Nintendo Ring Fit Adventure Reviews

Nintendo Ring Fit Adventure Reviews 1

Första gången du spelar spelet kommer du att uppmanas att ange lite grundläggande information, till exempel din ålder och vikt, och den intensitet du vill ha. Du kan också ställa in löpövningar på låg effekt om dina fotspår kommer att vara ett problem för alla i byggnaden.

När allt är klart och du har värmt upp, kommer du att vilja slå på Adventure-läge, en komplett RPG som förvandlar dig till en tyst huvudperson som med hjälp av en levande magisk ring (detta är mycket Nintendo) måste ta ner en mycket stor kroppsbyggande drake. Mycket mer bekymrad över att inte hoppa över dagbenen än att andas med eld, den hålande Dragaux är faktiskt en av de bästa skurkarna som Nintendo har mött på länge. Han kommer definitivt att hamna på Smash Bros vid någon tidpunkt.

Den omfattande kampanjen, som Nintendo sade kan ta månader att slutföra, såg dig korsa betesmarker, glittrande strömmar och blixtskogar, med visuella stilar och färgpaletter som påminner om The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Spelet består av en serie världar, var och en med flera nivåer som du måste slutföra innan du skrapar med Dragaux gym. Nivåerna är vanligtvis öppna på samma sätt: du rör dig genom att jogga på plats, medan ökande hastighet belönas med hastighetshöjningar i spelet. Stegen måste höja knäet och du kan hoppa över luckor och hinder genom att peka ner Ring-Con och pressa det. Du kan skjuta eldkulor vid dörren och rida samlarförmåga genom att dra ut. Rätt träning är förklädt som roligt.

Men det som ofta hindrar dig är ett monster. Efter dess effekter lanseras spelet i en Pokemon-esque turbaserad strid där 60 olika övningar du samlar gradvis när du spelar utjämnar attacker. Du kanske måste göra 20 lufttryck till exempel, eller en uppsättning långsammare yogastrekningar. Håll Ring-Con mot magen och undertryck inkommande attacker.

Liksom med mer traditionella övningar är detta sammanstötande repetitivt och inte alltid trevligt, men du känner verkligen en brännskada på dina muskler efter ett tag, vilket gör att hela ansträngningen känns fördelaktig. Och med en fin touch tar fienden här formen av antropomorf sportutrustning. Inte varje dag kan du slåss med en kettlebell. Slutligen låser du upp en färgkodad attack som gör mer skada på vissa typer av fiender, medan du gör smoothies ger dig viktiga hälsoförbättringar.

Att fullborda nivåer utsätter dig för attacker och XP-baserade försvar, prestationer och rangordningar. Detta är ett videospel på alla sätt, bara i det här spelet är en ökning av statistiken följt av fullständiga detaljer om dina verkliga resultat. Du kan se hur många kalorier du förbränner och tidsbruk till varje representant. Återigen tror jag inte helt på rapportens vetenskapliga noggrannhet, men om du svettas (och du kommer) måste spelet ha gjort sitt jobb.

Ring Adventure Adventure kommer ofta att påminna dig om att det inte ersätter regelbunden träning bort från ditt vardagsrum, men du måste undra över hur djupt Nintendo har byggt spel som är mycket tillgängliga.