Final Fantasy VII Remake Review: absolut epos

1997 Final Fantasy VII är en cool klassiker. Ett av de senaste ursprungliga PlayStation-spelen lyckades jag uppnå en sällsynt prestation – vad som vanligtvis är ett tillfälligt media – för att komma ihåg alla som spelar det.

I årtionden har det funnits röster som tigger Square Enix om att översyna det med modern teknik. Utvecklare började arbeta med FFVII Remake år innan det släpptes för 2020 – med behovet av att göra original rättvisa tydligt i deras sinnen. Faktum är att hans hastiga tillvägagångssätt har gett extra frukt.

Vad är nytt på FFVII?

Naturligtvis kommer det att finnas människor som debatterar olika aspekter av reproduktionen, men för oss gör han allt han kan, eftersom han vårdar andan och berättelsen i det ursprungliga spelet, medan han exponentiellt expanderar och förser den med moderna visuals och produktionsvärden.

Du kan till och med hävda att Square Enix kanske har gått för långt i sin design inte bara för att göra om en klassiker utan att höja den till nya höjder: Final Fantasy VII Remake är bara den första delen, eftersom den första delen av den ursprungliga berättelsen går och Square Enix ger inga ledtrådar. den sista delens ankomst. Du kan också hävda att några nya tillägg till den öppna världen, tillsammans med ursprungligen korta sekvenser för små oberoende frågor, utsätter hela övningen med uppblåstningsrisk.

Men vi känner att sådana anklagelser kommer att lura – när de gör det nästan perfekt, så varför inte ge oss så mycket som möjligt? Speciellt under denna unika och sorgliga period då vi alla har tid att spela våra längsta löpningsmatcher.

Mako-brottslighet

FFVII Remake börjar exakt som originalet, med huvudspelhjälten, en enkel före detta soldat som blir en legosoldat, Cloud Strife, på uppdrag att spränga Mako-reaktorn i kastgigant Medgar-staden, som en del av Avalanche-krigare-gruppen.

Maco är en mystisk energikälla som producerar en namnlös planet där spelet äger rum, som utnyttjas av det omoraliska Shinra Electric Power Company. Temat för Final Fantasy VIIs miljökrigare ser mycket futuristiskt ut i 1997-spelet, vilket är mer relevant 2020.

Den första Mako-reaktorattacken visade sig vara den enda delen i spelet som verkligen höll fast vid originalen. Men vad som hände nästa utvidgades kraftigt, med en helt ny period bestående av sidoutdrag i den öppna världen tillagd – på ett sätt som är bekant för alla som påstår sig vara ett fan av japanska rollspel (RPG).

Uppdaterat stridssystem

Men från början uppmärksammade han en aspekt av spelet som var helt förnyat: stridssystemet. På något sätt lyckades det upprätthålla den ursprungliga allmänna atmosfären, medan den rörde sig mot rörelsebaserad. Detta behåller den ursprungliga ATB-kärnan (Active Battle Time), vilket innebär att varje karaktär måste vänta tills deras ATB-standard är fylld efter att ha utfört speciella kapacitetsattacker, trollformler eller objektanvändning. Men du kan fortfarande utföra normala attacker, och rörelse är den viktigaste hela tiden, med dodges och taktik framöver.

När spelet fortskrider läggs lager av komplexitet till striden, inklusive en kraftfull slutattack som kallas en break-limit och förmågan att kalla och kontrollera jätte demoner. Medlemmar i molnteamet har också en mängd användbara färdigheter: Barrett, med en pistol istället för en hand, är en tank med räckvidd; Childhood Cloud Childhood Teva är en nära stridsspecialist. Medan blomsterhandlaren är arving till magi.

Du kan växla mellan karaktärer i strid – till exempel är det nödvändigt att kontrollera sammanhängande karaktärer när du står inför graciösa fiender som kan undvika melee-attacker om de inte är inbördes relaterade. Men du kan också vägleda karaktärer du inte kontrollerar för att använda sina egna förmågor, trollformler och föremål, som ofta bevisar att ryttare under små chefer och chefer kämpar – det senare kommer att visa sig vara mycket bekant för alla som spelar det ursprungliga spelet, även med lager ytterligare detaljer.

En linje

Square Enix inställning till att ta det som ursprungligen var en kort serie och förvandla det till en mycket lång fråga har goda och dåliga resultat. Han lägger mer kött på historien och karaktärerna, vars dialog ursprungligen var mycket ord på grund av tekniken på den tiden. Men det belyser också vissa karaktärer som är benägna att obehag och nyligen utvidgad dialog faller ibland till ost.

Öppnade Midgar-slummen för en öppen värld där moln kunde följa hans beslutsamhet att tjäna pengar som legosoldat genom att utföra sidouppdrag som inte antogs universellt, men vi tyckte om denna nya serie. Visst kan sidesökningar vara lite dumma ibland, men de ger ett bra sätt att utforska områden du har rusat förut, och Midgar är en vackert undersökt fiktiv stad i en renoverad inkarnation som du vill nå så enkelt som möjligt.

Och berättelser ser generellt bättre och mer logiska – i det ursprungliga spelet kastas utvecklingen på dig i en hast, vilket inte ger dig tid att smälta dem, medan du den här gången får en fullständig känsla av händelsens bakgrund, tillsammans med karaktärernas motiv. . Minnen från fängslande moln är mycket starka: även om de till stor del är fria från dialog, visar de sig vara mycket öppna. När det gäller historien är Final Fantasy VII Remake inte skylden: detta är det bästa spelet någonsin.