Honoring Holly 4 recension: Daglig budget löpare

Betyg:

Dagens budget smartphone-segment har blivit ännu mer intressant än det dyra high-end-segmentet. För några år sedan var verkligheten att billiga telefoner var hemska och ingen ville använda dem. Allt förändrades dock när Motorola dök upp som en spelväxlare med Moto G. Så är fallet med många andra smartphone-märken, och Honor är inget undantag. Sedan etableringen av Huaweis undermärke Honor i online-smartphone-utrymmet försöker varumärket också hitta sin plats på lågprismarknaden.

Holly 4

Honor har erbjudit några ganska bra smartphones på sistone. Honor vet ganska väl hur man tar väl hand om sin produktportfölj och producerar kvalitetssmartphones. Medan de vänder sig till mellanklass- och high-end segmenten, har Holly en budget på 4 under vår överinseende. Är Holly värd din plånbok? Låt oss se.

Holly Honor 4 ger ett anständigt paket i budgetsmarttelefonsegmentet. Den har en lägre mellanklass Snapdragon 400-seriens processor, ett tillräckligt stort batteri, en 720p-skärm och en 13 MP bakre kamera, förutom att köra sitt eget hemgjorda EMUI 5.1-användargränssnitt baserat på Android 7.0 Nougat. Holly 4 har en anständig uppsättning specifikationer som kommer att glädja de som letar efter en budgettelefon.

Holly 4

Korta specifikationer:

Skärm: 5-tums HD, 720 x 1280 pixlar

Processor: Qualcomm Snapdragon 430, 1,4 GHz octa-core

Minne: 3GB RAM

Minne: 32GB, utbyggbart upp till 128GB

Operativsystem: Android 7.0 Nougat

Anslutning: 4G, VoLTE

Kamera: 13 MP bak, 5 MP fram

Batteri: 3020mAh

Holly 4

Det finns inget oväntat eller särskilt påkostat med Holly 4:s design. Designen är ganska generisk och ganska gammal och ser nästan identisk ut med sin föregångare (Honor Holly 3). Frontpanelen har en 5-tums HD-skärm. Eftersom ramlösa smartphones är på modet nuförtiden, har Honor Holly 4 fortfarande inte den nya designen. De flesta budgetsmarttelefoner kanske inte ser en ramlös design om inte bildskärmspanelerna är billigare.

Holly 4

Den bakre panelen ser lite annorlunda ut än Holly 3. De böjda kanterna och metallfinishen ger den här telefonen ett estetiskt tilltalande. Baksidan har ett yttre skal av plast och en metallpanel inuti är där kameran och fingeravtryckssensorn sitter. Det finns en mikro-USB-port, ett högtalargaller i botten, en volymknapp och strömknapp på höger sida. Holly Honor 4 kommer i tre färgvarianter – guld, grått och silver.

Holly 4

Holly Honor 4 har en 5-tums HD-skärm med en upplösning på 720 x 1280 pixlar. Skärmkvaliteten är anständig, betraktningsvinklarna är bra och sikten i solljus är genomsnittlig. Du kan inte förvänta dig mycket av en budgetsmartphone, men den här är ganska i nivå med de flesta HD-baserade LCD-skärmar.

Holly 4:s prestanda är över genomsnittet, och vi stötte inte på några större problem under vår tid med den. Användargränssnittet är ganska smidigt tack vare EMUI 5.1, vilket gör det mycket anpassningsbart för användare.

Om du tänker använda den här telefonen för spel rekommenderar vi att du spelar vardagsspel snarare än avancerade och resurskrävande spel. Vi försökte sätta telefonen i det avancerade speltestet men föga överraskande kunde den inte hantera det bra. Metallkroppen värms snabbt upp på bara några minuter när man börjar spela spel med hög grafik, vilket kan vara ganska irriterande. Med tyngre titlar möts du av längre laddningstider än vanligt och lite stamning och enstaka stamningar mellan scenerna. Till slut upplevde vi ingen fördröjning när vi använde de vanliga vardagsapparna. För samtal hade vi inga problem med samtalskvalitet eller 4G-mottagning.

Holly 4

Smarttelefonen får sin kraft från ett 3020mAh batteri som räcker i cirka 9-10 timmars användning inklusive röstsamtal, musikuppspelning, video och några ganska imponerande spel. Beroende på din användning kan du lika gärna hålla på mer än en dag, men det beror på vilken typ av appar du använder och hur lång den resurstunga appen är, om någon.

Holly 4

Kamera har blivit den viktigaste aspekten av smartphones idag, men att förvänta sig en bra kamera på prisvärda smartphones är inte möjligt. Honor har dock ännu inte lyckats hålla kamerans prestanda i nivå med vanliga smartphones. Bilder tagna i dagsljus är över genomsnittet. Även om skärpan är bra, är färgens livlighet lite högre, men den är också ganska exakt. Foton tagna i ljust skuggade områden ger också liknande prestanda. Kameran misslyckas dock i svagt ljus, där den drabbas av mycket brus. För att få bättre bilder på natten måste du använda blixt, vilket gör att kameran fungerar ganska bra, men den är begränsad vad gäller blixtavstånd.

Holly 4

Holly 4

Holly 4

Holly 4

Holly 4

Holly 4

Holly 4

Honor Holly 4 har en 8 MP-kamera på framsidan, men det finns inte mycket att skryta om eftersom enheten i bästa fall bara är medelmåttig. Den främre kameran är tillräckligt bra för avslappnade selfies och videosamtal.

Holly 4

Holly Honor 4 kvalificerar sig generellt som en ganska bra smartphone som är tillräckligt bra för den moderata användaren. Den här telefonen uppfyller bara de grundläggande behoven för daglig användning, som att ringa, skicka sms, sociala nätverk och surfa på webben. Holly 4 har sina goda sidor – batteritiden är imponerande och bildkapaciteten kan anses vara över genomsnittet.

Holly 4

Holly 4 kommer med en prislapp på 11 999 Rs, vilket verkar lite högt, särskilt när konkurrerande märken med SD600-chipset säljer i samma prisklass. Telefonen hävdar dock en prislapp under ett välrenommerat märke, vilket är vettigt. Om du letar efter en billig smartphone kan Holly 4 anses vara en bra daglig löpare. Men för ett liknande pris (eller högre – 4GB / 64GB), kan du också köpa en bättre smartphone (Honor 6X) från samma märke, som har bättre specifikationer och en bättre kamera.

. .