Recension av Smart Beat Baby-videomonitor: Denna babymonitor med…

Obs: I nästa ämne du kommer att läsa kommer du att lära dig om: Recension av Smart Beat Baby-videomonitor: Denna babymonitor med…

Sömnrelaterade dödsfall, inklusive SIDS, dödar cirka 30,05 barn i USA varje år. Eftersom förändringar i andningen är ett tidigt tecken på svårigheter, utför föräldrar nattliga ritualer för att övervaka sina barn varje timme eller så för upp- och nedgångar i bröstet. Medan endast en liten andel av barnen faktiskt påverkas av något som SIDS, får deras osäkerhet många föräldrar att uppleva ångest, sömnbrist och förlossningsdepression.

Grundaren av Smart Beat och hans fru är sådana föräldrar. Han skapade Smart Beat som ett sätt att övertyga föräldrar om att deras barn andas säkert utan den obekväma ritualen att vakna upp och gå till dagis för att övervaka barnet. Även om den ser ut, och på många sätt fungerar, som en vanlig babymonitor, övervakar den också ditt barns andning och meddelar dig om eventuella störande förändringar.

smart rytmkamera på väggen

Smart Beat-kameran kan väggmonteras på din babys spjälsäng, men kräver inte att hon bär något och är inte beroende av några tillbehör i spjälsängen med henne.

Det i sig är ingen roman. Övervaka äldre bebisar eftersom de är den populära Angelcare-serien, som gör samma sak med en rörelsedetekteringsmatta placerad under spjälsängsmadrassen. Skicka en varning om ditt barn slutar röra sig i mer än 20 sekunder. Det finns också produkter. portátiles Nyare, inklusive smarta blöjklippare, overaller och strumpor, gör allt från att övervaka magrörelser till att mäta blodets syrenivåer och hjärtfrekvens.

Men Smart Beat kräver inte att du introducerar något till din baby eller spjälsäng, vilket alltid innebär en risk. Istället analyserar den färgförändringen vid varje pixel i kamerabilden för att känna igen rörelse. Han gör detta 20 gånger per sekund, och eftersom Smart Beat kan identifiera över 16 miljoner färger, kan den upptäcka subtila andningsrörelser som är nästan omärkliga när du står i lådan, inte lådan. hänvisar till att hitta den på videon. skärm.

smart 2

Smart Beat övervakar ditt barns varje andetag och ger realtidsdata i en medföljande app.

Om du är riktigt kunnig på smarta hemkameror kommer det ta lång tid att installera Smart Beat. Koppla in kamerans basstation och anslut den till din routers Ethernet-port, ladda ner den medföljande appen och följ instruktionerna på skärmen för att lägga till kameran i ditt nätverk. Smart Beat har den extra fördelen med röstvägledning som låter dig veta när varje steg var framgångsrikt eller inte. Jag fick ett system igång på några minuter

Nästa steg är att placera ditt barn i en spjälsäng och trycka på appen för att börja övervaka. Appen kommer att be dig välja ett område i rutnätet ovanför kamerabilden så att du vet var ditt barn befinner sig i bilden. Tryck sedan på knappen “starta andningskontroll”.

När Smart Beat analyserar ditt barns rörelser kan du se ditt barns andningsstatistik i realtid i appen. Om du slutar andas i mer än 20 sekunder kommer Smart Beat att larma på din mobila enhet, även om enheten är i viloläge eller om ljudet är avstängt. Du kan också ställa in varningar för att meddela dig när ditt barns andning är oregelbunden eller faller utanför det angivna intervallet och när han vaknar och somnar eller glömmer att bära trackern.

Jag tror att Smart Beat Breath Monitor fungerar exakt och tillförlitligt, men jag har aldrig bett en förälder att förlita sig enbart på mina anekdotiska bevis. Så det bör noteras här, att Smart Beat har testats i andningssimuleringslabbet vid Mayo Clinic, University of Minnesota och Intermenez Medical Center. Genomgår för närvarande kliniska prövningar vid Lake Forest Hospital vid Northwestern University.

Även om den här funktionen på ett imponerande sätt tacklar de mest svåra situationer som föräldrar kan föreställa sig, kan de använda Smart Beat främst som en videomonitor. Lyckligtvis är detta väldigt bra. Skarp HD-streaming med rika, exakta färger, kontrast och bra ljus i dag- och nattläge. Tvåvägskonversation låter dig lyssna på din bebis och lugna henne att sova med din röst, och fånga låter dig fånga de roligaste ögonblicken från video direkt på din telefon eller surfplatta. Kameran kan även vridas 355 grader på avstånd för en full vy över ditt barns rum.

Smarta rytminställningar

Du kan konfigurera olika varningar i Smart Beat-appen.

Smart Beat-appen tillhandahåller verktyg för att kontrollera dessa funktioner på det minst påträngande sättet. De visas som en överlagring när du trycker på kamerans källa och tonas ut när du slutar använda dem och återgår till ditt barns helskärm.

Smart Beat kostar 249,50 $ och är inte billig för en babyvakt, men de flesta föräldrar kommer att säga att den sinnesfrid den erbjuder är värd mycket mer än så. Tänk också på att det inte är nödvändigt att gå i pension när ditt barn är uppe ur sängen. Smart Beat kan spåra allt du andas, och företaget säger att deras kunder använder det med små barn, barn i skolåldern, äldre föräldrar och till och med husdjur (jag använder mig själv som testperson och det fungerar utmärkt). Som familjer med medlemmar med funktionshinder eller andningsproblem som emfysem och apné kan också dra nytta av Smart Beat. Med sådana bekvämligheter verkar Smart Beat vara en ganska smart investering.

Obs: När du köper något efter att ha klickat på länken till vår artikel kan vi få en liten provision. Läs vår policy för affiliate-länkar för mer information.