Quibi Review: högkvalitativ visuell underhållningsbita designad för tittare när du är på språng

Quibi, en ny kort videostreamningstjänst från Hollywood-tyconen Jeffrey Katzenberg (tidigare Disney-vd och medgrundare av Dreamworks), är designad för bärbara skärmar och Endast Bärbar enhet; Mer specifikt smartphones. Med de flesta av oss för säker Inte Har en kuwaitisk rätt till resepriset när de reser de närmaste månaderna?

Jag säger ja – definitivt – och inte bara för att någon kan registrera sig för en 90-dagars gratis provperiod (förutsatt att du registrerar dig före slutet av april). Detta är ett roligt koncept, och den mest avslappnade underhållningen (som tillhandahålls i 10 minuters utbetalningar) är den översta hyllan.

TechHive har publicerat min minikommentar om en grupp Quibby (en akronym för “Quick Bites”). Den här artikeln fokuserar på Quibi-applikationen, som är tillgänglig för Android och iOS, men på en överblick gäller för- / nackdelarna, digitala poäng för applikationer, erbjudanden och tjänster i allmänhet. Quibi lovade 175 nya program under det första året, med cirka 8 500 avsnitt.

Sasha Velor förbereder sig för att visa läppsynkronisering nattklänning.

Kuwaiti innehåll

Du kommer att uppleva den mångfald av underhållning som redan finns, börjar med lovande erbjudanden (Det farligaste spelet, Du har inte det här, Kör den här staden, Klistra in form) , Att förändra (Sista, demonteras, Omvänd), Tyvärr (Nikki Fresh, Nu med offset, Chrissy Court, Skurken). Denna tjänst lanserades med ett antal erbjudanden som Québi inte gav kritiker att kontrollera, inklusive två dagliga nyhetsprogram, runt världen Av BBC News – Det första avsnittet inkluderade ett sällsynt tal från drottningen – och Rapportera Från NBC News. Alla känslor, förbi Dudu Ser ut som ett härligt tillskott varje dag. Det första avsnittet om söta stativvalpar!

Det finns också Lär dig sex med Shan Bodram, Som ägnas åt det första avsnittet som förbereder en datingsprofil; Pop5 Av iHeartMedia, om den senaste musiken; Mosebok Från ESPN, som vi hoppas kommer att ha sportnyheter en dag, men nu om bristen på träning under COVID-19; I går kväll, sent på natten By Entertainment Weekly, som också är väldigt konstigt, men innehåller roliga klipp; Den 5 minuters meditationen kallas Kylskåp varje dag. Det första avsnittet innehåller en mjuk ljudberättare och fotavtryck som går på Kaliforniens kust. Vissa program innehåller nya avsnitt varje dag; Andra kommer med veckotillskott. Eftersom någons avfall är någon annans egendom kommer alla att hitta något att njuta av.

Quibi Turnstyle

Titta på det variabla aspektförhållandet som är en innovativ del av Quibi-plattformen.

Quibi har en innovativ funktion – kallad Turnstyle – som gör att du kan visa allt innehåll i antingen liggande (liggande) eller porträtt (vertikal). Detta görs genom att skicka två samtidiga strömmar till din enhet så att du omedelbart får ett annat perspektiv på scenen med snabbklipp och utan avbrott i proceduren när du roterar skärmen.

Om du klickar på skärmen under uppspelning kommer kontrollpanelen upp med pausknappen, stängningsknappen, möjligheten att bläddra framåt eller bakåt 10 sekunder, delningsknappen och – lyckligtvis – valfri översättning (finns på engelska och stängda texter på engelska och spanska). Du kan också stänga av ljudet och visa stängd text genom att trycka fingret på skärmen. Ljudet är mycket bra, och du kommer att dra stor nytta av att lyssna på hörlurar snarare än de små högtalarna på din telefon.

Quebecs standardupplösning på iPad mini

Titta på Quibi-program på surfplattor, till exempel iPad mini som visas här, och ställ strömmning som standard till upplösningen på din smartphone.

Eftersom varje show är bara 10 minuter lång kommer du att titta på varje show mer än två gånger bara för att se skillnaden. Även om bilden är liten är skärmen fortfarande filmisk vilket är intressant. Att visa i liggande läge ger mer fantastiska kompositioner, medan porträttläge ger en närmare exponering i ansiktet och möjligen starkare känslomässiga band. Denna funktion är inte bara en hoax.

Turnstyle gäller inte hemskärmar; Det presenteras endast i porträttläge. Det finns fyra flikar ordnade längst ner på skärmen: din, bläddrar, följer och laddar ner. På fliken För dig kan du bläddra 20 eller fler visar; Men den här applikationen stöder inte användarprofiler, så jag är inte säker på att Quibi vet tjugo visar att jag kanske är intresserad av att titta på. Denna applikation har inte heller något sätt att rekommendera innehåll. Vi är alla bekanta med begreppet råd, till exempel “Om du ser det Det farligaste spelet, Du kan också njuta Sista. “) Denna funktion kan pågå; det kommer att finnas ett akut behov eftersom Quibi erbjuder mer innehåll.

Kubas skärm spänner över iPad mini

Även om du utökar videon får du fortfarande en tjock svart kant på alla videostorlekar (den här är från iPad mini).

