Gears Review 5: Ett litet steg för spelare, ett steg stort nog för koalitionen

Det ytterligare uttrycket för det stora steget som tagits är av en anledning. Koalitionen har experimenterat mycket med Gears of War 5. För att uttrycka det otydligt tror jag att detta experiment gick bättre ärligt. Gears 5 är en innovativ och uppfriskande idé från en franchise. Mycket sött efter hur ambitiös och tråkig den sista tandrutinen. Gears 5 är den perfekta blandningen av något nytt som håller den gamla charmen ihop.

Notera: Den här recensionen är fortfarande ett pågående arbete eftersom vi inte har kunnat prova lägena för flera spelare, horde och flykt. Vi kommer att uppdatera recensionerna när vi investerar tillräckligt med tid i det.

Gears Campaign Review 5

Gears 5 för en är också ett steg mot nästa generation av Gears-huvudpersoner. Det är genom att sätta oss i kontroll över Kait Diaz, det färska unga blodet som ärvs från hans berättelse i det här spelet. Detta är en god förfriskning och känner sig inte tvingad alls. I själva verket har hans roll att vara huvudpersonen som kan spelas mycket väl skrivet.

Gears 5 Act 3 Collection Guide

Gears kunskap är också något som jag alltid tycker att franchisetagare inte använder på rätt sätt. Men Gears 5 dök tillräckligt långt in i det. Visst kan det kännas lite som en utdragen exposition med vissa karaktärer men. Du vet vad jag menar, berättelser berättade och förklarade av karaktärer snarare än bevittnat eller smart berättade för oss och alla. Jag tycker ändå att de gör ett ganska bra jobb. Humor försöker sitt bästa och ibland är det ganska bra. Ofta är det bara ett slags meh. Även om det stämmer överens med hur humor i Gears-franchisen alltid är.

Gears of War 5 stöd för mus och tangentbord

Att skriva spel om Kaits arv och övergripande miljöhistoria har en ganska subtil känsla. Detta är inte något jag förväntar mig av FPS-spel under mycket lång tid så det är en trevlig överraskning. Bortsett från det fanns det några krökningar som jag inte såg komma och även om de inte riktigt släppte var de inte så illa heller.

Gears 5 Story Details

En av spelets starkaste plotpunkter är omgiven av den huvudsakliga antagonisten som jag uppenbarligen inte skadar någon där ute. Jag måste säga att jag inte såg det komma, och Gears 5 tillät till och med en ny mekaniker i slutet av spelet. Spela för att ta reda på det.

Slutligen, när det gäller organisationen, gillar jag den gamla Gears-stilen igen i sin tyngre form. Post-apokalyptiska swole trupper med sina stora melee-hybridvapen och den övergripande Mad Max-vibrationen i atmosfären är alltid trevlig att se och uppleva.

5: e växeln

Låt oss gå vidare till själva kampanjspelet. Liksom Gears of War-spelet finns det helt klart en kampanj som följer med det. Det är något som koalitionen inte har beslutat att lämna först.

Det är också en ganska välstrukturerad resa, uppdelad i sektioner. Två delar är hur jag ser dem. Jag specificerade inte dessa två delar när historien spelades. Nej, jag bestämde den här delen av hur spelet förändrades dynamiskt.

Den första omgången är den klassiska Gears. Nu är den här halvan kul men det måste erkännas, det intresserar mig inte från spelaspekten. Det beror på att det är detsamma som alla dess föregångare. En slags tung tredjepersonsskytterstil som får spelare att röra sig framifrån och bakom och kanalisera makten genom sina fiender. Jag är glad att se att Gears 5 fortfarande håller det över våld och överflöd av blod.

Naturligtvis är spelet tydligare och grafiken är avancerad också. Men det är inte något vi någonsin sett tidigare. Bokstavligen den enda nya mekanikern är att ha din robotkamrat med dig, en följeslagare som har sitt eget färdighetsträd som du kan förbättra. Bortsett från det, samma gamla tänder.

Det enda jag investerade i första omgången var att känna Kait, vem han var, vad han kämpade för, som vanligt.

Men andra halvan av spelet är där skiten blir verkliga.

Den andra halvan öppnade plötsligt en massiv utforskning av området. I själva verket är världen öppen. Jag talar inte om den öppna världen i Witcher-stilen utan tänker snarare på Monster Hunter World-expeditionen, bara lite mer öppen än så. Det är denna del av det öppna spelet som verkligen får mig att uppskatta koalitionens miljö- och konstnärliga design. Det var också en trevlig förändring från linjer i korridorkorridor. Egentligen är detta första gången i Gears 5 du kan sparka tillbaka och utforska öknen istället för att skjuta 24/7.

Gears 5 relikvapen

Bläddring sker mest på transportenheter som kallas Skiffs. Det är lite svårt att förklara exakt hur Skiff fungerar. Men om jag kan dra slutsatsen är det en surfbräda som reser i luftturbulens, inte vattenvågor. Tro mig, det är lika roligt som det låter. Att pacera spelet efter halvvägspointen påminner verkligen om hur Breath of the Wild hanterar sin kampanj. Du kommer fortfarande att förstöra monster, men inte varje gång.

Gears Review 5: Ett litet steg för spelare, ett steg stort nog för koalition 1

Den öppna världen är verkligen lite annorlunda inom olika områden. Du har en karg öken, istundra och enstaka storm. Jag älskar den blodröda färgen i öknen som är ett tillägg till hela Crazy Crazy vibe för mig att komma igång. Jag gillar också hur du kan använda miljön när du kämpar mot dina fiender. Små detaljer som det är lätt att missa i ditt spel. Men när de ingår gör de hela skillnaden.

Det enda klagomålet jag har för hälften av det här spelet är att det inte finns mycket att göra förutom historien. Den värld du utforskar är verkligen en karg ödemark, med ingenting att hitta / interagera med. Inte mycket kan utforskas varken utanför en handfull exponationsmärken eller några världsliga sidosökningsbonusar. Det största slaget för spänning i den öppna världen utforskning är i användningen av Skiff själv.

Slutligen kändes skottet fortfarande lika solid som tidigare. Att närma sig och skjuta fienden ihjäl har också en mycket tillfredsställande känsla som vanligt. Slutligen är brösteam-vibe mycket bra gjort. Förutom några tvingade skämt gillar jag allas interaktion. Särskilt med hur de integreras i kunskapen om själva spelet.