Ring Floodlight Cam Recensioner: Fantastiskt val – om du bor i Ring-ekosystemet

Ring bygger bättre musfällor och blir snabbt kung av videoklockor. Många konkurrenter följer, men få har bättre dörrklockor. Ring är inte den första som integrerade en videokamera i utomhusljus – Netatmo introducerade den i slutet av 2016, och Kuna hade den tidigare än så – men om du har en av Ring-dörrklockorna, gillar du det tillräckligt bra för att betala för ett prenumeration. , och du vill hålla ett öga på fler av dina sidor, du måste lägga till en av Ring utomhusprodukter. Ring Floodlight Cam kommer att vara en utmärkt ersättning för alla befintliga strålkastare.

Uppdaterad 10 september 2019 att lägga till rapportering om flera nya Ringfunktioner som har släppts till kunder med mer än en Ring-enhet. Den länkade enheten låter dig se alla dina ringkameror i en instrumentbräda. Du kan också skapa länkar mellan enheter, så att när en ringsignal upptäcker rörelse, kan den utlösa åtgärder på en annan ringsignal (spela in video, till exempel eller slå på lampan).

Den nya Audio Off Toggle-funktionen låter dig inaktivera och aktivera strömmande ljud på någon eller alla dina Ring-enheter. Tilltalandet av denna funktion var inte direkt klart för mig, men Rings talesman förklarade att det skulle vara värdefullt “för kunder som vill vara extra försiktiga för att undvika att spela in konversationer eller annat ljud som inte är relaterat till deras hem.” Och det är vettigt. Om du underhåller gäster på din terrass, kan de vara bekvämare att veta att deras ord inte spelas in.

Om du inte än som är engagerad i Ring-ekosystemet, vill du utforska dina alternativ innan du köper denna produkt. Prenumerationen som jag nämnde är det största skälet till varför. Medan Ringing betonar att prenumerationer är valfria kommer du att begränsa dig till att se i realtid vad kameran ser om du inte väljer att delta efter den 30 dagars gratisversionen. Du får en varning när kameran upptäcker rörelse, men du kan inte se videon upprörd varning. Alla andra funktioner (som jag kommer att diskutera inom kort) kommer att fungera, men du kan inte heller ladda ner videoklipp. Om det inträffar ett inbrott kan du inte förse gärningsmannen med någon kriminalteknisk bevisning.

Ring erbjuder två prenumerationspaket, som båda inkluderar molnlagring och videokontroll genom att dela (du kan se inspelade klipp, ladda ner dem och dela dem på sociala medier direkt från applikationen). Ring Protect Basic-paketet kostar $ 3 per månad ($ 30 om det betalas årligen) per kamera. Ring Protect Plus-paketet kostar $ 10 per månad ($ 100 om det betalas årligen). Detta inkluderar ett obegränsat antal kameror och förlänger garantin från ett år till produktens livslängd (och inkluderar skador och stöldskydd, så att om kameran är skadad eller någon har modet att stjäla den, kommer ringen att ersätta den. Rings FAQ nämner också professionell övervakning dygnet runt, men det är för framtiden Larmring.

cam spotlight ring under dagen

Videokvalitet är lätt en av de bästa funktionerna i Ring Floodlight Cam.

Prenumerationer: Vänja dig till dem

Prenumerationsplaner har blivit vanligt med hemmasäkerhetskameror, med Netatmo utom synhåll. Presence-kameran har intern lagring i form av ett 16 GB microSD-minneskort, och du kan ladda ner videor inspelade till din smartphone via applikationen. Det finns inget molnlagringsalternativ om du inte länkar applikationen till ditt Dropbox-konto. Inomhus / utomhus Netgear, Arlo Pro 2 är också extra generös och ger sju dagars lagring för upp till fem kameror. Maximus Camera Floodlight som jag granskade tidigare 2018, baserad på Kuna-teknik, låter dig titta tillbaka inom två timmar och ladda ner upp till tre videor per månad utan att prenumerera. Det billigaste paketet kostar $ 5 per månad för en kamera och ger sju dagar i historien med obegränsade nedladdningar. De dyrare paketen ökar antalet kameror som ingår och förlänger tiden du kan se händelserna.

monteringsringstrålkastare

Ring ger utmärkta installationsinstruktioner även om installationsmekanismen är ganska primitiv. (Det här exemplet visar en ytmonterad kopplingsbox, som inte är typisk om du byter ut en befintlig fixtur.)

