Recension: Panzer Dragon: New Version

Obs: I nästa ämne du kommer att läsa kommer du att lära dig om: Recension: Panzer Dragon: New Version

Sten skakar

Det finns en del kul som jag aldrig trodde att jag skulle kunna prova igen, men i en tid av nyuppfinnande och omarbetning är allt möjligt. Kevin Garnett hade rätt.

Skaffa originalet Dragon Panzer Till exempel. Hon föddes med titeln Sega Saturn producerade franchisen i sju år, innan hon lade den på is med Orta På original Xbox. Jag bytte från Sega Exclusive till Microsoft Exclusive och den här veckan slog det Switch.

Dragon Panzer: Ny version (Dator, scen, switch (recension)Utvecklare: MegaPixel StudioUtgivare: Entertainment Forever SARelease: 26 mars 2020 (Switch) / TBA (andra plattformar)Rek.pris: 24,99 USD

Låt mig stoppa dina förväntningar nu: dock Dragon Panzer Ofta ihågkommen som en klassiker, du betalar uppenbarligen $24,99 per timmes spelande med lite intrikata bilder och små kontroller som fungerar. Det är inte en fullständig omformning av serien med ytterligare kapitel: det är sant.

Nu är jag redo att betala för ett mer sätt att få kortare bilderMen naturligtvis är varje situation olika. Jag saknar faktiskt att spela originalet Dragon Panzer Vid lanseringen var det aldrig det brantaste verktyget i den kortsiktiga franchisen. Det ignorerades snabbt Dragon Panzer 2 Zoe (Följare) ett år senare (förnyade äntligen) och även om originalet inte stod sig självt, hade det några fel som inträffade under tryckningens tjugoårsjubileum. Låt oss först prata om vad som bevisar.

Kalla mig galen, men tycker jag verkligen att det här gamla spelet fortfarande är vackert? Miljön är behaglig och poetisk trots explosionen av ett helt krig runt omkring dig, och det tidlösa soundtracket är, från Yoshitaka Azumas sinne, en av de bästa vännen i hela hans era. Även om den nya versionen fortfarande ser något gammal ut, stör den mig inte ett dugg. Alla sex scenerna låter unika och speciella i sin egen rätt, med musiken stigande. Och världen i sig är väldigt cool och mystisk. Mellansekvenser är ofta stämningsfulla och fyller universum med mystiska och kusliga detaljer: det här är en minnesvärd och levande värld på 1990-talet.

Men i slutändan kan spelet inte undgå sitt eget arv. På vissa sätt är det första spelet en ledtråd till konceptet, vilket är ganska vettigt eftersom det var titeln för den amerikanska releasen av Sega Saturn. Om du inte är så långt borta från hennes värld som du är (och fortfarande är), är du på en händelselös resa när du åker denna grundläggande resa på rälsen i en timme.

En del av problemet är bristen på adekvata förbättringar för den moderna eran. De klassiska kontrollerna fungerar precis som de gjorde 1995. Du kan flytta rutnätet med vänster spak och rotera kameran med L/R, tryck på B för att fotografera och tryck på B för att starta det klassiska låset för att skjuta linjer ray attack. Den “moderna” prototypen möjliggör fri orientering med den analoga stickan och förvandlar den till en dubbelskjutare, medan attackerna är kopplade till ZL och ZR. Om du har en Pro-konsol eller en Joy-Con-guide borde det gå bra.

För andra kan den fullständiga avsaknaden av känslighetsjustering leda till tålamod medan ZL eller ZR ständigt krossas. Det verkar som att du inte kan ändra spelets kontrolllägen och du måste gå tillbaka till huvudmenyn för att välja något annat än volymkontrollen och bildläget. Åh och det finns ingen spinnkontroll, men det kommer att vara i framtiden.

Ursprungligt nummer Dragon Panzer Som en oberoende process är det ett djärvt drag till att börja med. Ett dubbelpaket av båda versionerna kunde ha orsakat en större explosion, men under tiden ZoeStarta om instansen, det är vad vi har. Närma dig honom försiktigt och med ett öppet sinne.

(Denna recension är baserad på detaljhandelsversionen av spelet som tillhandahålls av utgivaren)

Recension: Panzer Dragon: New Version 1

Du är utloggad. Logga in