Recension av Turtle Beach Elite Atlas Aero Gaming Headset

Turtle Beach Elite Atlas Aero är mycket välbyggd. Den behåller plastchassit för öronskydd från äldre Atlas-modeller och har också ett metallband som går mellan dem. Rätt inuti metallbandet finns en mjuk kudde för att rädda din krona från trötthet.

Alla headset ser ut och känns väldigt premium och har en öppen design för att ge dig mer rumslig medvetenhet när du är i FPS som den nya Modern Warfare.

Turtle Beach Elite Atlas Aero Gaming Headset 1

Själva öronkoppen är stor och håller inne i två 50 mm Nanoclear-högtalare. De är mjuk trasa, inte hud för att hålla människor som svets i örat och luft eroderade under långa lekövningar. De erbjuder också en nivå av ljudisolering från omvärlden, men du kommer fortfarande att se mindre ljud som att skriva på mitt tangentbord, som jag gör nu. Som en bärare kan jag säkert säga att jag inte har några problem med att använda dessa hörlurar, eftersom skummet är tillräckligt mjukt för att skapa ett spår för mina glasögonarmar. Jag tycker att Turtle Beach Elite Atlas Aero är den coolaste hörlurar som jag någonsin har använt på mycket lång tid, och inbrytningsperioden är verkligen inte där eftersom de känner sig riktiga ut ur lådan.

Den vänstra öronkoppen är där alla åtgärder sker, och jag måste säga, det här är ett ganska upptaget användargränssnitt. Uppifrån och ner: Du har två rullningshjul, ett för volym och ett för övervakning av variabel mic. Tro mig, du kommer felaktigt att rulla en som tror att det är en annan, många gånger. Under har du en genvägsknapp som som standard aktiverar Super Human Hearing-funktionen som ökar diskanten i ljudet, vilket gör att lyssna på fotspår i spelet mycket lättare och slutligen har du en strömbrytare som sätter på och stänger av hörlurarna. Det finns en microUSB-ingång för att ladda hörlurarna när den är avstängd. På öronkroppens ansikte har du en stum mikrofonknapp. Sammantaget ett mycket trångt rum som är lite frustrerande med tanke på att andra öronkopplar har en noll knapp.

Där Turtle Beach Elite Atlas Aero lyser i sin PC-spelprestanda. Visst kan du använda den här trådlösa med PS4 eller Nintendo Switch, eller kabel med Xbox One-kontrollenhet, men om du bestämmer dig för att använda den med en PC har du tillgång till Turtle Beach Control Studio.

Det finns ett antal spel som jag för närvarande spelar, som är Call of Duty Modern Warfare, Heroes of the Storm, Gears 5 och The Outer Worlds, och jag måste säga, ljudprestanda i dem är helt fantastiskt! Jag kan inte fel på hörlurarnas prestanda. Naturligtvis med människor som Modern Warfare, förlitar jag mig på Superhuman Hearing-läge med Footsteps-boost aktivt, medan andra spel är jag fast på stereoljud. Jag lämnade den också på Turtle Beach Sigature Sound-profilen som fungerade bra för mina behov.

Turtle Beach Control Studio är en ganska stor programvara. Detta kommer att förändra allt från att producera 3D-ljud, balansera ljud och chatt i ditt spel, ställa in din egen jämvikt och mer. Alternativen är mycket djupa, och för audiofiler där ute kommer det att vara en dröm att kunna ställa in olika profiler för olika spel och de som inte är det. Men för vanliga spelare vill jag se fler användarförinställningar läggas till programvaran. Något som Ali-A Fortnite-profilen eller Black Ops 4 Dr.-profilen. Respektlöshet. Även om det inte riktigt skapas av proffs. Bara något som sparar min tid från att avsluta med alla dessa inställningar.

Kvaliteten på mikrofonen är som förväntat något suddig och förvrängd om du kommer från en kondensormikrofonuppsättning som jag med min Blue Yeti. Men det är mycket användbart och jag har faktiskt inga klagomål från mina vänner när jag använder det när jag pratar med dem på Discord. Även när jag använder dessa hörlurar på min PS4 har jag inga problem med partychattar heller.

Sammantaget var jag väldigt imponerad av Turtle Beach Elite Atlas Aero-spelhuvudsetet. Mycket bekvämt, låter bra i spelet och det bästa, utrustat med en mängd anpassningsbara alternativ. Jag önskar att de hade fler förinställningar att välja mellan, men jag tror att halva kul är att installera detta headset på ditt eget unika sätt, eller hur? Och jag tror att de missade knepet med att inte sprida knapparna lite mer till andra öronhoppar. För mer information, gå till Turtle Beach-headsetet.

Recension av Turtle Beach Elite Atlas Aero Gaming Headset 1

Recension av Turtle Beach Elite Atlas Aero Gaming Headset 2Recension av Turtle Beach Elite Atlas Aero Gaming Headset 3

Sammanfattning