Pokemon Masters Reviews – “De bästa och värsta Pokémon-spelen på mobil”

Jag har sagt i flera år att om ett bra Pokémon-spel kommer till mobil kommer jag inte sluta spela det. Heck, jag slutade inte spela Pokémon GO, och ärligt talat är kvaliteten på vissa titlar verkligen diskuterad.

Så när Pokémon Masters tillkännagavs, var jag väldigt glad. Detta är inte Pokémon Rumble Rush eller Pokémon Duel eller andra slumpmässiga Pokémon-spel som missbrukar varumärken. Det verkar, på ytan, detta är ett Pokémon-spel helt på mobila enheter. Och nu har spelet äntligen kommit ut och jag har lagt timmar i det, jag är inte säker på vad jag ska göra.

Detta är ett tvådelat spel eftersom en del av mig verkligen beundrar detta spel på många sätt, och det får mig att le. Den andra hälften är inte särskilt imponerad. Så låt oss börja med de positiva sakerna innan vi ger efter för den skandalösa kritiken …

Hur man blir en mästare

Pokemon Masters Recensioner -

Pokémon Masters är en 3v3 RPG-krigare där du samlar Pokémon och tränare för att gå med i ditt team och gå igenom ett vackert historieläge fylt med karaktärer du älskar i flera år. Eller åtminstone, jag har älskat dem i flera år, och det här är det bästa de någonsin har sett.

Tränare och gymledare som har varit Pokemon-häftklamrar längre än jag minns får nu helt 3D-karaktärer, pratar om deras territorium, deras Pokémon, deras stad, deras relation med andra Pokémon-karaktärer … ibland mycket ärliga. Den lilla ledtråd som Agatha från Kantos Elite Four visste att Oak hade utvidgats, och så många andra små karaktärsdetaljer hade tagits upp till ytan.

Detta är ett Pokémon-spel för människor som gillar Pokemon-världen. Inte bara hur söt Pikachu är, inte bara mainstream RPG, utan allt. Det blåser verkligen nytt liv i de karaktärer du känner, och det finns till och med Pokémon Rangers i spelet, för alla fem av er som gillar Pokemon Ranger-spelet.

För Pokémon-fans som jag är detta en dröm som går i uppfyllelse, och det faktum att Pokémon-striden i detta spel är mer intressant än de som Pokémon GO är en annan pluspoäng.

I det här spelet kämpar du i 3v3-arenan, och reglerna för engagemang är närmare strider i realtid än dina turbaserade standardaffärer. Vänta ger dig energi som du kan använda för attacker, men smart användning av buffs, förmågor och synkroniseringsrörelser är vägen att vinna.

Kampen är animerad, precis som alla karaktärer, och synkroniseringsrörelserna är lika slående som Z-Moves som du har sett i de viktigaste Pokémon-spelen. Tyvärr beror för mycket i striden på nivån av synkronisering av din faktiska Pokémon-partner, till skillnad från någon strategi. Utan tvekan är att spela ensam och förstå stridssystemet effektivare än automatisk stridighet, men det är inte ovanligt.

Pokemon katastrof

Pokemon Masters Recensioner -

Ah, det är här kritiken kommer in. Det finns väldigt få Pokémon i det här spelet, och naturligtvis erhålls de flesta Pokémon som du ser genom Gacha-systemet. Det betyder att spendera kontanter bara för att få chansen att locka till dig den Pokémon du vill ha.

Och dessa mikrotransaktioner har blivit dolda i det här spelet, alltid ett stort negativt av mig. Även om det i princip är samma valuta, separerar Pokémon Masters premiumvaluta, ädelstenar, i betalda och icke-betalda ädelstenar. Betalda ädelstenar kan användas för vissa uttag av händelser och dagliga rabatter, medan obetalda ädelstenar bara ger dig ett par synkronisering varje 300 ädelstenar. I grund och botten betyder det att de dagliga rabatterna som visas bara är där för att locka dig att betala, och det är inte ens väl förklarat.

Sedan finns det det sista spelet, där problemet med att jämna upp din Pokemon blir mer brådskande. Om du inte elimineras i träningsläge för level-up-objekt och annat material för att öppna nivålock och lära dig nya drag, kommer du inte att kunna fortsätta. Och du kommer att slipa under lång tid. Faktiskt kämpar jag automatiskt i träningsområdet nu så att jag kan låsa upp nivån i ett av mina synkroniseringspar.

Det är fantastiskt att det i skrivande stund inte finns något som hindrar dig från att gå in i träningsläge och slåss oändligt för att rädda saker och öka styrkan i ditt lag, men du kommer också att spendera mer tid i träningsläge än någon annanstans tack vare det faktum att du får lite pengar från slåss.

Fan, de är så nära. För att vara ärlig är de mycket nära att lansera ett riktigt bra Pokémon-spel på mobilen, men de gör det till en repetitiv festival. Det finns inget roligt med att slå slag i träning och låta min Pokemon utan hänsynslös kämpa för att vinna flera gånger. Visst, jag kan avsluta nästa svåraste utmaning i en kooperativ berättelse eller vad som helst, men strax efter det kommer jag tillbaka till träningen för att förbereda nästa grupp synkroniseringspartrenare för att göra mitt bud.

Detta är väldigt tröttande, och åh, samarbetsläget som du öppnar efter kapitel 10 i berättelsen är mer detsamma och förtjänar inte att bli upphetsad. Sparar ditt problem nu.