Recension: Samsung Galaxy Tab VILL

Surfplattor tenderar att vara en mångsidig produkt, designad för att tillfredsställa kunder som letar efter en “trött” följeslagare – en enhet som kombinerar många underhållningsfunktioner, med bara en eller två arbetsvänliga appar för att lugna samvetet. Ibland kan producenter inte låta bli att avslöja var deras kollektiva hjärta ligger. När det gäller Samsung Galaxy Tab S som precis kom till Indien, har jag mina misstankar om att designers alla är filmknarkare: de verkar ha svarat på allt på en filmfantasts önskelista, frenesi – och några till. Överväga:

Super AMOLED-skärmen är den bästa jag har stött på på en surfplatta – 2560 x 1600 upplösning, vilket gör den dubbelt så skarp som de bästa HD-skärmarna (1080p). Standardvisningsläget kallas “Adaptive” som automatiskt justerar färgerna beroende på vad du gör på surfplattan – varmare för foton, högre kontrast när du läser en e-bok. Jag kan faktiskt läsa en utskriven sida ganska lätt, även när det är soligt ute. Men du kan återställa den till bioläge för att få fram hela färgomfånget. Det finns två kameror – en 8-megapixel med blixt och en 2-megapixel som kan spela in videor i full HD-upplösning.

Främre 2 MP-kameror spelar en dubbel roll i äkta filmisk stil: Du kan få den att fungera i ett läge som kallas Smart Pause – så att den tittar på dig när du tittar på en film och om du vänder bort huvudet gör andra saker pausa videon tills du får din fulla uppmärksamhet igen!

Det är inte många surfplattor som låter dig utföra flera uppgifter – Galaxy Tab S låter dig ha två fönster öppna samtidigt – du kan arbeta med det ena, kolla e-post – och spela med det andra. Det är enkelt att göra detta – bara dra och släpp webbläsaren, till exempel i ditt aktiva fönster. En annan säkerhetsfunktion som få surfplattor erbjuder är möjligheten att skanna och lagra ditt fingeravtryck så att du kan låsa upp det ensam.

Föräldrar kan ställa in barnläge så att de säkert kan lämna sina flikar så att barnen kan leka medan surfandet är avstängt. En annan funktion som jag inte har sett på en surfplatta hittills: möjligheten att synkronisera den till en stationär eller bärbar dator hemma eller på kontoret så att surfplattan kan fungera som en inmatningsenhet. fjärrterminal åtkomst till allt på din huvudmaskin.

När det gäller anslutning, fann jag Tab S väldigt snabb när det gäller att ansluta till mitt Wi-Fi-hemnätverk; men om du planerar att använda den för direkta anslutningar kan du installera ett 3G microSIM. Medan 3 GB RAM borde räcka, tror jag att 16 GB intern lagring är i den lägre delen – men du kan lägga till 128 GB mer till microSD-kortplatsen. Surfplattan kör den senaste versionen 4.4 Android-versionen på en kombination av två fyrkärniga processorer.

Med tanke på dess viktiga punkt för filmälskare erbjuder Samsung många heta funktioner i Indien – 100 gratis HD-filmer från MyPlex; 3 månatlig prenumeration på ett kraftfullt bibliotek med 15 000 Marvel-serier och liknande. Folk som jag som tittar på filmer på en surfplatta när de ligger i sängen kommer inte att känna till en frusen axel efter flera timmars uppehåll. Galaxy Tab S lindrar smärtan något – det är en av de tunnaste tabletterna runt (6,6 mm) och 467 g för 10,5-tumsmodellen (44 800 Rs) och 298 g för 8,5-tumsmodellen (32 700 Rs) den är också en. av de lättaste. Jag märkte att priserna på detaljhandelssajter på Internet är runt 5 000 Rs billigare än dessa.

IndiaTechOnline

. .