Horace recensioner – GameSpace.com

Horace Recensioner - GameSpace.com 2

Horace Recensioner - GameSpace.com 2

Jag … Jag tror att Horace har förstört mig. Slutligen tror jag att den omättliga aptiten för ett långt spel med spel som drivs av berättelse har varit nöjd. Horace Long Like … väldigt lång. Tjugotvå pixelerade sidoscrollande kapitel, springa, hoppa, länge obehandlade. Och det var väldigt svårt för mig. Detta är vår Horace-granskning.

Horace är ett söt pixelat indie-spel som tar dig, Titace Horace, på en resa genom tid och rum. En gammal lärare som ändrade dig och sedan ändrade dig om några grundläggande uppgifter, den viktigaste för att rädda miljoner skräpföremål. Alla var ganska nöjda med en liten fara och då träffade smutsen fläkten. Kyss och familjolycka sprider sig i vinden. Horace vaknar upp efter en lång tid, med det sista befälhavaren av sin mästare fortfarande aktiv; städa upp en miljon sopor. När det gäller spelarnas motivation, hör jag sällan värre. Horace spelar som den konstiga engelska versionen av Bicentennial Man bort med en liten post-apokalyps från varje Terminator-film.

Den här historien spelas av Horace Lukisan. Jag menar att utvecklare kör sina skript genom Windows Text-tal. Mycket passande. Det var en av de smygiga roliga nickar spridda över hela spelet, medan det var mycket brittiskt. Nod till tv-värden och tvålopera norr i helgen, och underhållande lätt humor är en folie som är balanserad med huvudhistansen i huvudhistorien.

Granska Horace 1

Om du vill investera i Horace eftersom du har hört rykten om priserna som förtjänar att få från intressanta historier som stöds av spelet, varnas. Horace är svårt. Mycket hårt Battletoads-hårt på plats. Det är väldigt konstigt att stödja ett spel som stöds av berättelse om ett förstoringsglas på ett spelelement som kommer att använda en SNES-kontroller genom ett fönster, så att det kommer att driva många potentiella spelare bort.

i alla fall

Om du kan komma förbi det är Horace mycket värdefullt.

När Horace, som ser ut som en koax mellan Lego-män och Iron Man i en gammal kostym, börjar du på en gigantisk resa för att hitta din familj. Detta spel kommer att ta dig igenom några av de mest uppenbara, från krigsfördrivna stadsområden, underjordiska avlopp där du jagas oändligt med strömmande luft och undviker skräcken från den tidigare Android-modellen. Det konstigaste med Horace är att det huvudsakliga uppdraget, bestämt i början, är en total biprodukt av att spela spel.

Granska Horace 2

Du vill spela Horace för att lösa pussel, förflytta historien och se vad som finns i nästa hörn. Ska du äntligen slåss mot chefen som spydde eld eller spela ett av de många minispelen som ströat äventyret som är en direkt hamn för 16-bitars klassiker från konsolgenerationen. En sidoscrollande paus visar en partiell kyss av utmaning och personlig passion har gått in i spelet. Det finns en uppspelning av Guitar Hero-sekvens som verkligen mumlar. Och, delvis kyssande, är bandplattformning SNES. Du kommer att älska eller hata nostalgi, men i en era där alla tror barn i Strangers Things gör det bäst för någon tror jag att vi är säkra.

Du kan välja stövlar som släpps i början av spelet som hjälper dig att övervinna dem. Nivådesignen är inte mindre fantastisk och ger spelarna en extra dimension för att faktiskt rotera nivån till deras verkliga inspirerade. Jag fnissade faktiskt med att skicka Horace ut i rymden genom att vända hoppvärlden och sedan hoppa ‘upp’, ändra dimensionen spinnerskor för att aldrig röra jorden igen och spela den styckade scenen där Horace drabbades av hab och tomhet keos

Horace Review 3

När du rör dig med snygg luftmanipulation, släpper föremål i bosskampar har du ett spel som lätt kan bli ett standard 2D-pussel men som kan göra det lättare att acceptera svärmar, även i en retro innovations era.

Horace recensioner – GameSpace.com

5 (100%) 1 Välj

Horace recensioner – GameSpace.com