Endast en ström per konto

Detta är också en bra tid att visa att Quibi endast tillåter en strömning per konto, så det kommer att vara svårt för familjer att dela konton om de inte vill skicka meddelanden om smartphones eller samma schema när alla får komma in och övervaka. Lösning: Att titta på program som laddas ner på en enhet förhindrar inte sändning till andra enheter. Jag kommer att diskutera nedladdning mer detaljerat inom en snar framtid.

Det är dock svårt för Quibi att inte tillåta sändningar till TV med Chromecast eller Apple AirPlay, och det finns inga applikationsversioner för att strömma pengar som Roku eller Amazon Fire TV. Dessutom strömmande visar bara på smartphones. Jag lyckades utvidga skärmen på iPad Mini, men lämnade fortfarande en svart kant runt bilden på denna lilla surfplatta.

Quebec-applikationen visar tre punkter

Om du trycker på trepunktsmenyn i Quibi-appen visas en sammanfattning av det aktuella avsnittets plot, plus ytterligare menyalternativ för att få mer information, ladda ner avsnitt och dela länkar med andra (även om den senaste funktionen inte är särskilt användbar).

Återgå till fliken “For You”: När du landar på en händelse som du tror att du kanske är intresserad av stängs ljudet av som standard, så du känner dig inte generad över det plötsliga ljudet. Men du måste veta att det finns flera erbjudanden, eftersom inte alla erbjudanden kommer att inkluderas i For You-menyn.

Det här leder mig till bläddringsknappen. Du kan ange en omfattande sökning här, inklusive genrer (“komedi” eller “dokumentär”, till exempel), samt visa titlar och till och med enskilda avsnittstitlar – om du vet det. “Mat” -sökningen finns i två olika serviceprogram relaterade till matlagning, demonteras Och Klistra in form.

Sökandet efter “barn” gav dock inga resultat. Quibi har flera erbjudanden bredvid kan Var barnvänlig, men det mesta av innehållet är avsett för vuxna (inte nödvändigtvis vuxna tittare i betydelsen av ordet TV, men det finns inga program för barn just nu).

Nästa flik är platsen att markera dina favoritprogram, vilket är mycket användbart med tanke på att med så mycket innehåll tenderar användare att plocka upp och följa flera händelser. Slutligen visar fliken Nedladdningar innehåll som är lagrat för användare som kan ses utan Internet. Uppenbarligen är nedladdningar obegränsade och alla kvalificerade, men vi vet inte hur länge nedladdningen kommer att vara tillgänglig eller om den går ut efter ett tag. Om du prenumererar på en annonsstödd version av Quibi kommer annonserna att visas innan nedladdningen påbörjas.

Använd applikationen

När du hittar den händelse du vill titta på – enkel uppgift – upprepa spel är en intuitiv process: klicka på miniatyren på fliken “För dig” och klicka sedan på den stora uppspelningsknappen. Om du har börjat titta på ett avsnitt går strömmen dit du slutade. Om du inte börjar titta på showen kommer det att börja med det första avsnittet (efter att ha känt annonsen, om du använder en annonsstödad applikation). Du kan också klicka på de tre punkterna längst ner i miniatyren och öppna skärmen “Mer information” (igen, efter ett kort meddelande). Här hittar du en roll- och besättningslista (med deras korta bios, med tillstånd från IMDb), länkar till varje avsnitt, trailer, nedladdningslänk för det aktuella avsnittet och delningsknappar (som skickar länkar till shower för personer du Välj).

Sluta tysta och ringa

Tryck och håll fingret var som helst på skärmen så ser detta alternativ ut för att stänga av och / eller visa text.

Inställningar i applikationen gör att du kan minimera dataanvändning genom att minska video- och nedladdningskvalitet, förkorta nedladdningar när din enhet är ansluten till Wi-Fi och minska sändningskvaliteten eller Nedladdningskvalitet. Du kan också växla användargränssnittet till vänsterläge och du kan slå på och stänga av det haptiska feedbackläget. Hjälpavsnittet innehåller allmänna frågor med snabba svar på vanliga frågor och alternativ för att kontakta kundservice för textmeddelanden, onlinechatt, telefon och e-post (med begränsade timmar för allt annat än e-post).

Understrykning

Efter den kostnadsfria 90-dagars provperiod kommer den annonsstödda versionen av Quibi att kosta $ 4,99 per månad (varje annons går 5-10 sekunder). Du betalar $ 7,99 per månad för en annonsfri upplevelse. Det finns inga rabatter för årsabonnemang på båda paketen, och fakturering sker automatiskt via butiken där du köpte applikationen (Apple Store eller Google Play Store). Om du laddar ner båda versionerna av applikationen kan du därför debiteras två gånger om du inte avbryter innan den kostnadsfria prövningen är slut.

Katzenberg och Co. Man kan inte förutsäga att en global pandemi kommer att få de flesta av oss att stänga våra hem åtminstone under de närmaste månaderna. Men om din familj är trött på att slåss om vad du tittar på TV kommer den kostnadsfria Quibi-upplevelsen att ge alla en videounderhållningskanal för tillfället (så länge varje familj har ett app store-konto och en mobil enhet att titta på, det vill säga).

distans den därUnderhållningen som erbjuds motsvarar fortfarande priset på acceptans – åtminstone för enskilda användare. Vill par och familjer betala för det flera olika Prenumeration är ett annat komplett problem.

Obs! När vi köper något efter att ha klickat på länken i vår artikel, kan vi få en liten provision. Läs vår länkpolicy för mer information.