GAEMS Sentinel Pro recensioner: Ta din spelkonsol med dig

Är du en konsolspelare som reser mycket, går på LAN-fester eller arbetar utanför staden konsekvent? Att packa din konsol (eller ett mindre datorspelsystem) kan vara irriterande. Du behöver inte bara paketera ditt system utan du måste också ta med en bildskärm så att du verkligen kan spela. GAEMS har erbjudit olika lösningar för konsolspelare när du är på språng och vår GAEMS Sentinel Pro-granskning adresserar en av deras personliga spelmiljöer (PGE).

Specifikation

GAEMS Sentinel Pro har följande funktioner och specifikationer:

• Övervaka: 17,3 ”FHD LED-display
  • Skärmen är klar: Reflexskydd
  • Upplösning: 1920 × 1080
  • Paneltyp: Socialstudier
  • Respons tid: 5ms GTG
  • ljusstyrka: 300 cd / m²
  • Sidförhållande: 16: 9
  • bakgrundsbelysning: LED
  • HDMI-kabel: Ja
  • Anslutningar: HDMI-ingång
  • Adapter Ingångsspänning: 100-240v AC
  • Audio: Stereohögtalare (2)
  • Tillbehör ingår: HDMI-kabel, 100-240v AC strömförsörjning, fjärrkontroll
  • Lämplighet: Xbox One S / X, Playstation 3/4 / Pro, PC, mobila enheter
  • Storlek: 16,9 “B x 4,2” D x 16,7 “H
  • Produkt vikt: 8,3 pund

Vad finns i boxen

• GAEMS Sentinel G170 PGE
  • Tillbehör förvaringsväska
  • HDMI-kabel
  • AC 100-240v strömförsörjning
  • Fjärrkontroll
  • Skumunderlag
  • G170 Användarhandbok
Vad ingår i GAEMS Sentinel Pro G170 PGE.

Designen

I en överblick och ignorerar GAEMS-logotypen på utsidan ser PGE Sentinel G170 ut som en stor plastpåse. Strax under 17 tum bred och 16 tum hög (utan handtag) är fodralet bara 4 1/2 tum tjockt. Framsidan av fodralet har ett bikakedesignmotiv med en vit GAEMS-logotyp i mitten.

Sidan är något avsmalnande med en underkant på cirka 3 tum medan överkanten (locket) är något under 1 1/2 tum. Väskan har också ett handtag som, när det används, drar ut lite från resten av enheten. På båda sidorna av handtaget finns ett par hävarmar som används för att frigöra locket så att det kan öppnas. När du släpper måste du hålla i lockets överkant och dra det uppåt vilket är ganska svårt att bemästra.

Stäng kroken på toppen av GAEMS Sentinel Pro.

Skåpets botten har fyra gummikanter som ger grepp när de placeras upprätt och när locket öppnas. I mitten av detta är ett lock som fungerar som en kickstand när du dras upp. Längst ner på kickstanden finns två knäpp för extra grepp medan den övre delen har GAEMS-logotypen borttagen i den. Slutligen, åtminstone för utsidan, har baksidan av fodret fyra L-formade gummi greppkuddar för textur när höljet öppnas och används. GAEMS-logotypen är också tryckt vit längst ner, även om den är mindre än överst. När den laddas med konsolen och öppnas, ger konsolen vikt, plus kickstand, ett mycket robust och stabilt system för att spela spel på grund av hur mycket grepp som finns på botten och baksida av fodralet.

Öppningen av fodralet visar bottenfacket inuti och datorskärmen under locket, som en bärbar dator. Basen är utrustad med en halvtums skumdyna som fördjupar i mitten och, tror jag, är ungefär en fjärdedels tum tjock. GAEMS-logotypen tas bort i mitten för att lägga till mer varumärke. Skumskum limmas eller fastnar på plats utan hålls med fyra slitsar som placeras genom fyra metallöglor. Även om detta höll honom tillbaka lyfte han upp den något bakom, men det var ingen anledning att oroa sig.

Längden på metallcirkeln är cirka 1 1/2 tum lång och cirka 6 tum från varandra från topp till botten. Varje slinga har en slinga som passar mer än 12 tum på den andra sidan. Cirkulärt genom en metallögla är ett par nylonband med kardborrband på – den ena kopplar slingan ner, den andra övre. Nylonbandets botten är vadderad med gummimaterial till varje ände som, när du drar över din konsol, tar tag i vänster och höger kanter och över hela konsolen. Detta ger inte bara extra grepp på konsolen, utan förhindrar också att repet gnider över konsolen och bär det.

GAEMS Sentinel Pro med Xbox One X säkrat inuti.

När min Xbox One X är ordentligt fäst och påslagen, ger kanterna och lagren tillräckligt med utrymme för tillräcklig ventilation. Även efter att ha spelat fyra timmar på natten på systemet, medan kuddarna känner sig lite varma på baksidan, känner konsolen inte som att den riskerar att bli överhettad.

