Rebelpolisens recension: intressanta berättelser med strategiskt spel

Obs: I nästa ämne du kommer att läsa kommer du att lära dig om: Rebelpolisens recension: intressanta berättelser med strategiskt spel

Rebel Cops är ett härlett spel This Is Police Police släpptes 2016. Förutom spin-offs, vrider detta spel den ursprungliga handlingen i spelet. Istället för att vara en kung av brott, är du nu ett team av poliser här för att ta tillbaka din stad. Jag gillar verkligen historien om det här spelet och det är en av drivkrafterna bakom varför jag gillar det så mycket som jag gör. Det är uppenbarligen inte den enda anledningen.

Varje berättelse som involverar skurkarna i Esque tar mig omedelbart tillbaka till slutet av 90-talet och början av 2000-talet för att berätta historien. Det här spelet orsakar nästan samma känsla. Viktor Zuev, mobbchef/kriminell har direkt köpt och tagit över staden Ripton. När jag säger förvärv menar jag bokstavligen. Polisen själva, även känd som deras chefer, ingår också i denna korrupta inköpshierarki.

Rebelpolisens recension: intressanta berättelser med strategiskt spelande 1

Du, å andra sidan, är reaktionsenheten. En person i form av en liten grupp antikorruptionspoliser vill ta tillbaka staden, bit för bit. Problemet är att Zuev inte kommer att betala tillbaka. Uppenbarligen kommer många förvärv från det ursprungliga fientliga förvärvet att gå ner.

Nu fungerar det här spelet som ett top-down isometriskt strategispel. Detta innebär att de flesta striderna och handlingarna också är turbaserade på din fantasi. Dessutom är detta spel också väldigt fokuserat. Kom ihåg att även om du är rebell så är du fortfarande polis. Det betyder att du inte kan använda vapen och spränga människor i luften. Eller, du kan, men det kommer inte att vara ett gott tecken för dig.

Rebelpolisens recension: spännande berättelser med strategiskt spel 2

Det är en av nyckelkomponenterna i polisrebellerna, en långsiktig strategi. Det här spelet tvingar dig verkligen att tänka och överväga varje åtgärd innan du tar den. Varje litet första beslut kan bita dig i rumpan igen senare. Frågan jag försvarar, en som jag finner problematisk i många spel, är resurshantering. Jag insåg inte hur många vapen och verktyg jag behövde, för att få det var jag tvungen att sälja förnödenheter. Jag kan vara en onödig ackumulator i videospel och detta kommer definitivt att straffa mig för det.

En sak jag får på den ljusa sidan av det här spelet är hur jag hanterar hot. Som jag sa tidigare, du är en polis, inte en vakt. Det betyder att du inte kan gå och döda gangstrarna, för du kommer inte att få sånt stöd. Genom att döda en av dem kommer du att ge honom ett arv av martyrskap och betrakta dig själv som en dålig person, även om dina handlingar är till det större.
.
Rebelpolisens recension: spännande berättelser med tre strategiska spel

Det är därför Police Rebels ger dig flera alternativ för att inaktivera icke-dödliga fiender. Som att smyga med Baton KO eller hålla den under pistolhot för att tvinga fram kapitulation. Tro mig, om du vill att berättelsen ska fortsätta på ett sätt som är bra för dig, betona smygande så mycket som möjligt. Det kan ta längre tid, men resultatet är mer tillfredsställande. Dessutom behöver jag inte det mesta av eldkraften som jag inte får till slut.

Spelet är i princip detsamma som XCOM men med polisen. Detta är ett turbaserat isometriskt spel. Jag brukar inte gilla den här genren för ibland är spelet långsamt. Men Rebel Cops gör verkligen ett bra jobb med att hålla spelarna engagerade. Detta görs främst för höga insatser.

Människor dör i det här spelet som i verkligheten. En injektion i kroppen kan göra din allierade oförmögen och i behov av medicinsk hjälp. Att få den hjälpen för dem är ofta en upplevelse i sig. Dessutom kommer ingen mängd gasväv och bandage att rädda någon från ett direkt huvudskott. Detsamma gäller fienden, men minns du polisen?

Rebelpolisens recension: spännande berättelser med strategiskt spelande 4

Du kan ta med upp till sex poliser per uppdrag och växla mellan polis och misstänkt tjänst. Uppdrag riktar sig ofta till saker som att fånga den här personen eller att gå oupptäckt. Vanligtvis får du moraliskt gråa uppdrag som låter spelaren fatta beslut om hur han ska gå vidare.

Som jag nämnde tidigare kan din polis bli avskedad omedelbart om du inte är försiktig. Spelet betonar stealth som det säkraste alternativet, och om du inte packar som Terminator förblir det i mörkret. Saker som rustning kan ge dig en extra träff eller två, men inte mycket mer.

Varje polis har ett tillväxtträd med färdigheter och statistik som kan förbättras. Om de sköts ihjäl förlorade han tydligen alla dessa framsteg och var tvungen att skicka ett ursäktsbrev till sin partner. Så jag gillar verkligen att satsa det här spelet. Jag tappade precis en expertmunk i mitt spel och inget annat.

Rebelpolisens recension: spännande berättelser med strategiskt spelande 5

Kartorna i uppdrag kan sträcka sig från stängda rumskorridorer till unboxing liknande kartor. Personligen föredrar jag den spända karaktären hos en stängd karta, men jag gillar hur öppenheten tvingar dig att vara mer kreativ.

Om jag har ett problem med Rebel Cops är det mycket mindre. På grund av detta kanske andra former av spel passar berättelsen bättre. Som jag sa tidigare, medan Rebel Cops gör sitt jobb bra, kan det vara svårt att fånga den snabba handlingen i turbaserade formler. På samma gång. Jag förstår att för att det här spelet ska vara unikt måste de anta den stilen. Annars kommer det att betraktas som en SWAT-klon.

Ovanpå det är Rebel Cops en trevlig och gedigen upplevelse. En som tvingar dig att tänka innan du agerar. Behöver du de förnödenheter du har? Vill du verkligen behålla den här mobben som slickar byssrumpa? Vill du verkligen skicka din stjärnpolis i ett livsfarligt drag? Frågor Du kommer att undra om du väljer att spela spelet.