Spel: Wireless Pad 4S Controller för PlayStation 4 Review: Slösa inte dina pengar

Jag har granskat flera premiumkontroller under de senaste månaderna, till exempel Razer Raiju Ultimate och SCUF Vantage, och jag har även granskat budgetalternativ som är perfekta för barn, så jag tycker att jag har en stängd bas när jag måste göra det som behöver göras. sökte i regulatorn. När jag först såg Game: Pad 4S, var jag tveksam på grund av greppvinkeln och vad jag kände var en konstig design, men beslutade att vänta tills jag försökte det innan jag gav fullt betyg. Som det visade sig var min ursprungliga skepsis motiverad.

Köp inte den här kontrollenheten.

Mycket trevligt

• Billig
  • Olika färger att välja mellan

Den dåliga

• Vinkelgrepp
  • Plast känns chintzy
  • Erbjuder inte något som DualShock gör
  • Hemknappslamporna är konstigt ljusa

Spel: Pad 4S Vad jag gillar

Det finns inte mycket jag kan säga om Game: Pad. Detta är en funktionell styrenhet och är billig jämfört med de flesta andra styrenheter. Det är det minsta antalet du kan begära och det handlar om baren. Detta är också trådlöst, vilket är en bonus. Tidigare spel: Pad-modellen använder bara ledningar, så detta är åtminstone ett steg i rätt riktning.

Spel: Pad 4S Vad jag inte gillar

Jag kan uppskatta företag som skapar enheter för att fylla luckor på marknaden eller fixa problem som finns i äkta hårdvara, men jag vet inte vem Game: Pad 4S är avsedd för. Det erbjuder ingenting som DualShock 4 gör normalt. Även om du bara försöker ändra formfaktorn för personer som inte är intresserade av DualShock misslyckas det. Gameplay: 4S Pad känns värre att hålla den på grund av främlingens beslut att göra det främre greppet.

Även om lägre priser kan vara en försäljningsplats till en början, är det faktiskt inte så mycket som du får från vanliga DualShock 4 Dualshock 4 regelbundet $ 30 till $ 50 rabatt för Amazon Det beror på färgen du får. Vi rekommenderar ytterligare pengar för att ta DualShock istället för Game: Pad 4S, som har en sämre design och inte ens har en ljusstång.

Med tanke på ljus lyser startknappen bländande när den hålls i rät vinkel (fel?). Jag är någon som alltid hanterar min controller när jag spelar. Jag kunde inte låta honom vara tyst, och på grund av detta såg jag en snabb titt i ögonen som ibland var irriterande.

Dessa är mestadels ytliga och ingenting kan göras, men ansiktsknapparna har också former gjorda på dem. I stället för triangel-symbolen säger knappen bokstavligen “Triangel”. Det här är konstigt. Och det finns inget speciellt med knappsvar, tryckkommentarer eller material.

Ska du köpa ett spel: Pad 4S? Inte

Detta är en bra kontroller om du letar efter något billigt som kan användas av små syskon eller barn så att du inte oroar dig, de bryter mot Dualshock 4. Men det är förmodligen det bästa jag kan säga. Det finns ingen annan anledning att få detta förutom DualShock 4 såvida du inte kan eliminera ytterligare $ 10 eller mer.

2 av 5

Detta är något som bara kommer att samla damm i en av mina lådor. Jag uppskattar verkligen företag som tänker utanför rutan och försöker erbjuda alternativ till premiumtillbehör. Spel: Pad 4S är inte ett bra alternativ, det är inte ens nödvändigt.

Vi kan få en provision för inköp med vår länk. Studera mer.