Garena Speed ​​Drifters Reviews – “Fantastiskt drift och smart co-op-läge”

Det är mycket svårt att framträda i kart racer subgenre, särskilt när de flesta av utgåvorna är mer visuella och kompetenta visar maskot karaktärer. Mario Kart, Diddy Kong Racing, Racing Crash Team, Sonic Team Racing; De har alla karaktärer som står i spetsen för ledningen, oavsett skillnader. Garena Speed ​​Drifters kanske inte har en maskot för att hålla den, men spelet är solid och andra funktioner gör det till en mycket värdig krigare i det rymden.

Garena är inte så välkänd var Pocket Gamers kom ifrån, även om det verkar förändras. De hanterar online-publiceringsgiganter som FIFA och League of Legends i flera sydostasiatiska länder (och Thailand) som de kallar hem. Men de har nyligen öppnat upp några av sina icke-lokaliseringsinsatser för världen. Garena Speed ​​Drifters, som utvecklades av Timi Tencent-teamet, var en av dessa ansträngningar, och det var roligt.

Garena Speed ​​Drifters Recensioner -

Speed ​​Drifter lyckas spika ner alla grunderna vi förväntar oss av kart racers – tvister driften ökar, generöst ströda power-ups och spår belastade med genvägar – och sedan strö de lite extra på toppen. Det kanske viktigaste är äganderätten till det som borde vara hans största börda: bristen på maskot. Speed ​​Drifters har ett solidt anpassningssystem och bygger hela utvecklingssystemet runt det. Det belönar dig också ständigt för att du dyker upp och spelar, vilket säkert ger en god anledning att stanna i.

Den har också ett mycket överskrivet historieläge, ett som är helt osäkert för karttävlingsspel och som sådan mycket kitcsch och roligt. Det här är historien om en underdog belastad med tävling som fortsätter att dyka upp när de stiger till toppen – när kommer den tidigare mästaren att känna igen latenta färdigheter (spelarnamn)?

Latenta färdigheter, när det gäller Speed ​​Drifters, är förmågan att jonglera drift och förbättring. Detta är en mycket flytande racingupplevelse, med all acceleration som hanteras av spelet – vilket ger spelarna vänster och höger styrknappar och en stor driftknapp som gör exakt vad den säger på tennet. Om du kan göra en anständig drift får du ett boost, om du använder det boost och gör ett nytt drift får du ett nytt boost, om du gör en massiv drift så får du en nitro boost – skölj och upprepa.

Även om enkla är racingkontroller perfekt för vad som behövs. Smarttelefoner har inte tillräckligt med knappar för att skifta accelererad inmatning till skärmen, och automatiserar således vilket möjliggör en intelligent layout som täcker alla grunderna. Detta fortsätter till och med till andra lägen, objektbaserat läge och gruppbaserat objektläge.

Teambaserat objektläge är kanske Speed ​​Drifters största innovation. Två lag med upp till tre spelare bildades, där de två fraktionerna hade en standardkörning som var kapabel med objekt, med det första laget som fick kartet förbi posten som vinnaren. De mest synliga förändringarna är objekt som spårar automatiskt och riktar sig till andra spelare som inte längre riktar sig mot sina allierade, vilket garanterar att det är mer tryck i första hand. Den största förändringen är dock att du kan skicka objekt mellan spelare.

Om du har defensiva artiklar och din första plats (eller faktiskt finns det) riktade allierade kan du skicka dem dina artiklar för deras användning. Detta är en smart och extraordinär innovation, och en som verkligen främjar kooperativa spel på ett nytt sätt – för det enda tror jag det är värt det för de flesta tävlingsfans att prova det.

Garena Speed ​​Drifters Recensioner -

Så nu kommer vi till det negativa. Speed ​​Drifters har en bra soundtrack-start i det, men det betyder ett antal spår som blir ganska repetitiva efter flera uppspelningar. Även med ett musikutvidgningspaket som du kan ladda ner som gåva kommer du att vänja dig till den utökade listan med 13 låtar på nolltid. Variationer av loppspår är anständiga, men de öppnas väldigt långsamt och ett ganska begränsat dragavstånd innebär att en upptagen karta får dig att spendera mindre tid på att titta på minimaps. Laddningsskärmen saknar verkligen variation och du kommer att spendera mycket tid på att titta på den medan du lyssnar på samma gamla musik.

Om Speed ​​Drifters fortsätter att få ökat innehåll, har flera små motorvarv och får bredare radioval, kan det lätt bli en av de framstående drivkrafterna på mobilmarknaden. För närvarande har det fortfarande tillräckligt med kvalitet och karaktär för att sticker ut från de flesta kart-tävlande konkurrenter.

Se vårt granskningsavsnitt för att hitta de senaste och bästa spelen.