Sky: Children of the Light Review – långt utöver standarderna för…

Obs: I nästa ämne du kommer att läsa kommer du att lära dig om: Sky: Children of the Light Review – långt utöver standarderna för…

Sky: Children of the Light är en vacker och fängslande luffare i alla sina drömska och molniga landskap.

Reseförfattaren Thatgamecompanys kommande titel är ute. och utvecklaren har på något sätt lyckats införliva nästan alla aspekter av det prisbelönta plattformsspelet. Sky: Children of the Light är så nära Journey-uppföljaren som möjligt, men istället för det dammiga, uråldriga apelsinlandet går Sky (som titeln antyder) ofta ner i molnen och kräver att äventyrare utforskar miljön tillsammans på himlen.

Jag ska gå till blåsiga moln och andra omgivningar om en stund. Det första och främsta att diskutera är en extraordinär multiplayer-upplevelse. Under hela din resa kommer du att se spöken gå på samma väg som du, tända ljus framför dig och till och med slutföra mål för dig när de färdas längs samma väg som du önskar. . Var och en av dessa spöken är olika spelare, och för alla framför dig kan det finnas tio personer bakom dig. Då och då kan du också hitta dem på resande fot. Oavsett var de är på sin resa är de där av samma anledning som du: för att utforska världen och skicka stjärnorna till himlen.

Det finns en obeskrivlig känsla av kamrater som spelar under hela upplevelsen, något utanför samarbetsläget för de flesta andra spel, där mål ofta känns tvingade och anda krävs, lagkamrater istället för alternativ. Istället för att allt känns som ett delat utforskande, känns varje vägskäl som ett delat ögonblick eftersom befolkningen i Sky: The World of Children of Light existerar, som jag sa, för att göra detsamma, precis som du.

Känslan av att resa tillsammans är förbättrad eftersom Sky inte har den mest “standardiserade” kommunikationsmetoden, som Thatgamecompany-titeln före den. Du kan inte skriva stycken på en global chattkanal, du kan inte lyssna på mikrofoninstruktioner för en väns fest. Faktum är att de flesta interaktioner är begränsade till att dela en låga genom att matcha ljus eller hålla hand. Om du delar ditt ljus kommer karaktären att synas, och om du fortsätter att interagera med dem kan du till och med ställa in det som ett smeknamn så att du kan plocka upp det från mängden vid ett senare tillfälle.

Sky: Children of the Light Review -

Utöver allt detta finns ett rörelsesystem. Under sin resa möter han spökena från dem som kom före honom. Genom att följa i deras fotspår och observera deras berättelser kan du lära dig rörelser som sedan kan användas efter behag. Dessa drag används inte för att lösa pussel eller något, nära kommunikation, men att lägga till relationer med flera spelare gör spelet till mer än bara ett konstigt 3D-plattformsspel.

Sky: Children of the Light är inte bara fängslad av de vänner du kommer att få längs vägen. Varje nivå, från den minsta av de tre öarna till de större frusna resterna och sveparna, har sin egen identitet. Från bördiga gräsmarker till sotiga vulkaner, varje region är omisskännlig med de andra. Vart och ett av dessa områden är uppdelat i mindre exempel, medan några av dem är breda och breda (särskilt de dåvarande områdena i skidstil), av vilka många faktiskt är områden baserade på pussel. Detta är en konstig kontrast och skapar en konstig daleffekt när du går igenom fler områden. Jag började uppleva en känsla av förebråelse och det var svårt för mig att ignorera att ett större område kändes omgivet av en mur, medan omfattningen till en början kändes bred eftersom den var omgiven av ett otillgängligt hav eller ett lager av moln.

Du kan slutföra din första karriär som en 3-4 timmar lång upplevelse och få ett mycket känslomässigt slut som knyter en båge i din strävan att frigöra andar och återställa stjärnorna. Det finns också ett andra slut för dem som lägger mer tid på utforskning och multiplayer. Ärligt talat kommer det att vara svårt för dig att fortsätta gå mot det målet.

Sky: Children of the Light är för närvarande tillgänglig för iPhone och iPad, och kommer att lanseras för Android och Apple TV i framtiden.