Recensioner: kugghjul taktik

Det kallas XCOG

En gång under tredje termin 2007 VäxeltaktikNär jag studerade slagfältet för att hitta den perfekta täckningspunkten för att skicka min COG-roaming bakom, förvånade paralleli mig som en massa tegelstenar: allt detta Gears De spel jag har spelat sedan Xbox 360 liknar mer strategitaktik än tidigare. Behöver VäxeltaktikFixa vertikala vinklar för att verkligen driva idén hem. När jag tittade på alla de höga väggarna insåg jag hur mycket Gears Om att hitta stora webbplatser och vänta på rätt ögonblick att attackera.

Gears Denna typ av taktik är kanske inte lämpligt naturligt, men det tar inte lång tid att förstå hur de kompletterar varandra. Växeltaktik Det är att dra nytta av denna relation, ansträngningar som stärker vad var och en tar separat till bordet. Jag vill säga att helheten är större än summan av dess delar, men det kan vara överdrivet. Låt oss bara säga att allt exploderar smart.

Växeltaktik (PC (reviderad), Xbox One)
Utvecklare: Stänkskada
Utgivare: Xbox Game Studios
Släppt: 28 april 2020 (PC), TBA (Xbox One)
MSRP: $ 59,99; Ingår som en del av Xbox Game Pass

VäxeltaktikDen mest imponerande prestationen är att det här är ett bra ställe att börja Gears Fans som inte är bekanta med rollspelstrategispel, Och Detta är en bra introduktion till Gears För fans av taktik. Detta är en snabb taktik, en av de tekniker som vanligtvis föredrar att driva framåt och minska antalet fiender innan de får en chans att skjuta. Att täcka i en defensiv position är praktiskt taget en inbjudan att driva från alla sidor.

Den främsta bidragsgivaren i att göra Växeltaktik Han kände sig pragmatiskt orienterad att varje bandmedlem tilldelades tre rörelser i varje roll, nej XCOMLiknar standarden för två verk. Detta är en enkel modifiering av formeln som går långt mot att förverkliga fantasin från arméens supermakter. Även om det bara används för att glida bra i terrängen innan du får ett skott, får tre handlingar att det verkar som om något viktigt händer vid varje tur. (Det är mindre kul när fienden får tre handlingar också, för den rör sig längre än du tror att hagelgeväret kan explodera vid COG-punkter.)

Det finns en tunn linje för att uppmuntra till en aggressiv strategispelstil och Växeltaktik Balanserade remmar säkert. Oavsiktighet och slarv kommer att straffas grymt och skicka gräshoppor att identifiera och gripa kollegor som är något framför laget. Ett fantastiskt värmekontrollsystem är att Tickers – den typen av explosiv fiende som exploderar inom räckhåll för din soldats sprängning – kommer att gå framåt varje gång de skjuter. Chansen på 30 procent noggrannhet ser inte ut som det är värt att satsa om det betyder att en granat kommer att explodera vid dina fötter.

Det där Gears– Allt detta är blodigt på många sätt, men ingenting är lika viktigt och starkt som avrättningen. Rusa till den fallna fienden ger alla i ditt team extra action. Detta är ett perfekt exempel på hur man anpassar sig Gears Så att taktiken kan förbättra båda. Ibland räcker det här extra steget för att avsluta det återstående hotet. Vid andra tillfällen behöver alla ladda om, ingen är i god position för att ha en god chans, och avrättningen drar bara den här medlemmen till en farligare plats. Även när fördelarna är uppenbara är det viktigt att väga fördelar och nackdelar med varje beslut.

Exekvering är dock också det snabbaste sättet att få fart Växeltaktik Detta är definitivt ett spel för att hålla din cirkulation smidig. Upptäck synergier mellan klasstyper, motivera amatörer och förmågor med att döda och växla mellan karaktärer på det mest effektiva sättet – allt väldigt tillfredsställande men svårt att behärska tekniker som får dig att flyta genom gräshoppor. Jävla, ibland drivkraften att flytta är att sätta alla i ett defensivt läge att se på, vilket gör att fienden kan springa rakt in i eldlinjen. Växeltaktik“Observationsmetoden är att rita en yttre kon som visuellt möter motstånd – ju bredare konen är, desto mer felaktigt är skottet. Detta är ett effektivt sätt att ta reda på om fienden fångar dig.

