HDHomeRun Scribe Quatro och Servio Recensioner: Bra videokvalitet, men klumpig programvara

För kabelfräsar har det aldrig varit lika enkelt eller lika billigt som att installera en DVR-luft som ger bästa möjliga bildkvalitet på vissa tv-apparater. Det lämnade möjligheten vidöppen för HDHomeRun Scribe Silicon Dust DVR och dess syskon, HDHomeRun Servio.

Bolt OTA TiVo, till exempel, kräver dyra extra lådor för att titta på flera tv-apparater, medan dina egna lösningar som Plex DVR och DVR-kanaler kräver integration av TV-mottagare och serverhårdvara från olika leverantörer. Samtidigt spelar nätverkstunister som Tablo Quad vanligtvis inte luftkanaler i kvaliteten på sina ursprungliga sändningar, vilket begränsar deras vädjan till videofiler.

SiliconHust HDHomeRun Författare och Servio DVR kontrollerar slutligen den exakta kostnaden och kvalitetsrutan, spelar in luftkanaler i full kvalitet och strömmar video till andra enheter (inklusive Roku-spelare, Fire TV-pinnar och mer) anslutna till TV-apparater i hela huset. Hårdvaran är också ganska billig, från $ 200 för allt utom antennen, liksom DVR-tjänsten till $ 35 per år, med ett års service ingår. Enkel installation för att starta.

hdhomerunscribeserviohero

HDHomeRun Scribe SiliconDust (vänster) har en antenningång, medan Servio (höger) inte gör det.

Nackdelen är, som vanligt, HDHomeRun-programvaran, som har förbättrats under de senaste 18 månaderna, men är fortfarande svårare att arbeta med och har färre funktioner än andra DVR-apparater i luften. Huruvida Scribe och Servio är rätt för dig beror på hur mycket du tål.

HDHomeRun DVR: Scribe vs Servio

Till skillnad från HDHomeRuns Connect och Extend-mottagare kräver HDHomeRun Scribe inte att du levererar din egen lagrings- eller serverhårdvara. Istället är en 1TB-inspelningsmaskin, TV-mottagare och lagring alla inbyggda i en låda. Du behöver bara tillhandahålla en luftantenn som kan vara en inomhus- eller utomhusmodell.

Praktiska inställningar för plug-and-play också. När du har installerat antennen, anslut nätadaptern och anslut lådan till din router med en Ethernet-kabel kan du besöka my.hdhomerun webbplats för att slutföra installationen. SiliconDust säljer två versioner av Scribe: $ 200 Duo kan spela och / eller spela in upp till två kanaler samtidigt, och $ 250 Quatro kan spela och / eller spela in upp till fyra kanaler samtidigt.