Heave Ho Review – En riktig klipphanger

När du klamrar fast vid en stor klippa i mörkret med ingenting annat än oändlighet under dig, flirar du. Detta är inget nytt. Du svänger dig själv, vrider kroppen över stenen, eftersom ditt grepp aldrig skakas. Du närmar dig utgången, men innan du gör det ser du ett gyllene rep. Utan att tveka tar du det och omedelbart transporteras du till en annan, DANS PARTI. Välkommen till vår Heave Ho-recension för Nintendo Switch.

Heave Ho, utvecklad av Le Cartel Studio är en konstig men beroendeframkallande äventyrstitel. På många sätt är det svårt att avgöra om detta spel verkligen är en äventyrstitel eller om det ska klassificeras som mer än ett äventyrsspel. Under tiden är spelet i praktiken väldigt enkelt, varje nivå har utmaningar som kräver mer än enkla reflexer för att kringgå. Förutsättningen är ganska lätt. Du är en boll varelse med armar, håller på väggen och en hacka med otrolig färdighet, när du arbetar mot mållinjen. För att göra detta, kan du behöva svänga dig själv med fart och kasta kroppen i luften och hoppas att du kan fånga något så att du inte faller ihjäl.

Tvinga Ho 2

När du passerar nivån stöter du på spikar, el, rörliga plattformar och mer som kommer att ge stora problem till det som borde vara en ganska enkel utmaning. Varje nivå har en specifik strategi för att besegra den framgångsrikt som hjälper dem genom pusslet. Men det är lite tur som kastas i blandningen när man tänker på att man aldrig går att gå upp och ner från en plattform till nästa med den exakta banan man vill ha. Detta är faktiskt en trevlig plats från Heave Ho. Den oväntade naturen av unikt spel. Med försök med extra tid och många nivåer för att förbättra dina förmågor finns det tillräckligt med innehåll för att hålla en spelare upptagen under en tid.

Som om det inte är tillräckligt med att passera varje nivå är Heave Hos största dragning i hans co-op-spel. Under co-op-utmaningen arbetar du tillsammans med upp till fyra andra spelare och använder den för att nå mållinjen. Tyvärr lägger du i många fall också ditt stora runda ansikte i deras riktiga händer, och hoppas att de inte svänger dig i avgrunden. För de flesta av dina Heave Ho-upplevelser, om du spelar i co-op-läge, kommer du definitivt att ha en mycket bättre tid. Le Cartel Studio gör det så enkelt som möjligt att få vänner att gå med i enkla kontroller som även mycket vanliga spelare kan komma in i med en nästan noll inlärningskurva.

Heave Ho 3

Även om det finns några små varianter av gameplay på Heave Ho, som inkluderar “dansparty” -nivåerna som nämns ovan som du kan stöta på i ditt spel, finns det inte mycket annat i termer av verkligt uppslukande spel förutom att kasta dig runt nivån. Spela co-op kan vara kulminationen på Heave Hos upplevelse, och känslan av att spela med andra bleknar mycket snabbt när till och med hans musik upprepar sig vild i enspelarläge.

En nyckelomkopplare tillhandahålls för granskningssyften.