Längst ner på locket är 17 ″ FHD-skärmen. Vi kommer att diskutera det ytterligare i nästa avsnitt. Skärmen är centrerad med en fin lutande ram runt sidorna och toppen. GAEMS-logotypen som är centrerad under monitorn slutför bildbehandlingen för det här fallet. Direkt under logotypen finns sex knappar: ström, volym ned / upp, ljusstyrka ned / upp och meny. Nedanför finns en tunn svart remsa där IR-sensorn är belägen. Port för Sentinel-ström, två 3,5 mm hörlursuttag och HDMI – belägen under IR-sensorn. Slutligen sträcker sig honungskaka-motivet till vänster och höger om knappen / portdelen och är där båda stereohögtalarna är belägna.

I sig själv väger GAEMS Sentinel Pro cirka 8,3 pund, så när du har lagt till vikten på konsolen eller datorn där kommer du att bära en tung börda.

Visa

Som en datorskärm är skärmen utrustad med de justeringsalternativ du förväntar dig från en datorskärm. Genom att gå in i menyn från fjärrkontrollen eller knapparna under skärmen kan du enkelt ändra och justera ljusstyrka, kontrast och skärpa. Sentinel Pro har också en mycket tydlig inställning för låg / medellång / hög och låter dig aktivera och inaktivera Dynamic Contrast Ratio (DCR). Andra färginställningar som du kan justera inkluderar bildförhållande, färgeffekter (Standard / Spel / Film / Foto / Vivid), mättnad, gamma, temperatur, RGB och växla eller stänga av Blue Light-reduktion.

Visa 17 ″ FHD på GAMES Sentinel Pro är ganska bra.

När det gäller den faktiska skärmen har GAEMS installerat en Full HD-skärm, 1920 × 1080, IPS körs på 60Hz i PGE Sentinel G170. När jag använder min Xbox One X har jag inga problem med visning eller responstider och grafiken är smidig och jag hittar inte stamna eller spöke från skärmen. Färgen är också ganska bra och jag har verkligen inga klagomål och lämnar den på spelets färgeffekt för det mesta. Naturligtvis finns det skärmar av högre kvalitet och upplösning, och jag spelar vanligtvis på en 106 ″ 4K-projektorskärm, men 1080p-upplösning på 17 tum spelar ingen roll att spela spel.

En fin touch är att det är anti-bländning som gör det synligt på de flesta platser. Även när du sitter rätt framför ett fönster under dagen, medan det kan vara lite ljus i sikte, kan detta system fortfarande verkligen användas och kan ses för att spela spel.

Enkel användning

GAEMS Sentinel Pro är mycket lätt att använda. Börja med att fälla hållaren och öppna höljet genom att skjuta de två spakspakarna åt sidan och lyfta locket. Denna kickstand är helt valfri, men behövs när du inte har en konsol som kramas inuti så att Sentinel inte faller tillbaka på grund av skärmens vikt. Personligen använder jag Kickstand som ytterligare stöd även efter att min Xbox One X är bunden.

Därefter, helt enkelt binda din konsol (eller mini-ATX-fodral) till botten av fodralet. Anslut sedan den medföljande HDMI-kabeln till ditt spelsystem och HDMI-porten längst ner på skärmen. Därefter ansluter du Sentinel med kabeln medföljer, anslut din konsol, sätter på den så är du igång.

Att justera volymen och ljusstyrkan, liksom andra alternativ, är också extremt enkelt. Volym- och ljusstyrka knapparna finns under skärmen och även på fjärrkontrollen. Fjärrkontrollen har också en bekväm stängningsknapp.

När du är klar med att spela spelet och stänga av allt, koppla ur konsolen och skärmen. Jag kommer att notera att GAEMS rekommenderar att du tar bort alla kablar för att förhindra någon form av skador på din konsol eller skärm genom att släppa loss den och studsa inuti. Detta kan förvaras i den medföljande tillbehörspåsen, som inte heller bör placeras i höljet för transport eller förvaring. När kabeln har tagits bort (och eventuella headset har tagits bort), stäng locket, lyssna på låsarna för att klicka stängt och fäll tillbaka kickstanden (om du förlänger den).

Om du ansluter en datorskärm till ett tidigare system blir GAEMS Sentinel verkligen hjärnlös.

Ljudkvalitet

GAEMS Sentinel visar ett par stereohögtalare längst ner på skärmen. Högtalaren är belägen i ett bikakemotiv på båda sidor av den centrala kontrollknappen på yttersidan av fodralet.

En av två talare på GAEMS Sentinel Pro.

