IMazing Review – Bästa iOS / iPhone Manager för Mac & amp; PC

Om du har en iPhone och du är någon som har använt iTunes under lång tid kanske du känner till att iTunes-kvaliteten har sjunkit dramatiskt under de senaste åren. Det här är en sorglig situation eftersom iTunes på en gång är det bästa du kan använda för att hantera din iPhone eller andra iDevices. Det är emellertid inte längre fallet och på toppen av detta kommer iTunes inte längre att vara tillgängligt på Mac efter utgivandet av macOS 10.15 Catalina.

Om du undrar vad du ska göra nästa och var du ska börja är den goda nyheten att du kan börja använda programvara som iMazing snart. Detta är en av de bästa iTunes-ersättningarna, med många förbättrade funktioner, som utför arbete inom olika områden. Så här letar du efter ett säkert sätt att hantera din iOS-enhet.

Idag kommer vi därför att granska iMazing och ta reda på allt om den här programvaran så att vi kan få en bättre förståelse för vad du kan förvänta dig av den. Låt oss börja utforska.

IMazing-funktion

Naturligtvis, om programvaran försöker fylla skor från något som iTunes, måste det ha många funktioner för att komma igång. Om inte, kommer du bara att leta efter fler alternativ som får jobbet gjort. Lyckligtvis är det inte fallet, eftersom iMazing är utrustad med många avancerade funktioner som gör saker mycket lätt för dig och det bästa är att de fungerar perfekt.

Därför, utan ytterligare förtjänst, låt oss titta på några av de viktigaste funktionerna i iMazing.

• Säkerhetskopiera din iPhone / iPad: En av de bästa sakerna med iMazing är att den låter dig säkerhetskopiera din iOS-enhet utan svårigheter. Du kan göra en säkerhetskopia och sedan söka, redigera och återställa den du vill. Med den här programvaran kan du också ställa in automatisk trådlös säkerhetskopiering, vilket säkerställer att din iOS-data alltid är säker och skyddad.
  • Snabböverföring: iMazing låter dig snabbt överföra filer och mappar (musik, foton, ringsignaler, filmer, böcker, kontakter, applikationer och filer) från en Mac- eller Windows-dator till din iPhone eller iPad. Den här funktionen är 100% gratis även i testversionen av programvaran.
  • IPhone-dataöverföring till iPhone: iMazing låter dig överföra data säkert från en gammal iPhone till en ny, där du fritt kan välja vilka iOS-data, applikationer och innehåll du vill lagra. Det bästa är att det inte behöver iTunes eller iCloud.
  • Exportera meddelande: En annan bra sak med den här programvaran är att den låter dig hantera alla dina iPhone-textmeddelanden. Oavsett om du pratar om WhatsApp, iMessages eller andra meddelanden kan du göra det enkelt. Du kan skriva ut dina iPhone-chattar och bilagor, och dessutom kan du exportera dem till PDF, Excel eller CSV också. Det exporterade meddelandet visas precis som på iPhone, med emojis och allt på sin plats.
  • Musik & ringhantering: iMazing låter dig överföra musik mellan din iOS-enhet och dator. Bortsett från det kan du lägga till speciella ringsignaler och meddelandeljud till din iPhone och det är också gratis. Den stöder alla populära format som inkluderar MP3, M4A, AAC, FLAC, AUDIBLE, AIFF, APPLE LOSSLESS och WAV.
  • Hantera kontakter: Du kan enkelt exportera iPhone-kontakter till din Mac eller PC utan iTunes eller iCloud. Exporterade kontakter kan sparas som vCard, som CSV-filer som är kompatibla med Microsoft Outlook och Excel, även som Windows-kontakter eller till Mac-kontakter som senare kan importeras till andra iPhoner utan problem.
  • Applikationshantering: iMazing gör applikationshantering enklare än någonsin. Du kan ladda ner iOS-applikationen till din Mac eller PC och sedan installera den på din iPhone eller iPad.
  • IOS Management: iMazing kommer med en kraftfull iOS-hanteringssvit riktad mot strömanvändare som erbjuder flera funktioner som avancerad anslutning, säkerhetskopiering, diagnostiska lösningar, webbläsare i filsystemet, ominstallering eller uppdatering av iOS, avancerad enhetsinformation och diagnostik.

