Falcon Age Review – A Dream Bird Lovers

I april i år Outerloop spel släppte Falcon Age på PS4 & PS4 VR. Den 6 september lanserades spelhantering, äventyr, pussel för PC och VR på PC Epic Shop tillåter en ny möjlighet för Gamespace att granska det som är bra för mig eftersom jag har följt sociala medier Outerloop i mer än ett år nu eftersom alla som känner mig vet att jag älskar fåglar, så när jag först såg örnen i det här spelet flög det över mitt Twitter-flöde Jag sålde omedelbart! Även jag älskar fåglar så mycket, jag skulle inte bli förvånad om jag var en örn (eller något som är lika charmigt) i det förflutna livet som drogs varje gång till ett spel, en bok eller en skärmkaraktär som har fåglar för vänner så naturligtvis hoppade jag på chansen att spela Falcon Age för att ge dig recensioner av detta Epic Store-spel.

Falcon Age Review - A Dream Bird Lovers 1

Falcon Age börjar med att du vaknar upp i en liten cell som ett fängelse när Ara hålls fångad av en robot som har tagit över hans land, han är isolerad förutom en fågel med dess bo och ett barn i fönstret eftersom det har mening att mata. (Fråga inte varför du har ett apotek i fängelse för att mata honom.) Det är tillräckligt snabbt att du är här för att gruva resurser för robotar men varför är inte klart. Det finns affischer på väggen som fångar din känsla för humor och får dig att undra vilka andra överraskningar som är framöver och en minut bryter du malm från nästa minut är du fågelvakt. Snabbt har du möjlighet att gå fri. Ganska tidigt i berättelsen steg för steg och de val som ges är ett ganska exakt mått på svårigheten med din Falcon Age-upplevelse som jag hittade snabbt på platser där jag ville ha mer detaljer och senare på platser där jag ville påskynda spelet. Men min egen otålighet kunde ha varit för att jag ville tillbringa varje ögonblick med min baby fågel för att se vart vårt äventyr skulle ta oss, trick som vi kunde lära oss och skatter som vi kunde jaga tillsammans. Så tills du flyr: bara du, en fågel och en robot gör din rutin, då korsas plötsligt din fria väg med en skuggig figur som så småningom blir din moster. Det var vid detta återförening som Falcon Age-berättelsen verkligen började ta form.

Falcon Age Review - A Dream Bird Lovers 2

Jag startade Falcon Age i Story Mode många gånger för att se vad som skulle hända om jag gjorde ett annat val när jag avancerade men spelet kommer faktiskt bara att upprepas tills du väljer rätt svar och fortsätter att gå framåt. Jag valde Story Mode eftersom det gav mig det mest naturliga eller utmanande läget. Det finns också ett avtrycksläge med alternativ att slåss i. I Story Mode träffar vi Auntie vars personlighet är exakt vad du skulle föreställa dig en kvinna, ensam i ett stenigt och torrt landskap som kämpar för återkomsten av hennes land. Med Ara också ensam i sitt arbetslägerfängelse är känslor av förtryck och isolering ganska tydliga. En annan sak som överraskar dig när du spelar är hur lite som är i form av människoliv längs din väg. Ja, du kommer att träffa några tecken men jag undrar ofta vad som finns där eller vad som saknas? Var är vi exakt? Jag fick det aldrig riktigt och ville ha mer utforskning men det var fortfarande mycket som jag kunde njuta av i form av recept, jakt, insamling och pussel.

Falcon Age Review - A Dream Bird Lovers 3

Om du gillar pussel blir du glad att de började tidigt i Falcon Age men de blev inte så svåra. Falcon Age är ett mycket linjärt spel i alla aspekter som gör det perfekt för VR men lite repetitivt som PC-spelare. Det som gör att spel som ofta börjar känna sig som en simulator är en bedårande fågel, anledningen till att många människor är intresserade av detta spel. Att bara ha en egen virtuell furry allierad är en rolig tid utan något annat och hur din lojala allierade personlighet fångas under spel är ett absolut nöje. Problemet jag har är att det inte är mycket om det får konsekvenser av att ta hand om denna fantastiska virtuella följeslagare som eliminerar förmågan att sjunka in i spelet som du förväntar dig. Falcon Age är full av idéer men ger tyvärr flera skäl för att vilja fortsätta gå tillbaka för mer. Det som fungerade fantastiskt var att jag var välsignad med kärleksfulla fåglar så mycket som jag gjorde så att jag nöjde mig med att bara hoppa runt i spelet för att ta min “birbybirb” för en runda varje gång jag kände mig som det som hittills har varit ofta hela dagen, det det perfekta behovet av att tänka utan störande aktivitet.

Koden för PC: n gavs av PR för denna granskning.