Högtalarna är tydligt höga och skarpa, men, som är fallet med många bärbara system, t.ex. bärbara datorer, är det lite att sakna på låga basfrågor. Även om det är mindre bas, är det mer punchier än den varma sidan av spektrumet. Som ett resultat, låter som explosioner och brus av bilmotorer något saknas i slutändan. Med det sagt kan dialog och mitt och högst tydligt höras och högtalaren ombord är mer än tillräckligt för att spela spelet.

Detta system ger dig också möjlighet att ansluta inte ett utan två headset. Detta är ett bra val eftersom det inte bara låter dig använda ditt favorit headset för bättre ljud, det gör det också möjligt för den andra personen att ansluta också. Inte bara användbart om någon tittar, utan också användbar om du spelar ett lokalt co-op-spel eller tittar på en film eller annan video tillsammans och inte vill störa människorna omkring dig.

Medan högtalaren kan ta med lite mer bas till bordet, är headsetalternativet där, vilket i princip ger dig kontroll över ljudkvaliteten med ditt favorit headset.

Skydd

Sentinel Pro känns ganska robust och plastskalet är ganska tjockt och känns starkt. Sidorna är också finnade på insidan för att lägga till styvhet. Som sagt, jag skulle inte slänga det här eller lita på det i flygplatsens bagagehandlare, men det borde inte vara några problem att skydda din konsol från konstiga stötar eller explosioner. Jag pressade tillräckligt hårt på framsidan av locket och märkte inte någon rörelse på skärmen på insidan medan jag gjorde det.

Under testning, när de används med Xbox One X ordentligt fästade inuti, känns handtagen och spärrarna säkra och som om de kommer att pågå genom kontinuerlig användning. Förutom det känner jag inte att min konsol kan röra sig någonstans på grund av tätheten i repet som kombineras med gummifodret och den lutande skumunderlaget.

Tillbehör

Fjärrkontroll ingår, även om den är ungefär 1 1/2 gånger 3 1/2-tum. Storleken är bra och kortfattad och avståndskontrollen är ganska grundläggande. Med 12 knappar låter du detta slå på eller stänga av Sentinel Pro, justera ljusstyrka och volym, komma åt menyer och navigera i menyer. Det är enkelt, men fungerar tillräckligt bra för att du inte behöver röra dig med knappar i fodralet för att navigera i menyer eller justera inställningar. Fjärrkontrollen använder ett CR2025-batteri som också ingår.

Sentinel Pro är också utrustad med en kort och exakt vinkel HDMI-kabel som är ett välkomnande välkomst och fungerar bra med Xbox One X. Endast rätt längd och rätt vinkel i ena änden ger ett något snyggare utseende när det är anslutet.

Det sista tillbehöret som medföljer systemet är en tillbehörsväska för att lagra HDMI-kablar, kraftkablar, på distans, och kommer att matcha ett antal andra saker, till exempel din konsols strömkabel. Denna väska är faktiskt ganska bra med en yylonhud av nylon med ett svart bikupa motiv och vit GAEMS-logotyp tryckt på varje sida. Insidan är vadderad och har en snörtopp för att stänga den.

Pris / värde

Med en MSRP på 349,99 US $GAEMS Sentinel Pro kommer definitivt att få dig tillbaka några dollar. Även om 17-tums bildskärmar är mycket få och långt mellan dessa dagar, kan du få en för cirka $ 100 eller mindre om du kan hitta den. Men GAEMS Sentinel erbjuder en komfortnivå genom att låta dig binda din konsol i, ansluta skärmen och inte behöver dra bildskärmen och högtalarna.

På den anteckningen beror priset på verkligen på användaren och dessutom i detta fall. Om du ofta är borta hemifrån, till exempel arbetar och bor på jobbet, eller ofta håller ett LAN-fest eller spelar kväll hemma hos din vän, kan detta vara till nytta för dig. Om du bara använder den några gånger om året, kan du hålla din utrustning separat. Personligen ser jag verkligen värdet i det för vissa människor, och med tanke på det skydd som det ger är skärmen och ljudet ganska bra, och det är lätt att flytta ett “allt-i-ett” fall, priset är inte så illa för vad du får.

Slå in

GAEMS Sentinel Pro G170 PGE tillåter dig inte bara att transportera din konsol enkelt och säkert, utan också att du kan spela spel var som helst där du kan hitta ett reservpar av eluttag. Det är lämpligt för snabba spelutflykter till en väns hus eller LAN-fest, Sentinel är också lämplig för att resa, de som jobbar ofta hemifrån eller till och med för dem som har mindre utrymmen som kanske inte har TV-apparater.

* Vi skickade prover av GAEMS Sentinel Pro G170 PGE för denna översyn. I några av våra artiklar och speciellt i våra recensioner hittar du Amazon eller andra affiliate-länkar. Att driva en webbplats behöver pengar över tid. Alla köp som du gör via denna länk genererar ofta en liten inkomst för vår webbplats och / eller författare.