Recension av SJCAM Krypton 4K Action Cam

Åtgärdskameror har blivit ett häftklammer i extremsporter, att kunna spela in sig själva som bombar dem i bergen på snöbrädor eller skjuter dem genom skogsspår på mountainbikes. Jag ser till och med människor som nu tar GoPros på semester med dem för att fånga sina värdefulla minnen. Mycket genomförbart om du paketerar ljuset. Men de kan vara dyra, särskilt när du tittar på GoPro, men det finns märken som erbjuder mycket anständiga alternativ till en bråkdel av kostnaden, till exempel SJCAM, med sin nya ION-serie. Idag skriver vi om SJCAM Krypton 4K Action Cam.

Granskning av SJCAM Krypton 4K Action Cam 1

funktionerna

Om du tittar på själva kameran hittar du ett anständigt 170 ° -lins på framsidan, som tyvärr repareras så att du får en effekt av fisheye-typ. Du kan också skjuta i ett antal upplösningar från 4K, upp till 720p. Men 4K är låst vid 30FPS medan andra upplösningar låter dig trycka på 60, ​​120 och 240FPS även om du måste gå ner till 720p för att framerera slow motion. Denna kamera kan också ta 16mp stillbilder, vilket är en ganska bra upplösning om du vill blåsa upp din bild till affischstorlek.

Det finns en liten dörr till batteriet som är lite svårt att öppna under de första försöken innan klämmorna lossnar och batteriet kommer att hålla i cirka 1,5 timmar. Det finns också en 1/4-tums tråd längst ner på kameran för stativ, selfie-pinnar eller dreadlocks. SJCAM Krypton 4K Action Cam har en inbyggd tre-axlig gyrostabilisering så att du inte behöver lita 100% på gimbals.

Recension av SJCAM Krypton 4K Action Cam 2

Det har också ett vattentätt hölje som är en fin touch, även om det inte finns något sätt att kontrollera kameran en gång inuti. Detta är ett gammalt vattentätt hölje som liknar det som hittades i tidiga GoPros. Detta blockerar skärmen helt och det finns bara åtkomst till ström- och inspelningsknappen eftersom det är under trycklager. Lösningen är med Krypton 4K SJCAM-partnerapplikationen tillgänglig för Android eller iOS, men det innebär att du tar bort din mobil varje gång du vill ändra inställningar, och ibland måste du snabbt ändra inställningarna.

Du behöver ett microSD-kort för att lagra dina inspelningar, där Krypton 4K kan hantera upp till 128 GB.

Videokvalitét

Du kan komma åt alla Krypton 4K SJCAM Action Cam-menyer från den tre tum pekskärmen på baksidan av kameran. Allt var relativt klart, och jag har aldrig haft problem med att läsa någonting. Funktionerna som erbjuds på kameran sträcker sig från videofångst, stillbilder, oegentligheter i foto och video, långsam rörelse och till och med billäge, vilket är ganska roligt, vilket eliminerar fiskögoneffekten genom att beskära bilder.

Du har valet att spela in i h.264 eller h.265 codec även om det på en översyn inte finns någon märkbar skillnad annat än filkomprimering.

Recension av SJCAM Krypton 4K Action Cam 3

Men när jag filmade bestämde jag mig för att fortsätta använda 1080p vid 60 fps på SJCAM Krypton 4K Action Cam så att inspelningen skulle se jämn ut, särskilt när jag tar bilder. Jag vet att kameran gör 4K men du är låst vid 30 fps. Det är okej för “vlogging” och vanliga hemvideor från en familjens BBQ, men det blir lite ryckt om du kastar kameran. Mycket skarpa bilder som är väldigt bra sett från kamaktionen i mellanområdet. Skärpa från ände till ände hindras något av en 170 ° -lins, och vinjettering är minimal, men totalt sett är jag väldigt nöjd med bilderna från kameran.

Lang var den som imponerade mig mest. Det räcker inte för att eliminera alla kameravibrationer eller vibrationer, men det är krita och ost jämfört med när gyroen är avstängd. Jag rekommenderar att det sparas för allt du gör, såvida du naturligtvis inte vill bli mer stilfull.

I menyn finns det enkla alternativ för att styra grundskärpa, mättnad och kontrast, men kan öppna dig för korrekta färger i inlägg, särskilt om du ställer in din mättnad och kontrast som ett lågt exempel.

SJCAM Krypton 4K Action Cam är en fantastisk liten actionkamera för dig som inte vill spendera mycket pengar. När jag äger Google tycker jag att det är mycket svårt att hitta en återförsäljare, och när du använder återförsäljarverktyget på SJCAM-webbplatsen står det att Storbritannien inte har någon som säljer kameror. Andra recensioner online även om priset för denna kamera är cirka £ 200. Tyvärr, men jag vet inte var du kan köpa den.

En sak som jag skulle vilja se uppgraderade är ett vattentätt hölje, men själva kameran är rik på funktioner och lyser tydligt när du fotograferar på 1080p jämfört med andra actionkameror som kostar samma på marknaden. För mer information kan du besöka webbplatsen Krypton 4K Ion Series SJCAM.

Sammanfattning

Recensent

Stef Murphy