Vi har tidigare granskat Spotlight Cam Ring, som är designad för att anslutas till ett uttag och har en enda LED-lampa. Denna recension kommer från Ring Floodlight Cam, som måste installeras i nätsladden och utrustas med två LED-lampor. I likhet med Netatmo- och Kuna-produkterna som nämns ovan kommer de flesta att installera Floodlight Cam som ersättning för befintligt utomhusbelysning. Det är mycket lättare än att skära ett hål i ytterväggen, installera en kopplingsbox och köra Romex för den. De flesta vill anställa en elektriker för att göra allt detta. Det är relativt enkelt att byta ut befintlig utomhusutrustning, och Ring gör det ännu enklare med fantastiska instruktioner och videor som täcker varje steg i processen som du kan titta på din mobiltelefon. De ger till och med användbara verktyg.

Men lika enkelt som att installera Floodlight Cam föredrar jag den eleganta ringlåsmekanismen som kommer med Maximus. Ringuppsättningen är endast fäst på ett par gängade skruvar som kommer ut från staget som är fäst vid kopplingsboxen: du skjuter detta genom två hål i chassiaggregatet och förankrar det sedan med ett par muttrar täckta i plast.

vit spotlight ring

Utformningen av Ring Floodlight Cam-industrin är precis som den – branschen.

Samling av Cam Floodlight Cam-funktioner

Floodlight Cam har två LED-strålkastare monterade på en ledad arm som kan flyttas oberoende av varandra. Dessa ljus anses ge en kombinerad ljusstyrka på 3 000 lumen, men för mig täcker de dubbla strålkastarna på Maximus mer område. Detta kan bero på den koniska färgen på Ringprodukten som fokuserar strålen närmare än den platta LED-panelen på Maximus, som bedöms producera 2400 lumen. Och till skillnad från den enheten kan du inte dämpa Floodlight-kamerans ljusstyrka.

En låda med en kamera installerades under och mellan strålkastarna, med en kupolformad rörelsessensor som kom ut från botten. Kameran, som har ett 140 graders synfält – lite smalare än 155 graders synfält på Maximus – tar video i 1080p upplösning. Det finns mikrofoner och högtalare i planet, så att du kan ha tvåvägssamtal med människor på andra sidan anslutningen. Inget tidigare inspelat meddelande spelas som svar på rörelse, och själva kameran ljuder inte ett ljud som lockar mobbare för att visa sina ansikten mot kameran när de stänger av rörelsessensorn. Det är en funktion som jag verkligen gillar från Maximus. Ring rankar sin produkt IPX5, vilket innebär att den inte är klassad för damminvasion, men är skyddad från vatten som sprayas från 6,3 mm munstycket.

Floodlight Cam-rörelsessensorn upptäcker rörelse med en radie på 270 grader och kan justeras för att minska eller öka dess känslighet (till exempel kan du ställa in den så att den bara svarar på människor och ignorerar bilar eller fyrdubblade). Du kan också schemalägga rörelsessensorn så att den bara är aktiv vissa dagar och / eller i det angivna tidsfönstret. Ring-applikationen ger ett utmärkt verktyg för att skapa flera oregelbundet formade rörelseszoner, så att du kan förhindra att objekt som buskar och träd utlöser ljus och kameror. Du kan också förbättra området där rörelsen kommer att trigga lamporna. Och om du inte vill att lamporna ska tända, oavsett anledning, har kameran utmärkt nattsyn (en funktion som Maximus inte har).

kamzon ring rörelse spotlights

Förmågan att planera mer än en rörelsezon gör det enkelt att förhindra träd och buskar i vinden från att utlösa falska varningar.

