Philips Hue Play Recensioner HDMI Sync Box: Synkronisera dina lampor för det mesta

Philips Hue är ett av de bästa smarta belysningssystemen du kan köpa och erbjuder exakt färgåtergivning och kompatibilitet med en serie tillbehör som dimmeromkopplare och rörelsessensorer. Den största konkurrenten, LIFX, har dock en stor fördel eftersom det gör det enkelt att visa upp ditt smarta belysningsområde och kan använda en mikrofon på din mobiltelefon för att synkronisera beats med belysningseffekter.

För Hue-användare, såvida du inte kontrollerar ingångskällan via din dator och Sync-applikationen, finns det inget sätt att dynamiskt ändra lamporna beroende på källan som roteras … tills nu. Philips Sync Play HDMI Sync Box låter dig koppla bort datorn från TV: n och ändra lamporna dynamiskt till vad som spelas på skärmen. Detta fungerar som du kan förvänta dig, om än med några varningar tack vare vissa val företaget gjorde.

Om du har en stor samling Philips Hue-lampor är det därför du bör lägga till Hue Play Sync Box i dina hemunderhållningsinställningar.

Philips Hue Play Sync Box Vad jag gillar med det

Jag har använt LIFX-lampor på baksidan av min TV i århundraden, men de är inte böjda i vinkel och är relativt opålitliga. Hittills har de visat sig vara det enda sättet att justera lamporna efter vad du tittar på, även om de använder en mikrofon på din mobiltelefon snarare än att synkronisera med det som visas på skärmen.

LIFX vs Philips Hue: Vilken flerfärgs smart lampa är bäst?

I rutan Hue Play Sync krävs att du dirigerar alla dina inmatningar genom rutan istället för att ansluta den direkt till TV: n, men det gör att den verkligen kan spegla vad som finns på skärmen. Installera lådorna, anslut dina lampor, ställ in ditt underhållningsområde och du har din egen uppslukande teater. Detta är mycket effektivt och resultatet är en lampa som kan förbättra din upplevelse på ett annat sätt än de andra.

Ta Svara: Endgame som ett exempel. Att se det i 4K är bra, men att se det i 4K med ljus som ständigt justeras runt är en helt annan nivå. Det finns många variationer i hur lamporna anpassas till det som finns på skärmen, och effekterna är fantastiska och långt djupare än någonting jag någonsin har provat.

Om du har belysning på båda sidor av ditt teaterområde (jag gjorde rätt i mitt kök) kan du också vara väldigt kreativ. Det är här Hue lyser: Du kan ansluta upp till 10 lampor till Hue Play Sync Box, så att du kan bygga teaterområdet som du vill.

Hue Play Sync-rutan är mycket bra, den ersätter LIFX-inställningarna på baksidan av min TV.

Jag har för närvarande tre Hue Play-barer installerade under min TV med lamporna på baksidan av TV: n, men dessa kan installeras på olika sätt. Det finns också Hue Signe Range, vilket ger dig otroligt mycket ljus och tillåter oändliga kreativa möjligheter. Jag hoppas att Signify, företaget bakom Philips Hue, gör en version LIFX Beam vilket jag verkligen tycker om, men totalt sett finns det många sätt att integrera nyansbelysning i ditt underhållningsområde.

Hue Play Sync-rutan är inte utrustad med en fjärrkontroll och är inte kompatibel med universella fjärrkontroller som Harmony-linjen. Istället växlar det automatiskt mellan olika källor som du har. Jag har en Xbox One, Roku TV och Apple TV 4K ansluta och hantera de automatiska ändringarna ganska bra. Detta beror till stor del på själva källan så att Apple TV inte är defekt i automatisk växling, medan Xbox ofta får mig att nå TV-fjärrkontrollen. Det är också möjligt att ändra källor med Hue Sync-applikationen, som du måste öppna varje gång du vill börja synkronisera lamporna med innehåll på skärmen.

Philips Hue Play Sync Box Vad jag inte gillar det

Där ligger en av mina största klagomål. Jag vill ställa in vissa ingångar för att synkronisera lamporna automatiskt. Dessutom måste allt anslutas till lådan, så om du har en smart TV och litar på standardapplikationen fungerar inte Hue Play Sync Box. Ingen lösning; Designen kräver att du anger källan i den. När du också vill växla mellan två aktiva källor måste du använda applikationen på din mobiltelefon eller trycka på knappen på framsidan, vilket är besvärligt när du jonglerar flera fjärrkontroller och försöker bestämma vad du ska titta på.

Rutan Hue Play Sync kommer med förinställningar som gör att du kan ändra förinställda ljuseffekter (video, musik eller spel) för vissa ingångar, och komma ihåg de förinställningar som nyligen användes, men kommer inte automatiskt att ändras beroende på vad som spelas. Om du använder din konsol för att spela spel, strömma videor och lyssna på musik måste du ändra de initiala inställningarna manuellt. Även om detta är ett litet klagomål finns det många förändringar och manuella förändringar när du använder Hue Play Sync Box och vi kan bara hoppas på dessa förändringar i framtiden.

Hue Play Sync-rutan har många positiva effekter, men ett nedslående område är med Dolby Vision och HDR10 + -innehåll. Även om det tekniskt stöder uppspelning av HDR10 + och Dolby Vision-innehåll kommer det inte att synkronisera dina lampor med det. Istället måste du nedgradera till vanilje HDR10 om du vill synkronisera lamporna. Detta är ganska nedslående eftersom Dolby Vision-innehåll är den typ av innehåll exakt där Play Sync Box-tricket verkligen kan lysa.

Philips Hue Play Sync Box Ska du köpa det?

Att spendera 229 dollar på en mottagare som ska placeras mitt i ditt hemunderhållningscenter är verkligen dyrt, men det är också en investering. Om du sällan tittar på TV är detta definitivt inte en produkt du bör köpa eftersom du inte hittar många användningsområden för den. På samma sätt måste du investera i Hue-ekosystemet för att göra detta arbete – Hue Sync Box, Bridge och tre Play-barer som kostar mig bara $ 500.

4 av 5

Som sagt, om du redan har Hue-inställningar och tittar på mycket TV, är Hue Play Sync Box en fantastisk enhet. Ja, det finns några kompromisser du måste göra, men den upplevelse som erbjuds av Hue Play Sync Box verkligen gör det. Hue Play Sync-rutan är mycket bra, den ersätter LIFX-inställningarna på baksidan av min TV.

Vi kan tjäna provision för inköp med vår länk. Studera igen.