Varför använda iMazing?

Nu när vi har sett några viktiga funktioner som du får om du börjar använda iMazing, måste vi fundera över varför du börjar använda iMazing. En av de främsta orsakerna till detta är att den här programvaran definitivt är gjord för de som vill ha den mest omfattande upplevelsen när det gäller att hantera sina iOS-enheter. Här är några andra skäl till varför du bör använda iMazing.

Du vill ändra iTunes

Om du letar efter något bestämt och något som enkelt kan ersätta iTunes iOS-hanterings- och mediaöverföringsfunktioner, är det så. Vad jag gillar med iMazing är att det är enkelt, enkelt att använda och inte bara kan ersätta iTunes, utan också mer – som att surfa och återställa data från din säkerhetskopia, såväl som trådlös automatisk säkerhetskopiering och applikationshantering. Det är också mycket lättare att använda än iTunes. Med det är det inte ett musikbibliotek eller musikspelare, och du kan verkligen inte köpa låtar eller videor. Om du bara använder iTunes för att spela låtar och synkronisera din musik, fortsätter du att använda iTunes i Windows och på macOS Catalina, kommer du att använda musikprogrammet för det.

Du vill ha något säkert

Jag måste vara ärlig med dig här. Att lita på programvara från första parten är något som är mycket lättare än att lita på programvara från tredje part. Detta är något som ofta förbises av de flesta. Om du är orolig för att äventyra dina uppgifter eller din integritet i allmänhet, oroa dig inte. Programvaran har skapats av en schweizisk utvecklare vid namn DigiDNA, och företaget lagrar inga data: allt finns kvar på din egen dator eller en extern enhet.

Du vill ha ett verktyg som stöds väl

iMazing kan vara lite överväldigande i början, eftersom det finns många saker du kan göra med den här programvaran. Men tack så mycket användbar videohandledning tillgängligt blir din totala upplevelse mycket smidigare och enklare.

Hur använder jag iMazing?

Det fantastiska med denna programvara är att den är lätt att använda trots att den är fylld med många användbara och imponerande funktioner. Här är deras introduktionsvideohandledning som hjälper dig att komma igång med iMazing.

Pris

En cool sak med iMazing är att priset är ganska konkurrenskraftigt. Beroende på vad du letar efter och din budget kan du definitivt hitta en iMazing-licens som passar dina behov, eftersom du har tillräckligt med val att välja mellan. Om du bara vill prova programvaran men inte vill investera i den erbjuder iMazing en kostnadsfri testversion. I denna kostnadsfria testversion kan alla funktioner nås. Medan vissa funktioner har vissa begränsningar i provläge, är vissa av dem helt gratis vilket innebär att det finns många saker du kan göra med iMazing även om du inte har en licens. Detta ger dig möjlighet att testa programvaran och sedan bestämma om du vill köpa en licens eller inte.

Priserna för olika typer av iMazing-licenser listas nedan för din bekvämlighet.

• Enskild licens (för 1 dator): $ 44.99.
  • Universallicens (för 2 datorer): 49,99 dollar.
  • Familjelicens (för 5 datorer): $ 69.99.

IMazing Review - Den bästa iOS / iPhone Manager för Mac och PC 1

Sista ord

Efter att ha använt iTunes under lång tid är det inte lätt att byta till programvara som iMazing. Bara för att använda något nytt och okänt är alltid lite svårt i början, eftersom det kräver mer uppmärksamhet och att vänja sig till det.

Men efter de inledande stadierna att vänja sig till iMazing-gränssnittet och dess många funktioner blev det snabbt klart att den här programvaran var mer än bara en ersättning för iTunes. Som vi har diskuterat tidigare kan du göra mer med det. Du kan välja att schemalägga automatiska säkerhetskopior, utforska och redigera dina säkerhetskopior, exportera dina iPhone-meddelanden, överföra alla typer av filer mellan din dator och iOS-enheter. Den bästa delen? Många fantastiska mjukvarufunktioner är helt gratis.

Proffs Nackdelar
  • Bra för att byta iTunes.
  • Har många fantastiska funktioner.