Pagan Online recensioner: lovande RPG

Jag kommer att börja den här recensionen med att säga i förväg att detta är ett mycket bra spel. Jag menar inte att vara ett bra spel av sig själv. Jag menar hur smidigt, stabilt och optimalt är spelet för tidig tillgång (släppt 27 augusti). Spel för tidig tillgång som jag vanligtvis använder är spel som PUBG och Hello Neighbour. Båda visade sig vara mycket skräp när det gäller optimering även i sin fullständiga utgåva. Med tanke på att Pagan Online redan är smidigt kan det bara gå upp härifrån.

inställningar
Pagan Online recensioner: lovande RPG 1

Pagan Online ligger i Tanah Tongkat. Ja, namnet låter lite konstigt men ändå med mig. Innan världen i Pagan Online blev tänkt, var en enhet känd som Shroud det enda som fanns. Linne är ingenting och allt, jag skulle säga att det är spelversionen av big bang-händelsen.

Hölje föder levande saker som går igenom en process med naturlig utveckling. Vissa utvecklades till mer än bara vilda djur med sina grundläggande instinkter. Dessa varelser förvandlades till varelser av gudomlig typ. En av varelserna som uppstod från limmet kallades senare Svarog. Svarog äter upp sina vänner och samlar tillräckligt med energi för att kunna göra dimensionerna i sin egen lilla ficka. Denna dimension kallas Landets Rod. Det är här vår historia äger rum.

Rods land plågas av nya demonhot, som hotar förekomsten av en fickdimension. Gudarna inklusive Svarog har försvunnit. Du är en krigare som föll i strid men fick en andra chans av Pantheon, ett nav för astrala krigare. Nu måste du hitta svar och besegra dina onda fiender.

gameplay
Pagan Online Reviews: Promising RPG 2

Nu låter historien som där du kan skapa din egen karaktär. Men det är inte fallet. Istället har du en lista över mästare att välja mellan. Du har tre initialtecken att välja mellan. Dvärgbehållare, jättar och kvinnliga piskor på lång avstånd. Jag spelar Anya blodritualen.

Långdistanspiskar, smal kroppsbyggnad, smala hitboxar och smidiga dodge matchar min spelstil. Saken är att jag inte gillar hur det första valet fungerar lite. Inte för att jag inte gillar Anya eller något, utan för att många val är dolda.

Efter att ha passerat en intro som inte är riktigt lång och tråkig som de flesta introspel, utsätts jag för en lista med riktiga karaktärer. Detta inkluderar några coola Reaper-karaktärer, trollspelare och till och med beastmasters. Det skulle vara trevligt att ha tillgång till dem till en början eftersom det efter introduktionen kräver en hel del saker för att låsa upp en av dem.
Pagan Online recensioner: lovande RPG 3

Sedan presenteras själva spelet i form av en isometrisk-RPG-action. Som kombinerar hack och snedstreck tillsammans med fängelsehålan. Du rör dig med WASD-tangenten och använder musen för att luta där din karaktär ser ut. Varje karaktär har olika attacker och kombinationer som kan utlösas med vänster- eller högerklick. Dessutom kan du ombilda olika knappar för olika förmågor.

Jag känner att vissa nedkylningar påverkar spelets hastighet och hastighet. Undvik att vara i kylning till exempel. Samtidigt gör det också att man blir mer värdefull eftersom du bara behöver spara det för att undvika svåra attacker. Jag är ganska säker på att du också kan minska koldtäten på några av dessa förmågor genom färdighetsträdet senare. Det är ju en RPG.

Dessutom har detta spel också ett komplicerat hantverkssystem i form av Smithy. Smeden finns på Pantheon Hub samt på en speciell kontrollpunkt på varje nivå. För att se till att du inte tar slut med vapen att använda inom en snar framtid. På samma sätt kan du tillämpa olika buffs och modifikationer på medelnivåsvapen för att passa dina behov vid tiden, beroende på vilken typ av chef du har att göra med.

Varje uppdrag släpper dig in i ett stort öppet område. Navigering påminner något om Dota-kartor. Därför värderar kartor mycket utforskning. Mitt råd, gå i motsatt riktning till pilen som visar din destination. Om du gör det kommer du att få ett ganska snyggt byte i form av hemliga kistor i några mörka hörn. De skyddas ofta av några ganska tuffa fiender, så se upp.

Jordkunskap ingår också i denna miljöpunkt. Som aktiverar berättaren om den klassiska RPG-stilen för att berätta vad som hände. Fienden själv kan variera från tid till annan men inte så mycket som jag skulle vilja. De har alla vanligtvis samma mönster för att slå mig som en LoL-servitör. Jag hittade en stor bosskamp i antalet initiala åtkomster som jag spelade.

Han är en uthållighetskamp mer än mekanisk. Uthållighet betyder att det är en mycket trött kamp på grund av hans galna hälsa. Bortsett från det gör han inte riktigt många saker som kräver mycket ansträngning eller hjärnenergi för att undvika det. Jag behövde inte ens använda dodge förmåga, bara att gå bort från hans långvariga attacker var tillräckligt för att säkerställa min säkerhet.

Jag dog en gång mot slutet av kampen eftersom jag var för girig och försökte avsluta den, efter det blev jag bedövad att glömmas. Boss måste göra mycket skada för säker. Jag antar att det är därför han är lätt att undvika det mesta möjligt. Kampen hade några få hängmänsgrupper men de var inte för mycket besvär. Vissa bröst som skyddas av bakhåll är häll som ska undvikas. Huvudsakligen på grund av hur mycket smuts som börjar hända på skärmen.

Jag gillar hur spelet inte håller min hand när som helst. Naturligtvis finns det objektiva pilar men utforskning, kunskap, hantverk och hur jag planerar upp alla görs med min egen hastighet och val. Jag gillar det i spel eftersom det kan vara väldigt irriterande att ge en sked. Ingenting är för svårt att förstå, varför det inte behövs någon officiell handledning. Slutligen gillar jag verkligen hur snabbt detta spel stabiliserar sig själv. En lång långsam introduktion är spelarnas värsta mardröm.

Slutsats
Pagan Online recensioner: lovande RPG 4

Eftersom detta är den första åtkomsten, är jag säker på att multiplayer också kommer att läggas till. Därför är termen Pagan Online. Förutom det har jag inte så mycket som jag vill rekommendera till Mad Head Games som de inte har täckt ännu.

Mina två förslag är just detta:

1: Ge alla åtta hjältar för att komma igång. Det finns inga hjältar som har olika fördelar än de andra, de är alla en fråga om att föredra. Dessutom suger det att sätta xp och peka på de tre initiala karaktärerna bara för att byta ut dem för en ny start med en av de andra hjältarna.

2: Formeln för varje uppdrag får en liten upprepning. Det kan bli tråkigt riktigt snabbt för en spelare med en kort uppmärksamhet.

Bortsett från det är du bra att gå!