Roundup Review: Kontroller skapar konstiga, konstiga och paranormala som kommer att göra dig kul länge efter att du har slutfört spelet

Den legendariska utvecklaren – Remedy, släppte äntligen sin senaste titel – Kontroll, och verkar vara en enorm framgång!

Remedy är bäst känt för deras enastående arbete med Alan Wake och den innovativa TV / Game-titeln – Quantum Break. Nu verkar deras senaste titlar kombinera både fantastiska berättelser och snyggt och rent spel tillsammans. The World of Control utses som en konstig psykisk och när den kombineras med hans telekinesis-spel, orsakar det lite otroligt originellt kul!

Nedan finns några av de mest respekterade spelplatserna i branschen, se de viktigaste recensionerna för deras recensioner av de senaste Remedy – Control-titlarna:

G-utställningx:

IGN 88

Kontroll är inställd i en mycket konstig paranormal värld som jag inte kan låta bli att utforska. Mångsidiga psykiska färdigheter och Jesses huvudvapen gör en spännande långsträckt strid. Och tack vare starka stödjande spelare, välskrivna manus och många intressanta brödsmulespår har jag verkligen haft mitt äventyr genom glidrummen i Oldest House. Jesses personliga historia känns som en eftertanke, men det finns tillräckligt för kontrollvärlden att jag fortsätter att investera i att avslöja varje hemlighet, även om historien är över.

GameSpot 80

Det är sällsynt att ett spel attackerar mitt sinne som Control har. Jag är vid den punkt där jag vill konsumera allt som erbjuds. Och om jag är ärlig gör det också att jag vill gå tillbaka och spela det tidigare Remedy-spelet också. Naturligtvis är detta fel metroidvania på vissa sätt, men det finns så många extraordinära egenskaper som inträffar att kontrollen enkelt avleder varje ögonblick av ilska. Jag kan inte vänta med att delta i diskussioner om spelet, se vad andra människor har tänkt och för att bättre förstå var det passar in i Jesses berättelse.

PlayStation LifeStyle 70

Control är ett annat spel från Remedy som gör exakt vad du förväntar dig av Remedy. Det är lite obehagligt, men klokt och noggrant skrivet. Detta är lite skämtigt (ibland mycket skämtigt), men mekanismen är densamma som fast skräpmat när allt fungerar som det ska. Kontroll är definitivt ett steg tillbaka in i “AA” -området efter de stora ambitionerna som ger Quantum Break, men ärligt talat är det den typ av utrymme som Remedy gillar mest. Även om det ibland kan vara grovt, är Control som en roman som du tar för att spendera tid, och sedan oväntat hitta mycket intriger och charm.

Tvillingfinite 70

Om Remedy låter kontrollen bli lite mer konstig och är helt partisk mot Metroidvania-inspirerad spel, kan det vara något mycket speciellt. Tyvärr händer det aldrig, men även om Control i sig slutar vara ett roligt och unikt action-actionspel som är till skillnad från något annat på marknaden idag, och som inte tar mycket av din tid.

Min stad

Det var en krokig och spökfull vandring genom en kontorsbyggnad efter andra världskriget som länge var omgiven av parasiter från en annan dimension. Kontrollen har alla standardelementen hos en vanlig tredje person skytt, men dess övergripande konstruktion och övergripande oro gör det desto mer.

Kontroller är nu tillgängliga för PS4-, Xbox One- och PC-plattformarna. Är du nöjd med den senaste Remedy-titeln? Låt oss veta i kommentarerna nedan!

Källa: Metacritic