Sprint HTC Touch Diamond Review

Det är svårt att undvika att göra AppleIPhone-jämförelser när du nämner HTC Touch Diamond. Trots att det är väldigt olika telefoner som körs på olika operativsystem är Touch Diamond varken en av de närmaste konkurrenterna på den amerikanska marknaden idag med en populär iPhone när det gäller unik touchkontroll, attraktivt användargränssnitt, kraft och mångsidighet.

Även om mobiltelefoner konkurrerar på flera områden är det viktigt att förstå att det är en stor skillnad mellan Touch Diamond och iPhone när det gäller de avsedda användarna. Saken är att HTC designade Touch Diamond som Windows en affärsvänlig mobil enhet. Apple designade iPhone från grunden som en konsumentinriktad enhet. Båda telefonerna har liknande funktioner, men hur varje företag implementerar vissa funktioner är olika, särskilt eftersom tittarna är olika. Av detta skäl kan vi visa likheter eller skillnader, men varje användare måste själv bestämma vilket operativsystem och vilken uppsättning funktioner som är viktigast när han beslutar om telefonen.

Sprint HTC Touch Diamond Review 1

Som sagt, bara för att Touch Diamond är affärsvänligt betyder det inte att det är en enhet som alla fungerar och det inte finns några spel. Liksom andra Windows-telefoner är Touch Diamond utrustad med en mediaspelare, en intern kamera som också kan spela in video och några snygga touchkontroller som är roliga och enkla att använda. Det kommer också med några beroendeframkallande spel. Sprint-versionen, som vi utvärderar här, stöder också Sprint TV och Sprint Music Shop.

Inte för många Windows-telefoner har hittills erbjudit en stor mängd beröringskontroller. En del av detta beror bara på OS: s utformning: Windows Mobile är i sig självt lämpligt för pekpinnar och tangentbords navigeringskontroller. Den ursprungliga HTC Touch-telefonen erbjuder flera touchkontroller med sitt TouchFLO-gränssnitt, men du kommer fortfarande att dra pennan när du använder den här telefonen. Touch Diamond tar TouchFLO-gränssnittet från den ursprungliga Touch-telefonen ett steg längre genom att granska gränssnittet och ersätta det med Touch FLO 3D.

En annan stor skillnad mellan Touch Diamond och andra Windows-mobiltelefoner hittills är storleken. Touch Diamond är relativt liten, särskilt jämfört med tjockare telefoner som AT&T Tilt, som har ett utskjutbart QWERTY-tangentbord. Lyckligtvis offrar HTC inte funktionalitet för att underlätta leveransen. Den här mobiltelefonen är lika stark som de andra Windows-telefonerna. Hur väl fungerar arbetet av HTC för att lägga till beröringsvänliga kontroller till det vanliga Windows Mobile Interface? Läs vidare när vi får reda på det.