Ljud- och videokvalitet

Ring Floodlight Cam spelar in video med exceptionell kvalitet med minimal snedvridning i synfältet. Kameran är endast ansluten via Wi-Fi, vilket kan vara ett problem om du installerar den långt från den närmaste åtkomstpunkten till ditt hem. Jag tyckte att det inte var något problem med Linksys Velop-mesh-Wi-Fi-systemet som jag använde, eftersom en av nätpunkterna var i ett rum nära garaget där jag installerade kameran. Den kan bara anslutas till 2,4 GHz-nätverk, som kan fyllas med äldre enheter och är mer mottagliga för störningar än 5GHz-nätverk. Ring kopplar denna begränsning till det överlägsna frekvensbandintervallet på 2,4 GHz, men det faktum att det är utrustat med en 802.11n-adapter säger mig att valet är mer relaterat till kostnaderna i slutet. Routern 802.11ac som jag testade gav 5GHz-bandet mycket bra täckning, och du hittar flera utomhuskameror som fungerar i båda banden, inklusive Maximus Camera Floodlight och Nest Cam Outdoor och Nest Cam IQ Outdoor (ingen av Nest Cams har ljus medföljande).

ringomkretsmiljö

Med Ring Neighborhood kan du dela videoklipp om misstänkt aktivitet med grannar inom en radie av fem mil från din plats (du kan också rita cirklar tätare eller med något abstrakt mönster).

Men som alla produkter som laddar upp videor till molnet vill du ha en bredbandsservice med en relativt snabb upplänkstjänst. Det är något jag inte kan få på min lantliga plats (det bästa jag kan köpa är cirka 1 Mbps upp och 16 Mbps ner). Som ett resultat tar det lite tid att ansluta till kamerans live feed och det bästa hackiga ljudet. Du kan också strömma live-kamera (ljud och video) -flöden till Amazon Echo Show eller Echo Spot, men det beror också på den snabba uppladdningshastigheten, så det tar några sekunder för min Echo Show att upprätta en anslutning. Naturligtvis var det inte ett ringproblem, och Maximus kunde inte strömma till Echo som hade en skärm alls, även om företaget sa till mig att det fanns i verk. Å andra sidan kan du använda Echo för att slå på och stänga av Maximus-strålkastarna, och du kan inte göra det med Floodlight Cam Ring.

När du ser kameraflödet på din smartphone kan du trycka på knappen för att lyssna på omgivande ljud, starta samtal med människor på andra sidan kameran, slå på och stänga av strålkastaren, och det låter väldigt högt – 110dB – siren. Du kan dela videoklipp med grannar med hjälp av Ring Neighborhood, ett högteknologiskt videobaserat miljöövervakningssystem som kan varna människor för misstänksam aktivitet i närheten av sina hem. Denna funktion kan anpassas för att täcka så lite eller så mycket territorium som möjligt – upp till en radie på fem mil – som du vill.

Ska du köpa en Floodlight Cam Ring?

Svaret på den frågan är “ja”, vilket är lätt om Du har redan investerat i andra Ring-produkter. Du vill inte hantera olika applikationer med olika användargränssnitt – och olika prenumerationsplaner – för att övervaka olika områden i din egendom. Ring Protect Plus-paketet innehåller ett obegränsat antal kameror, så att du kan placera en av Ring-dörrklockorna på din ytterdörr och en Floodlight- eller Spotlight-kamera vid alla andra dörrar och var du än har el (eller inte, på grund av några av dess Spotlights) Cams arbetar med batterikraft och med valfri laddning av solenergi).

ringande realtidsvisningsverktyg

Klicka på ikonen på skärmen för tvåvägskommunikation, för att slå på eller stänga av strålkastaren, ringa en 110db siren eller dela ett klipp med din ringmiljö.

Beslutet om köp / hoppa är svårare om du ännu inte befinner dig i Ring-ekosystemet. Men här är ett pussel för husägare: Ring erbjuder för närvarande ingenting i kameran (liksom Maximus). Netatmo gjorde det, men kameran i hans rum var relativt svag (och hans närvaro kostade $ 50 mer än Ring Floodlight Cam eller Maximus Camera Floodlight). Nest har också en inomhuskamera, men den har inte en utomhuskamera med integrerade lampor (även om den har en stark krok till det smarta hemmet som gör att du kan knyta kameran till en smart lampa eller ljusströmbrytare).

Om du ännu inte har en Ring-produkt och inte förutser att du vill ha ett kommande hemsäkerhetssystem, Ringing Alarm, tror jag Maximus Camera Floodlight är ett bättre val. Du kommer att använda röstkommandon för att styra lamporna mycket oftare än du kommer att ringa videoflöden på högtalardisplayen. Och även om båda spotlight-kamerorna har valfria prenumerationspaket som inte är helt valfria, är Maximus-kameran mycket mer användbar utan prenumeration.

Obs! När du köper något efter att ha klickat på länken i vår artikel, kan vi få en liten provision. Läs vår policy för affiliate-länk för mer information.