Recension Resident Evil 7 Gold Edition: Maxi Best Of Survival överlevnadsskräckmeny

För att avsluta året väl erbjuder Capcom en guldversion av den utmärkta Resident Evil 7 som för tillfället åtföljs av hela dess DLC.

Resident Evil 7 släpptes i början av 2017 och var tänkt att vara ett förnyelseavsnitt för denna kritikerrosade berättelse för några år sedan, men har krympt dramatiskt i fansens hjärtan sedan den femte delen och (särskilt) den sjätte delen. Med det här sjunde avsnittet, bli av med sagans ikoniska hjältar, som TPS-fraktionen passerade av de sista valen, och sätt in ett spel från en subjektiv synvinkel, förvandla rädslans ursäkter, till verklighet, med stark betoning av Silent Hill PT, det kommer aldrig att se dagens ljus.

phprqtYDO

I Ethan Winters skor

A Resident Evil 7 sätter alltså spelaren i stackars Ethan Winters skor, som har bestämt sig för att rädda sin kära och ömma Mia, efter att ha fått ett nödanrop. Ethan anländer sedan till en övergiven plantage, som tillhör familjen Baker. Allt utspelar sig 2017, efter händelserna i den tidigare Resident Evil 6. Uppenbarligen kommer inte allt att gå enligt planerna, och Ethan kommer snabbt att dras in i en riktig mardröm. …

Ett avsnitt har varit ute i månader nu, som vi bara kan rekommendera för mycket om du är ett fan av den här genren av Resident Evil 7 som lyckades fånga oss från de allra första minuterna. Visst, allt är inte perfekt, speciellt slutet på äventyret är lite mindre inspirerande, men hur ska man inte låta sig förföras av Capcoms äventyr, med denna radikala kursändring och denna återgång till “riktig” överlevnadsskräck. A Resident Evil 7 drar snabbt nytta av två DLC:er, den populära “Forbidden Video” och deras två nya DLC som just släppts.

phpBdAYwW

Köp Resident Evil 7: Gold Edition

Haro på DLC

En mängd ytterligare innehåll kommer samtidigt som denna Resident Evil 7 Gold Edition, som redan finns i butik. Den här nya versionen inkluderar alltså basspelet, två förbjudna videor, samt DLC:erna “Not Hero” och “Zoe’s End”. När det gäller de förbjudna videorna erbjuder varje avsnitt en mängd olika spellägen, men vi kommer särskilt ihåg de utmärkta kapitlen, The Bedroom and the Girls, som ger all atmosfär av Resident Evil 7, det första är ett läskigt flyktspel medan det andra fokuserar på Evelines ankomst till bagarna. Andra spellägen finns också, speciellt själva arkaden Nightmare och 55th Anniversary of Jack, lägena är lite utöver det vanliga, inte nödvändigtvis obehagliga, men långt ifrån RE7-atmosfären. Observera också förekomsten av ett (nödvändigtvis läskigt) kortspel med Lucas. Ett läge som kallas “21”, som kombinerar reglerna för Blackjack med ett makabert spel i den rena raden av Saw.

phpsliKil

Uppenbarligen, vad spelare ivrigt väntar på i slutet av 2017 är ankomsten av den första Not a Hero DLC. Den senare börjar omedelbart den färdiga huvudhistorien och låter dig förvandlas till en soldat (namnet kommer att hållas hemligt) som kommer att göra allt för att försöka fånga Lucas. Ett actionspäckat avsnitt, dock med en ganska intressant struktur, även om vi återigen är ganska långt från andan i Resident Evil 7 som fungerar briljant för 3/4 av äventyret. Ett läge som bara upprepas i max två timmar och låter dig lära dig lite mer om Lucas öde. Observera att Not Hero är en gratis tillgänglig DLC, som alla Resident Evil 7-ägare kan ladda ner gratis.

Den efterlängtade sista DLC:n End of Zoe har tydligen dottern till familjen Baker, som dock kommer att förbli medvetslös under hela äventyret, och spelaren kommer att ta rollen som Joe, Jacks bror, familjens fader. Den sistnämnda, ett fan av hand-to-hand-strider, låter dig introducera en ny gameplay, utan några vapen, med en ganska rolig och snyggt utförd liten “bayou”-sida. Vi är fortfarande ledsna för den fruktansvärda upprepningen av fiendens nivåer, men det här avsnittet bjuder på några vackra scener, och särskilt några mindre skrämmer, buggar (bland annat) av olika krokodiler som vi stött på på vår väg. Återigen slutar uppsättningen på 2/3 av flest timmar och visar sig vara ganska trevlig, även om vi fortfarande är långt ifrån den mycket distinkta känslan av Resident Evil 7.

phpTSDgMD

Clubics omdöme

Resident Evil 7, som lanserades tidigare i år, är ett helt speciellt spel. Capcom lyckades inte bara leverera en överlevnadsskräck värd namnet, utan även förlaget kunde omarbeta sin formel, med en jäkla risk. Progressionen är smart, manuset är klart, avsnitten är intensiva och Baker Mansion får mig att kallsvettas. Vi beklagar helt enkelt att föregående kvartal var lite underväldigande, men annars, vilken smäll! När det gäller Gold-versionen ser vi Resident Evil 7, med all DLC för nedladdning. De senare ger ofta ett stort värdetillskott till spelet, nämligen La Chambre, Filles, 21, Not a Hero och End of Zoe. Visserligen är dessa inte nödvändigtvis nödvändiga, men de gör det ändå möjligt att förlänga det här fantastiska äventyret lite, även om inget spel kan matcha den extraordinära atmosfären, som drivs av basspelet.

Mest

• Resident Evil 7 är fortfarande ett fenomen
  • Återkomsten av verklig överlevnadsskräck!