Samsung SmartThings Cam Recensioner: En perfekt avancerad säkerhetskamera …

Obs: I nästa ämne du kommer att läsa kommer du att lära dig om: Samsung SmartThings Cam Recensioner: En perfekt avancerad säkerhetskamera …

Först till kvarn: Samsungs senaste säkerhetskamera, kallad SmartThings Cam, blanda inte ihop den med den äldre SmartThings-kameran eller de olika erbjudandena i Samsung SmartCam HD Pro-sortimentet. Den här senaste kameran är mer kapabel, tunnare och viktigast av allt, rimligt prissatt under $90 utan en serviceplan. (Som sagt, läs vidare för finstilt om urval prenumerationspaket.)

Designad som en del av Samsung-enheten för att bygga varumärket SmartThings, SmartThings Cam kräver ingen SmartThings Hub-övning. Men SmartThings-användare kommer att uppskatta att kunna integrera sin inomhuskamera i ekosystemet och använda den. använd samma appar för att styra dem . Detta är en komplett Wi-Fi-kamera som kan anslutas direkt till ditt Wi-Fi-nätverk (ansluter till frekvensbandet 2,4 eller 5 GHz, uppdatera).

Hårdvaran är smart och attraktiv, med kroppen monterad på en liten arm som sticker ut från plastbasen. Gångjärnet låter dig rotera kameralinsen uppåt eller nedåt, men inte åt vänster eller höger. Designen drar nytta av en smart idé som låter tunna strömkablar passera genom små hål i armhålorna, vilket förhindrar att kablar blockeras och lätt faller ut ur kamerans uttag. värdig

Ultraskarp video (1080p med HDR) är en av de mest sålda produkterna från Samsung SmartT Breath Cam.

En högtalare är ansluten till baksidan av kameran; När du paras ihop med de inbyggda dubbla mikrofonerna kan du använda tvåvägsljud för att kommunicera med alla som tittar på videon. Slutligen dyker botten av basen upp, som visar ett hål som kan användas för väggmontering om så önskas (hårdvara ingår för att göra detta).

Att ställa in SmartThings Cam innebär att du installerar SmartThings-appen på din mobila enhet. Perfekt inställning i mina tester. Processen går ut på att skanna en QR-kod på enhetens bas och sedan ansluta kameran till ditt Wi-Fi-nätverk i SmartThings-appen. Denna installation tar mindre än en minut.

I SmartThings-appen kommer du att bli tillfrågad om du vill aktivera SmartThings hemskärm och du kan behöva använda hela systemet. Detta gör att du kan använda kameran som en speciell säkerhetsenhet, komplett med fasta lägen och fjärrkontrolllägen, och låter dig länka kompatibla sensorer med SmartThings, inklusive rörelse, dörr/fönster, vattenläckor och röksensorer Om en av sensorerna är aktiverad , kan kameran, beroende på var sensorn är i ditt hem, ge dig en uppfattning om vad som aktiverade den. Kameran kommer också att spela in video när rörelse upptäcks när den är aktiverad (i live-fjärrläge) och strömma video på begäran om den är aktiverad eller avaktiverad (i Live Live-läge). Du måste aktivera streaming i appen.

Fungerar, kameran fungerar ganska bra. Rörelsedetektorn är exakt och dess känslighet är tillräcklig för att trigga hår, men i själva verket låter rörelsedetekteringszonsystemet dig identifiera områden där du utför specifikt och du inte vill spåra rörelse. (Var försiktig: kameran rör sig något och zonindelningen blir felaktig.) Med ett 145-graders synfält ger objektivet en mycket vid vy av din omgivning, och mörkerseendeläget kan automatiskt gunga i mörkret. Den övergripande bildkvaliteten (tagen i 1080p med HDR) var enastående i mina tester, även om sprickbildningen och utseendet på ljudinspelningar lämnade mycket övrigt att önska. En annan irritation: varje klipp är begränsat till 10 sekunder.

Det är viktigt att notera att kameran inte är ett säkerhetssystem. Det finns inga sirener ombord eller professionella övervakningsplaner, inte ens ett alternativ. Och när kameran upptäcker rörelse ger den standardaviseringar i din app – inga e-postmeddelanden eller textmeddelanden. Om dina aviseringsinställningar spelar kan du enkelt missa nyheten om att någon går i ditt vardagsrum. Om du öppnar appen kommer SmartThings att ge ett mycket mer detaljerat meddelande, komplett med miniatyrer av potentiella stalkers. Om du letar efter ett säkerhetssystem kan du bli bättre omhändertagen av Amazon bell-larmsystemet.

Samsung Smartthings Cam 3

Med Samsung SmartThings-appen kan du ange områden där rörelser kommer att ignoreras.

SmartThings upprätthåller en mycket tydlig historik över allt detta, om än lagrat på två separata platser: i startskärmsavsnittet i appen får du koll på alla triggerhändelser. Under kamerahanteringssystemet får du en historik över varje gång rörelse, ljud eller någon upptäcks (jämfört med annan typ av rörelse) och när sluta Upptäckt Detta är inte den mest användbara listan över händelser, eftersom en dag vanligtvis innehåller hundratals händelser, men händelser som är mycket detaljerade kan få värde här.

En mycket större fördel är det faktum att SmartThings Cam erbjuder gratis 24-timmars lagring av videoklipp i molnet för upp till fyra kameror per konto. Det går snabbt och enkelt att komma åt det här klippet, även om det kan vara förvirrande och ointuitivt att navigera runt i olika delar av SmartThings-appen. Vissa saker är lättare att hantera på den mer omfattande Smart Home Monitor. Vissa är lättare att använda om du behandlar kameran som vilken annan smart enhet som helst och hanterar den självständigt.

Återigen, alla funktioner som nämns ovan är helt gratis, men du kan öka din tjänst med $799 per månad. Den betalda prenumerationen erbjuder 30 dagars lagring (inte bara en), stöd för åtta kameror (inte fyra) och klipp upp till 60 sekunder långa (inte bara 10). Denna sista förmån är utan tvekan den mest tilltalande, även om 79,99 USD per år (om den betalas årligen) känns väldigt dyrt för en så blygsam ökning.

Sammantaget har jag inte haft några större problem med Samsung SmartThings Cam i mina dagliga aktiviteter, och om du är villig att arbeta hårt genom det komplicerade gränssnittet för att arbeta med den, är det värt att överväga, särskilt om du använder SmartThings för att styra andra enheter. en del av ditt smarta hem och du behöver inga prenumerationsfunktioner.