Kirby: Star Allies recension på Nintendo Switch!

I väntan på Yoshi och Donkey Kong har den lilla rosa bollen Kirby kommit till Nintendo Switch med detta helt nya avsnitt av Star Allies.

Under sitt första år på marknaden var Nintendo Switch värd för ett antal bländande titlar, som började med Zelda: Breath of the Wild och naturligtvis Super Mario Odyssey. Under 2018 kommer Nintendos hybridkonsol fortfarande att hitta ett sätt att överraska oss, även om det står klart att det japanska företaget har dragit tillbaka sina två viktigaste licenser, vilket resulterar i två fenomenala episoder som en belöning. Medan vi väntar på de helt nya Yoshi och Super Smash Bros. senare under året (och Donkey Kong Tropical Freeze-porten), kommer den älskvärda knubbiga hjälten Kirby till Nintendo Switch, med ett helt nytt avsnitt av Star Allies som ger en känsla av stolthet Stolt över platsen för samarbete, vänner och kramar. Efter att ha debuterat första gången på NES för 25 år sedan fortsätter lilla rosa bollen Kirby sina äventyr under 2018, för vuxnas och (särskilt!) barns nöje. Förklaringarna.

Sprid kärleken (Kirby)

Panik i drömlandet: det regnar mörka hjärtan och vidriga varelser verkar fast beslutna att skapa kaos. Som tur är, förutom sin enastående förmåga att sluka, ärvde Kirby snabbt en ny kraft: förmågan att sprida kärlek genom att kasta en väns hjärta på en fiende, för att senare gå med i # Team Kirby. Totalt är det möjligt att bilda ett parti med 4 hjältar och använda deras olika krafter för att gå vidare genom nivåerna. Baserat på denna spelmekanik kommer huvuddelen av detta nya opus att baseras på Kirbys normala krafter och hans förmåga att kopiera fiendens attacker, men också vissa power-ups tack vare er fiendevänner.

phpHftZzN

Genom att sluka en ninjafiende får Kirby sedan en serie svärdbaserade attacker. Genom att rekrytera fiender av eldtyp är det möjligt att förvandla svärdet till ett pyrosvärd, vilket inte bara möjliggör kraftfullare attacker, utan även aktiverar vissa element. På så sätt är det möjligt (och rekommenderas starkt) att experimentera med alla möjliga olika power-ups, skapa nya attacker och nå vissa områden eller till och med aktivera en.vissa mekanismer. Som i Zelda: Four Swords vid den tiden, skröt Kirby Star Allies en samarbetsposition och skulle därför tvinga på minst fyra hjältar inom vissa nivåer att utföra vissa speciella handlingar. Därför kan vi skapa en bro av vänner eller till och med en vänkrets, så att vi kan korsa vissa områden.

Köp Kirby: Star Allies Switch

Kul att dela med sig

Naturligtvis, om denna Kirby Star Allies kan spelas solo perfekt (vänner styrs sedan av AI), kommer spelet att gå till multiplayer, med möjligheten att spela upp till 4 till 4 roliga nackdelar om du spelar i nomadläge. På så sätt styr varje spelare en karaktär, återigen med förmågan att kombinera styrkor och hjälpa varandra så gott de kan för att nå slutet av nivån. Observera att endast en spelare kan kontrollera denna kära Kirby, medan andra spelare kan skicka vänliga hjärtan för att ha en karaktär… men dessa kan också slukas av Kirby om han är lite hungrig. Alla karaktärer har samma rörelseomfång som Kirby, med förmågan att hoppa, flyga och utföra en bild. Det är dock bara Kirby som kan förlåta en fiende och replikera hans krafter… tillräckligt för att vara säker på att väcka lite avundsjuka när du lägger vantarna på N°1-kontrollern. Observera att du kan gå med och lämna spelet helt när som helst. Bra.

php7rzkLQ

Rent estetiskt är Kirby Star Allies lätt för ögonen, med några ganska framgångsrika effekter som bonus. Uppsättningen är (mycket) färgstark, och allt i denna Kirby Star Allies utstrålar humor, inklusive fienderna, som alla är sötare än varandra. Nivåerna är fulla av bonusar att utforska, speciellt med de berömda kombinationerna som förklaras ovan. Vi ångrar fortfarande en ganska förvirrande handling (i solo såväl som multi) när vi utvecklas i en kvartett, skärmfelet är ibland överbelastat med effekter så ibland är det svårt att tydligt urskilja vad som händer på skärmen. Spelet uppvisar också en ganska barnslig enkelhet, och bara strider mot bossar kan vara lite av en utmaning, även om man ofta trycker på åtgärdsknappen för att ta bort dem. Vi känner helt klart att denna Kirby Star Allies fungerar som ett familjevänligt skyltfönster, spelet kan spelas av hela familjen, inklusive de yngsta. En tillgänglig aspekt har nödvändigtvis en inverkan på livslängden, och bara några korta timmar låter dig slutföra de fyra rekommenderade världarna och se slutet på äventyret.

php03Tvak

Vår åsikt om Kirby Star Allies

Om han (uppenbarligen) inte är den mest inspirerade Kirby de senaste åren, så förblir detta Star Allies-team en trevlig förebild av förtroende, så länge du inte letar efter en form av minsta utmaning. Allt här är mycket tillgängligt, med många kraftkombinationer att utforska, alla badade i ett universum lika sött och färgglatt som någonsin. Vi ångrar fortfarande en mycket klassisk nivådesign, ganska långsam övergripande hastighet och irriterande enkelhet (vilket nödvändigtvis påverkar livslängden), men framför allt bör bristen på läsbarhet noteras här, vilket gör vissa stadier av spelet väldigt rörigt. En vacker liten ballad att dela trots allt, om möjligt med fyra spelare, men kommer att glädja de mycket unga spelarna snarare än de äldre fansen av den lilla rosa bollen.

Mest

• Kirby universum, fortfarande så söt
  • Intressant (men outnyttjat) koncept av kraftkombinationer