, är kortbaserat. Varje karaktär har sin egen kortlek, som du kan lägga till och justera vid vissa punkter, men du får mycket genom att jämna upp. Ett system som säkerställer att du inte kan ladda fiender med kraftfulla trollformler eller attacker, vilket bromsar spelet för att säkerställa att varje strid varar mellan fem och sex omgångar. Detta är inte heller en kränkning, andra kort kan öka ditt försvar och rörelse, vilket i hög grad förändrar formatet på tur baserat på den sväng vi har sett populariserade av människor som Heroes of the Fire Emblem.

Detta ser faktiskt ut som en korrekt översyn av PSOnes guldåldersstrategi, och jag säger det inte lätt.

Att förena ett strikt stridssystem är ett mycket tydligt användargränssnitt. Även om själva spelet är mycket mörkt, visas all nödvändig information och gränssnittsknappar tydligt och lättlästa. Detta fortsätter till färglagsfärgen för varje karaktär.

En av mina största plågor är när du inte kan skilja mellan lagkamrater eller motståndare i spelet på grund av en kombination av ändrade inställningar, dålig belysning och överdriven skuggning. Traitor Empire förlorar verkligen detta genom att presentera karaktärens och manas hälsa på ett sätt som gör att du enkelt kan bygga igenom förståelsen för slagfältet, och det är värt att emulera.

Empire Traitors Review -

Alla som har läst den här webbplatsen under en tid kanske är mycket medvetna om att jag inte faktiskt är en mobiltelefonanvändare, jag upplever ofta många (slutligen) portar till mobiltelefoner mycket tidigare när den är i sin ursprungliga form. Traitor Empire känns verkligen som ett spel som kan släppas på den senaste generationen konsoler (kanske som en insats av Indies Arcade / PS) på grund av dess kvalitet och snabbhet. Det är fantastiskt att hitta det här på mobilen, och även om detta inte är ett format som är lämpligt för telefoner (karaktärsbaserade taktiska RPG), har de gjort ett fantastiskt jobb med dagliga priser och utmaningar för klansystemet. Det är värt att ladda ner och eftersom det är gratis har du liten anledning att inte göra det.

Traitor Empire är nu tillgängligt, gratis, på Google Play och App Store