Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order Review – Äkta, lekfullt, paradisiacal

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order Review - Äkta, lekfullt, paradisiacal 2

Många kan hända inom ett årtionde. Förra gången vi fick en post i Marvel Catalog Ultimate Alliance, DC var en het egenskap med ‘The Dark Knight’ som tog superhjältefilmer till nästa nivå. Vid den tiden hade Marvel precis börjat semestern: den sista Iron Man med den varma filmen Extraordinary Hulk som fick många människor att oroa sig för vad studion kom överens om. Nu har tabellerna förändrats och Ultimate Alliance har förändrat den mest kända karaktären på planeten.

Black Order Take Avengers, X-Men, Guardians och andra sammanställningar som de vill att Thanos ska montera Infinity Stone – ergo Infinity War / Endgame. Men berättelsen är fortfarande ny (Infinity Gauntlet influenser) som ändrar många element och gör att spelare förblir vaksamma. För dig som berömmer kvaliteten på MarvelSpider-Man kanske du blir besviken, det som är förpackat i är mycket tillfredsställande och direkt representativt.

Detta får mig att le

Vad med spel med en kampanj med mer än 35 superhjältar som kan spelas, måste det tydligt tas viss frihet för att förena ensemblen. Det är inte ett problem som varje ny introduktion som möter mig, glad i mitt ansikte. Varje komisk / cel-skuggad graffitimix exploderar i den vackra skärmomkopplaren, oavsett om den sprängs upp på skärmen kyssas eller släpper fångarna när du är på språng.

Det finns en bra balans också när det gäller karaktärval. För tydliga kyssande hittare som Captain America, Thor, Hulk och Wolverine har alla funktioner men stöder nischkaraktärer som Ms. MarvelCrystal och andra – som jag inte vill bli bortskämda med – gör denna lista till den högsta.

Det största komplementet jag kan ge för spel är att det verkligen känns som en klassisk fighter som tas till den nya generationen. Det är väldigt beroendeframkallande, och karaktären av utjämnande kämpar kommer att se spelare som har nått den som hällde skillnaden.

Det är emellertid viktigt att inse att de håller med om att långa sessioner kan lösa kameraproblem då och då, eftersom ibland väggar och omgivande områden visar protagonistmoln. Kontrollpunktsstartknappen på menyn spelar fel och spenderar tid på att starta till startskärmen.

Vi har Hulken

Varje superhjälttecknad film, med en tecknad film / rekonstruerad specialrörelse för bonusmodifierare.

Det finns mycket att svepa runt huvudet, men MUA3 introducerar allt och samtycker till intressanta saker till slutet. ISO-8 får inte matcha med min smak. Kanske kommer Hank Pym att njuta av deras inkludering, men de föredrar upptagen arbete framför allt som är värt.

Detta är inte en enkel resa att göra. Många gånger tvingades jag lämna huvudhistorien för att träna för mina krigare, bara för att hämnas senare. Detta ger oss till Infinity Rifts: säg här för spelare som organiserar matcher som kräver särskild finansiering för att få erfarenhet och öppna priser. Allt som används för att möta ditt parti, inte speciella kostymer.

Att ha någon bredvid dig för dessa uppgifter gör förfarandet mycket enklare, så att man kan hantera ordentligt att gå in i co-op-soffan och att spela online ensam. En rätt filtreringsnivå kan hjälpa dig att välja exakt vad du behöver för att uppnå, men att hitta någon är helt klart en förutbestämd uppgift.

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order Review - Äkta, lekfullt, paradisiacal 3

Jag förstår den hänvisningen

Även om detta inte är temat för Alan Silvestri Avengers, kan musiken användas hela tiden, medan ingenting kommer att blåsa ditt sinne (rock). Röstuppträdande å andra sidan är en stjärna, med Yuri Lowethal som tar rollen som Spider-Man för andra gången tydligt framträdande. Jag spelar Must Call Ultron With The Wrong Alaska, som låter som en cyberman från sjuttiotalet och anses vara rolig.

Det är mycket tydligt hur många superhjältar inspirerades av MCU, där Guardian var effektiv som kol. Inte en dålig sak alls men användbar för ibland, som Avengers of Crystal Dynamics vet.

Omformulera och skölj för att flytta alla fiender, flytta till nästa grupp, och så vidare kanske det inte ser attraktivt ut för människor som kikar, men just nu förstår jag att jag behöver. Inte varje spel måste uppfinna hjulet igen. Vissa behöver bara ett solidt koncept och MUA3 gör det med det bästa ansiktet som möjliggör några av de roligaste spelen under 2019. Gör dig redo.

För mer recensioner om de senaste och bästa titlarna, se vårt granskningsavsnitt