Lorex 1080p Wire Free Camera System Review: Anslutningsproblem drunknade denna säkerhetslösning

Jag vill verkligen gilla Lorex Wire Free Camera System (LWF2080B-64-modellen), eftersom det tar bort ett par smärtapunkter som jag upprepade gånger stöter på med hemmasäkerhetskameror.

Detta tar hand om de första – höga molnabonnemangsavgifterna för lagring av videoklipp – genom att inkludera ett DVR (1 TB) med hög kapacitet som kan rymma upp till sex kameror (fyra kommer i detta specialpaket), så att du kan hantera lagring lokalt. Detta mildrar det senare med en batteri, trådlös, batteridriven 1080p-kamera, vilket ger dig den svåra uppgiften att flytta ström- och videokablar genom husets väggar. Tyvärr diskuteras dessa tjänster av en applikation så att buggy gör systemet värdelöst.

På papper är Wire Free Camera System ett attraktivt alternativ för människor som vill ha en nyckelfärdig lösning för att övervaka omkretsen runt sitt hem. Förutom DVR och kamera är den utrustad med en trådlös mottagare, batterier för varje kamera och kabeldragning och hårdvara för att ställa in allt.

Varje kamera i bullet-stil har ett 140-graders synfält, passiva infraröda rörelsessensorer, mikrofoner och högtalare för tvåvägs konversation och infraröd nattsyn upp till 150 fot. Kamerahöljet är tillverkat av aluminium för att motstå naturligt och mänskligt orsakat missbruk och har en IP66-klassificering, vilket visar att de är dammtäta och skyddade mot högtrycksvattenstrålar upp till 12,5 mm munstycke.

lorex trådkamera kamerasystem är gratis

Varje väderbeständig kamera inkluderar rörelsedetektering, nattvision och tvåvägssamtal.

DVR stöder upp till sex kanaler, så du kan lägga till ytterligare två kameror för att driva det övervakade området. Även om en 1TB-hårddisk måste erbjuda tillräckligt med utrymme för att lagra videoklipp som utlöses med månader av rörelse, kan du ersätta dem med större, upp till 6 TB.

Enkel installation, patetisk prestanda

Trots att mängden hårdvara som är inblandad kan vara skrämmande, är installationen ganska enkel. Först förbereder du varje kamera genom att installera ett förladdat litiumjonbatteri och installera en antenn. Sedan måste du ansluta ett par antenner till den trådlösa mottagaren och ansluta mottagaren till USB-porten på baksidan av DVR: n. Du kan ansluta mottagaren med tejp eller dubbelsidiga skruvar för att öka dess räckvidd, även om du begränsas av mottagarkabelns relativt korta längd.

Därefter måste du ansluta DVR till Ethernet-porten på din router och ansluta strömförsörjningen. Om du bara planerar att se kameraflödet via Lorex följeslagar-appen kan du stanna här. Lorex ger dig också möjlighet att övervaka kameran på en dator eller TV-skärm. För att aktivera den måste du ansluta en av dessa enheter med HDMI- eller VGA DVR-porten och ansluta musen framtill på DVR: n.

lorex applikationsflöde

Trots de föreslagna förbättringarna avbröts Lorex Cirrus-applikationen av problem med visning av levande kameraflöden.

Slutligen ansluter du DVR till Lorex Cirrus-applikationen – kameran är förinstallerad – och installerar kameran i ditt hem. Lorex levererar skruvmejselhandtag och bitar för den senaste uppgiften.

Även om det inte är svårt att ställa in kameran, är det inte alls att använda den. Jag upplevde problem omedelbart efter att jag installerade den första kameran. Det ljudsignal som indikerade att batteriet var påslaget efter att jag satt in batteriet, och några sekunder senare fick jag en varningsrörelsesvarning på min telefon, som utlöste av min kameras hantering.

Det finns ingen bild på kamerakanalen i applikationen. Jag stängde och öppnade applikationen flera gånger utan ändringar, även om jag fortsatte att få varningar om rörelsedetektering.

Jag lade till tre andra kameror och fick samma resultat – aktiv rörelsedetektion, men tomma flöden över hela linjen. Med tiden kommer en eller två flöden magiskt att visas i applikationen och försvinner först när jag knackar på dem för att se livevyn.

Installationsguiden erbjuder flera felsökningsfel för pannplåtar för problem med “ingen bild” – kontrollera att allt är korrekt anslutet, placera om kameran etc. —Men inget av dessa steg löser problemet. En liten oberoende studie avslöjade att min erfarenhet inte var enastående. Påfyllning Enstjärniga recensioner för applikationen Lorex Cirrus i Google Play-butiken detaljerade problem, från anslutningsfel till uppspelningsproblem till frysning av applikationer, samt några nedslående upplevelser med Lorex kundsupport.

Det är synd eftersom den här appen verkar erbjuda ett antal användbara mobilfunktioner, inklusive justerbara aktivitetszoner per kanal, rörelsedetekteringsinställningar, videoklippets längd och inspelningsplanering. Och som jag nämnde tidigare fungerar rörelsedetektering ganska bra.

lorex-applikationsmeddelanden

Rörelsedetektering fortsätter att fungera även om applikationen inte kan visa kameraflödet.

Utan ett program som kan användas kan jag bara övervaka kameraflöden på min TV. Liksom alla DVR-gränssnitt är navigering en klumpig upplevelse som förlitar sig på att använda en datormus och fjärrkontroll för inmatning. Mer kritiskt betyder det att jag bara kan komma åt säkerhetssystemet när jag är hemma, vilket effektivt besegrar syftet med att ha ett.

Självfallet är trådfria systemet en djup besvikelse. Problemet kan vara bara en applikationsuppdatering eller firmware-reparation, men det är cool komfort om du redan har sjunkit $ 500 i det.

Med tanke på mitt test och annan väl dokumenterad användarupplevelse kan vi inte rekommendera Lorex 1080P Free Camera System under nuvarande förhållanden.

Obs! När du köper något efter att ha klickat på länken i vår artikel, kan vi få en liten provision. Läs vår policy för affiliate-länk för mer information.