Galaxy Rebels Review Outlaw: No Sky For Old Men

I en lång serie rymdutforskningsspel, till exempel sim-fokuserad Farlig elit, den falska-roguelike Everspaceeller samlingen No Man’s Sky, att hitta en nisch är utan tvekan svårt. Hur balanserar utvecklare simulering och arkadspel eller hundstrider mot handel? Galaxy Rebels Offenders gör detta genom att hitta en fantastisk balans bland genens mest extrema – erbjuder spel som är lättillgängligt men utmanande och många unika möjligheter att tjäna tillsammans.

Berättelsen berättar att vår huvudperson, en sandig frilansare, med namnet Juno, har blivit änka och hon vill verkligen hämnas på sin mans mördare. Genom olika kontakter, gamla vänner och information försökte han hitta vägen närmare sitt mål. Denna resa innebär en hel del udda jobb och avledningar – detta Är RPG trots allt – men den berättande bakgrunden tjänar fint spelets universum.

Som huvudperson beundrar jag verkligen Juno. Han är tuff och skriven på ett sätt som ser så originalt och enkelt ut. Jag lovade att jag skulle träffa honom någon gång under min Midwestern tonår. Hans banter under ett gratis äventyr fick mig att skratta för mig själv vid flera tillfällen, och han var tydligt uttråkad med allt detta, bara drivet av vår idé om vad någon gillar honom måste kommer ihåg omständigheterna. Han är förkroppsligandet av en rymdbilförare eller någon kriminell som kommer att sluta med dig i spelet, accent med sin egen personlighet och charm.

Galaxy Rebels Review Outlaw: No Sky For Old Men 1

När det gäller rymdresor verkligen kallar jag den upplevelsen något ojämn. Det ursprungliga spelet, även vid lägsta svårighetsinställning (hilariskt kallat “Normal”) fick mig att skrapa tänderna och snurra den bokstavliga skräpspaken som jag försökte undvika fiendens eld. Med andra ord, tills du kan skrapa en hel del vinst kommer du att sprängas av pirater, religiösa fanatiker, polis och vem som helst du lyckas tänka på vägen. Och tro mig när jag säger att vinst kan vara svårt att få. Efter att ha slutfört uppdraget, reparerat mitt skepp och fyllt på mina procedurer befann jag mig som besättningen Bebop Cowboy: Efter avdrag är min middag från paprika och nötkött alla paprika och inget nötkött.

Efter att ha kämpat igenom några vanliga sidouppdrag genom Mission Board, samlade jag tillräckligt med pengar för att köpa nya vapen och bättre skyddsenheter. Det gjorde mer skillnad än jag trodde, och snart terroriserade jag samma skurk som hade ätit min lunch några timmar innan. Det huvudsakliga uppdraget är inte ett skämt, så det krävs några ganska stora förbättringar innan du börjar för mycket på en gång. Det som utan tvekan kommer att betrakta mig som något som är motiverat som en del av rebellens kommande erfarenhet. Förutom det, vad är ett äventyr utan något självmordsuppdrag i degens namn?

Med en genial designstil, Galaxy Rebels Offenders “auto follow” -funktion. Att innehålla den kommer automatiskt att följa ett vänligt eller fientligt fartyg. Detta gör dogfights till ett målmedvetet spel och undvik manöver snarare än loop-de-loop-tävling. Istället för illamående att försöka spåra fiender, kan jag använda ett lysande overhead-inriktningsläge för att noggrant välja piratkopiering av missiler mot mitt avgaser, vända och engagera mig. Jag har aldrig haft en så fin upplevelse i en strid i ett flygspel som i Galaxy Rebels Offenders.

Galaxy Rebels Review Outlaw: No Sky For Old Men 2

Medan strider är helt klart viktiga, låt oss gå tillbaka till vad som gjorde vissa sidouppdrag lite “vanliga”. Rymdresor är inte en lyxhandling som en hundkämpe, och detta är definitivt uppenbart för utvecklarna på grund av “autopilot” -funktionen. Istället för att sitta och vänta på att nå din destination, kan du se en markör på avstånd, hålla ned knappen A, men du är där. Detta förhindrar naturligtvis något intressant på den väg du har angett, eftersom det här spelet är tillräckligt bra för att stoppa din resa om du vill undersöka en nödfyr eller ett fientligt fartyg, men för det mesta är denna resa inte smidig.

Som ett resultat förvandlas långsiktiga truckinuppdrag till ett turnspel, håll A, rotera, håll A, upprepa. Till och med möten som hotar min belastning undviks lätt genom att leda strömmen till min maskin och spränga tills jag är tillräckligt långt för att autopilot till min destination. För att vara rättvis är det inte mycket att se bokstavligt utrymme, och du kan gå vart du vill utan att använda autopilot en gång. Men med tanke på detta val verkar det som ett tydligt val, särskilt eftersom realtidsrymden kan ta mycket lång tid. Jag önskar bara att det fanns mer att komma över i spelet som handlade halvt om.

För att inte säga att utforska ett rum är en fullständig tvätt. Även om det finns ganska mycket upprepning i nödsignaler (jag har sett samma tre gånger i rad på en resa för att leverera last) finns det gott om skatter som finns i intet. Contraband kan tas och säljas på den svarta marknaden. Om du känner för att äventyr, kan en mycket farlig piratjakt ge ett antal fantastiska priser. Eller, som jag, kan du luta dig tillbaka och koppla av, hälsa på de förbipasserande båtarna och titta runt på webbplatsen.

Galaxy Rebels Offenders är ett roligt och tillgängligt spel om att tjäna pengar och spränga skurkar. I slutändan lyckades han i de flesta av linjerna, även om han hämmas av några intetsägande intergalaktiska resor och en känsla av upprepning som gjorde oss lite tidigare. Skrivningen är solid och huvudpersonen är en tydlig höjdpunkt för mig. För spel som finns i rummet, Galaxy Rebels Offenders rik på atmosfär, och det tillfredsställer verkligen många av oss som fantiserar om Bebop Cowboy livsstil.

Denna recension är baserad på PC-versionen av spelet. En kopia tillhandahålls av Double Damage Games.