Honor View 20 Review – “En livskraftig Android-konkurrent för iPhone för mobila spelare?”

Ju starkare smartphones blir, desto svårare är det att skilja dem. Vi har alla gigantiska plast- och glasplattor i fickorna nu, och de flesta kommer att kräva en noggrann undersökning för att ta reda på vem som får vad. Inte så med Honor View 20. Det handlar inte bara om liten utrustning – versionen jag har spelat är rik röd och reflekterande som lyser på nästan magiskt sätt – det handlar om saker telefonen gör annorlunda.

Jag har varit iPhone-användare i några år nu – inte på grund av någon favoritism, bara för att jag behöver en kraftfull iOS-enhet för att göra mitt arbete – men om jag flyttar bort från att skriva om fickspel i morgon, kommer jag mer sannolikt att behålla Honor View 20 än en iPhone Min XS Max. Visst Apple Mobile kan vara mer hal, men View20 känns på vissa sätt bättre att använda.

Varför så bra?

Tanken som går in i telefonen är den riktiga kickaren. Det finns ansiktsigenkänning, men det finns också en fingeravtrycksläsare på baksidan – jag kan inte ens räkna antalet gånger jag inte snabbt kan komma in på iPhone eftersom den inte har ett sekundärt system som är användbart när ansiktsigenkänning inte fungerar (och det händer ofta när du bär glasögon svart, dricka, röka, titta i fel riktning, ha en mun full av mat eller ett antal andra saker som ofta inträffar under livet). liv). Skärmdump av 20 recensioner Honor View - Baksidan av telefonen

Och så finns kraften. View 20 kan hantera nästan allt du kastar på det, oavsett om det är en 3D-portad kraftstation Fortnite eller en mobilfokuserad blaster som Frag. Ingenting skrikar, inga chugs – det finns en subtilitet för varje spel du spelar som kommer att göra avunden på många Android-telefoner mycket dyrare.

Skärm

Skärmen erbjuder skärpa som måste ses att man tror – rika svarta och djupa, och färger visas med ljusstyrka som är nästan omöjligt. Om du är en Android-spelare och vill se vilka spel som ska ses utan att skada banken är View 20 ett lysande alternativ.

Det finns inga speciella hörlursuttag här, vilket är bra av två skäl. Först kan du använda alla hörlurar du vill utan faff, och för det andra kan du ladda telefonen när du ansluter hörlurarna. Det är kanske inte så mycket problem för de flesta vanliga användare, men om du får en telefon utformad för att spela spel behöver du inte behöva offra någonting när du ansluter den för att ladda.

Tidigare laddad applikation

Den här telefonen levereras med ett antal förinstallerade applikationer, men ingen av dem är lika slående som de du hittar på Samsung-telefoner. Huawei Store är lika bra som Play Store i de flesta avdelningar, och du kan också ladda ner Fortnite Installer direkt från den. Men samtidigt är det inte en mobiltelefon som skriker att den är ‘för spelare’. Att piska honom offentligt får dig inte att se smart ut. Skärmdump av Honor View 20 - En annan blick från en mobiltelefon

Kameran är verkligen lysande, så att alla andra kameratelefoner som du använde i det förflutna kommer att känna något, bra, icky. Det har inte det tekniska tricket du får på iOS, men eftersom det här är en Android-telefon finns det många saker du kan göra för att få perfekta resultat.

Du kan inte se View 20 utan att ta hänsyn till priset. Sim gratis, nu kan du få den för under £ 500. Det är ungefär en tredjedel av det pris du betalar för en iPhone av samma storlek och funktioner. När det gäller värde, delar View 20 ganska mycket Apple Mobile i små bitar och gör att du har tillräckligt med pengar för att få bytet och ta din mamma till en trevlig plats för lunch. Åtta gånger.

Detta sätter mobiltelefonen på samma prisfäste som One Plus 6T, en mobiltelefon som är kraftfullare än i nästan alla mätvärden som faktiskt betyder något. Batteriet håller längre, CPU och GPU är starkare – det enda som One Plus 6T gör bättre är skärmen och den är så minimal att det är svårt att kvantifiera utan förstoringsglas.

Honor View 20 är en spelmobiltelefon som också fungerar som en vanlig mobiltelefon. Detta är inte en amatördröm av Alienware inspirerad av Star Trek som hanterar designern, det är en verkligt välintegrerad enhet, som också råkar ha förbränning av näthinnan med dess prestanda. Om du letar efter en ny mobiltelefon nu kommer du att ha svårt att hitta ett bättre totalpaket än det som erbjuds av Honor View 20.

Klicka här för att se fler telefonrecensioner i vårt hårdvarusektion