Recensioner: Gigantosaurus: The Game – Efter andra licensmottagares sårbarhet

Den fångades Nintendo Switch (bärbar / utan dockning)

Licensierade spel fortsätter att besegras och passeras otroligt. Det måste finnas ett exempel på adressen som jag fick korrekt, som South Park: A Stick of Truth Lägg till det, men tyvärr finns det många andra spel som bara ser ut som skamlösa pengar, bara förlita sig på ägarens popularitet för förklädda spel. Tyvärr är detta fallet med Gigantosaurus: The GameHalm utan entusiasm för plattformsspel kräver mycket signaler från det Super Mario OdysseyMen han lyckades inte genomföra det på ett meningsfullt sätt.

Det är viktigt att omedelbart notera att Gigantosaurus: Spelet riktar sig helt och hållet till mycket unga spelare: vi talar vid 6 års ålder. Hur denna berättelse presenteras gör det klart från början: presentationen sker regelbundet efter avslutad uppdrag eller en viss nivå, och berättelsen berättas helt genom enkla rimmande berättelser. Ingen av samma karaktärer kan verkligen tala, vilket är pinsamt på flera sätt, men enkelheten i att kommunicera handlingen innebär att åtminstone barn kommer att kunna följa utan stora svårigheter.

Den fångades av Nintendo Switch (mitt huvud)

Spela som en av fyra unga dinosaurier: Tiny, Rocky, Mazu och Bill. Du kan växla mellan de fyra när du reser, nå upp till tre vänner och spela i samarbete. Spelet är uppdelat i flera nivåer av anständig storlek, och din högsta prioritet i varje nivå är att samla dinosaurieägg utspridda i miljön och återlämna dem till sina respektive bon. Det finns flera valfria sidosök förutom det, men de består alla av en kombination av olika element, och ärligt talat är huvudhistorien ganska intetsägande.

Var och en av de fyra spelbara dinosaurierna har en speciell förmåga att nå vissa områden. Tiny är till exempel en bedårande triceratops, och han kan använda sin tjocka skalle för att förstöra kolumner, vilket ger dig en tillfällig bro som är användbar när han faller till marken. Att spela samarbete med vänner innebär att du måste kommunicera med de spelare som behövs för den aktuella uppgiften, men om du är ensam måste du flytta mellan dinosaurier tills du når rätt spelare, vilket kan vara frustrerande efter tusentals gången.

Det råder inget tvivel om att Gigantosaurus: Detta spel inspirerades av Super Mario Odyssey, eftersom uppgiften att samla dinosaurieägg liknar mycket månen. Mycket utforskning behövs för att hitta var och en av dem, men eftersom spelets avsedda publik har nästan inga svårigheter. I själva verket är det inte ens den fjärde nivån där du verkligen hittar någon varelse som kan skada dig fysiskt – åtminstone från vår erfarenhet. Vi kan sätta detta i ett spel som tillgodoser målgruppens behov, men pokker när vi Unga människor är svåra att spika. Men för att ge kredit vid rätt tidpunkt är själva nivåutformningen mycket imponerande, och några av de plattformar som behövs är väldigt roliga, med delar som inkluderar en mobil plattform på ett transportband och en orkan som drar dig till himlen.

Gigantosaurus: The Game Review - skärmdump 3 av 3

Konstigt nog, Gigantosaurus: Spelet är faktiskt två typer i en. Vi diskuterade plattformssidan, men mellan varje nivå i spelet blev en kartkonkurrent – inte ett särskilt omfattande spel. Detta är faktiskt ett genomförbart sätt att bryta upp den repetitiva karaktären i huvudspelet, eftersom du måste delta i tävlingar för att flytta från en plats till en annan. Återigen kan du välja mellan fyra huvudkaraktärer, men vi kan inte upptäcka någon märkbar skillnad mellan dem när det gäller hastighet eller bearbetning.

Du kommer att tävla längs banan, förstärkningar och olika andra föremål på vägen, men tyvärr finns det inga vapen tillgängliga. Att vinna är nästan lätt förolämpat, men återigen måste vi fortsätta påminna oss om att det är för pojkar. Men kontrollerna är ganska anständiga här, även om de inte har grundläggande mekanisk mekanik som drifter. Du kan också välja att tävla direkt från huvudmenyn om du vill ha lite lättnad från huvudspelet, vilket är en fin liten touch.

När det gäller total prestanda är Gigantosaurus: The Game lika smidig som baksidan av Spinosaurus. Bildfrekvensen är ständigt ytlig och börjar verkligen kämpa när skärmen är upptagen. Dessutom är vi alla vana att blekna spelets ursprung när kameran är väldigt nära, men i det här fallet försvinner saker som stora träd och stenar direkt när du når dem, så att du ofta går i saker som inte är synliga – med tanke på den grundläggande naturen grafik (vi talar om den bästa kvaliteten på GameCube / Wii), detta är oförlåtligt och gör spelet till en irriterande upplevelse.

Slutsats

Vi kan inte rekommendera Gigantosaurus: Game till någon. Ungdomar som älskar animerade shower kan få lite kul av det, men med svag grafik, inga uppenbara utmaningar och fruktansvärda tekniska problem är det en annan licensierad titel som verkar utformad som en snabb piratkritik. Spel som detta måste försvinna snart.