Bortsett från publikssituationen i nyare spel, Gears Dyk in i specifika kategorier för första gången. Detta är hopp för denna typ av taktik. Det finns fem typer av klasser, var och en med sina huvudsakliga begränsade vapen: Support (Lancer), Sniper (Longshot), Vanguard (Retro Lancer), Scout (Gnacher) och Heavy (Mulchir). Skillnaden räcker för att nå något.

Det finns en ytterligare aspekt till rollspel där varje klass har ett unikt färdighetsträd som delas ut i fyra olika kompetenser. Valet måste dock vara Växeltaktik Lite gratis om din empowerment. Personer med perfekta nivåer har tillräckligt med poäng för tvåvägsspecifikationer från de fyra områdena. Att förstå hur alla dessa färdigheter fungerar tillsammans med andra klassfärdigheter är en djupare förståelse Växeltaktik, Nyckeln till att bli en effektiv spelare.

Det här är stället Växeltaktik Kolliderar med något från en vägspärr. En av huvudelementen i det taktiska spelet är att rekrytera nya trupper, i hopp om att du inte kommer att hänga alltför ofta med dem av rädsla för döden. Men detta är här Växeltaktik Den berättar också historien om en grupp som innehåller grundläggande karaktärer. Huvudpersonen är Gabe Diaz, som så småningom blir förälder 5: e växelnKate Diaz-stjärna. Det finns flera huvudpersoner, och du kommer naturligtvis att hitta dig själv som skickar det på alla uppdrag istället för några slumpmässiga soldater som inte finns på din lista. Den utforskar appellationen till spel med en annan klassstruktur, eftersom de flesta är intresserade av laget som skickar scenen.

Växeltaktik

Även om alla fyra ansikten är desamma (fem, om du fångar Cole genom att spela under den första veckan), gör de mer för att hålla tillbaka din kamp än för att berätta historien. Växeltaktik Han berättar om en roman som mest är trivial, en sidhistoria fylld med vetenskap Gears Nördar. Det finns en eller två huvudsakliga avslöjanden, men det är uppenbart att nya typer av upplevelser inte finns Gears Koalitionsmyndigheterna känner sig bekväma att fördela konspirationspulser som kommer att förändra franchisens framtid. Du kan verkligen inte skylla på dem.

Inte förrän i slutet av spelet när Växeltaktik All annan makt kommer att påläggas dig. Efter kreditrullen finns det ett nytt system som heter Vanguard Task. Detta är i grunden en oändlig ström av slumpmässiga uppdrag, tresidiga uppdrag och ett huvuduppdrag som behövs för att gå upp till en avantgardistisk nivå. Priset är bättre utrustat för att utrusta Gears med det, för du hoppas verkligen på en ny Weapon Legend-sektion som ännu inte har dykt upp. Men det finns en stadig rotation av trupper som behövs eftersom var och en av dem bara kan delta i ensidiga uppdrag, vilket innebär att du behöver en besättning på 12 personer för att fylla listan. Vid den tiden har du passerat stadiet att ta hand om dem.

Växeltaktik

På samma sätt torkar växelsystemet innan kampanjen slutar. Varje COG har fyra mods för sina vapen och tre pansarstycken. Förutom mytedroppar finns det inte tillräckligt med variation för att göra detta intressant. Vid någon tidpunkt är det bara ett gäng iterationer som blockerar inventeringsskärmen och lämnar liten anledning att kontrollera all ny utrustning. Det verkar också finnas en missad möjlighet till ytterligare spekulation Gears Och införandet av eld-, överrasknings- och rökbomber. (Som är fallet finns det bara bräckliga och helande granater). Att göra alla dessa kategorier specifika för klassen kan ha stor inverkan på strömmen av striden.

Alla mina slagsmål är runt VäxeltaktikI alla fall. Kernel – Gå in i strid och lidande i varje steg – otroligt. Det finns en intelligent upplevelse här, en upplevelse som du känner är original Gears Och taktik. Detta är det bästa resultatet. Växeltaktik Mycket trevligt Gears Bra spel taktik och spel. 90% missar aldrig.

(Den här recensionen är baserad på en detaljhandelsrelease av ett spel som tillhandahålls av en utgivare.)

Recensioner: gir taktik 1

Du är ute. Gå med i posten