Star Wars Battlefront Roundup Review – Fun But Limited

TÄRNINGAR Star Wars Battlefront har varit på många människors sinne de senaste månaderna. Det som började som bilder från spelet tillbaka i mars 2015 förvandlades snabbt till en besatthet för legioner av fans och Star Wars-spelare överallt. Utifrån de tillgängliga inspelningarna online är här ett spel som tar in delar av den ursprungliga Star Wars-trilogin och gör dem spelbara – allt i nästa stora genteknologi.

När tiden går och fler spel visas online, avslöjas långsamt information om vad man kan förvänta sig: det här spelet erbjuder 9 lägen och 12 kartor fördelade på fyra planeter. Enkelspelarelementen i spelet verkar ganska begränsade, men den verkliga attraktionen för många människor är 40 spelare som slåss på ikoniska Star Wars-platser som Hoth eller Endor forest, liksom förmågan att spela som ikoniska karaktärer som Luke Skywalker och / eller Darth Vader.

Många spelare kan testa några av dessa element direkt i oktober när Battlefront är tillgängligt i begränsade betaversioner på Xbox One, PS4 och PC. Från idag har Star Wars Battlefront emellertid officiellt lanserats och recensionerna flyter in. Medan de flesta är nöjda med spelets övergripande utseende och dess äkthet, är det största klagomålet här att spelet kanske inte erbjuder tillräckligt med spelare. .

För mer, se utdraget från denna Star Wars Battlefront-recension (och klicka på respektive länk för att läsa hela recensionen):

Ge det dock några timmar, och tilltalet av detta skådespel börjar blekna. Omedelbart måste du ta hänsyn till det faktum att medan Battlefront utmärker sig för att förverkliga verkliga drömmar för att bekämpa Darth Vader i Hoth, berör det inte de mer vanliga inslagen i första personens skyttar. Betyg: 7/10

VideoGamer – Steven Burns

Lika viktigt som grafisk kvalitet är äktheten till Star Wars-universumet, med en mängd olika karaktärer och fordon presenterade i kärleksfull detalj och underlättas av ljuddesign och matchlös musik. Men även om du inte bryr dig om skådespelets äkthet som är resultatet är det omöjligt att inte bli imponerad. Betyg: 8/10

Metro – David Jenkins

Star Wars Battlefront har varit mycket emot det, bortsett från ett framgångsrikt betatest, men den slutliga produkten representerar den bästa kollektionen DICE har att erbjuda, och även en mycket unik upplevelse när den beaktas inom marknadsskyttens gränser, den nuvarande genren är full med olika variationer av samma upplevelse . Du hittar inte skräddarsydda vapen eller truppsystem eller döda repor här, istället erbjuder Battlefront en unik känsla när du sitter framför skärmen, med kontrollern i handen. Värde: 9/10

Spelreaktor – Magnus Groth-Andersen

… Battlefront är inte balanserad för en hjälte-motståndare-hjälte strid, så en strid som var tänkt att vara episk mellan Vader och Luke, till exempel, slutade med att två Force lords svängde blint, saknade och sedan skjutits av en namngiven polis bakom. Det känns löjligt. Betyg: 8/10

Polygon – Justin Mcelroy

Star Wars Battlefront Vader

Jag har sett Emperor Palpatines flasköppnare bli en grupp rebeller. Jag såg också Rebel på en listigt sätt lyfta en granat på AT-ST när han jetpack hoppade över. Jag var för imponerad även för att skjuta honom. Battlefront utmärker sig när det sätter mig i denna fantasivärld av Star Wars, där Leia passar in med Darth Vader, eller Han Solos axel laddar en lågflygande TIE-interceptor. Betyg: 7/10

Gamespot – Mike Mahardy

Det sågs som en del av en modern första person skytt, exceptionell konstriktning och oöverträffad fan service. Varje Star Wars-fan kommer att ljuga om de inte blir upphetsade första gången de kontrollerar Vader eller Skywalker på slagfältet. Men det är ett slags problem med Star Wars: Battlefront, tricket löper snabbt ut, och det som återstår med dig är en ganska oinspirerad första person-shooter som inte har något riktigt djup i spelet. Värde: 3,5 / 5

Attack of the Fanboy – William Schwartz

Detta är ett spel som är utformat för att få spelaren att röra sig, uppleva allt som erbjuds och inte vara nöjd eller specialiserad för en viss klass eller roll. Det här är väldigt uppfriskande, men alla som har tillbringat 1000 timmar med att mala karaktärer i Destiny, eller som gillar att spela oändligt med sin lastning på COD, kommer att tycka att det är för enkelt och smärtsamt … rättvist. Battlefront är specifikt utformat för att välkomna spelare med alla förmågor med öppna armar och ge dem verktygen för att få så många poäng som hardcore. Värde: 4/5

SpelRadar – Andy Hartup

Vad Battlefront verkligen behöver är det mer traditionella Conquest-läget längs linjerna i Battlefield – fångst- och kontrollläget som kan undkomma känslan som är för strukturerad från det aktuella läget. Tyvärr är det närmaste till Battlefront till ett sådant läge Droid Run, som inte har vapen eller hjältar och endast är begränsad till 12 spelare. Värde: 3,5 / 5

US Gamer – Kat Bailey

Star Wars Battlefront kanske inte är för omtänksamma för solospelare och tillgängligheten för dess design kan avskräcka Battlefield hardcore DICE-fans, men det är ingen som förnekar att multiplayer är jättekul, och så långt som det skapar en känsla av att vara en del av en Star Wars-film är ingenting bättre än detta. Värde: 9/10

Ausgamers – nachosjustice

Star Wars Battlefront beta kommer att finnas tillgängligt för alla

Baserat på denna recension kan Star Wars Battlefront dela allmänhetens åsikt. Det kommer att finnas människor som älskar Star Wars och kan se tidigare designfel som detta spel kan ha, enbart på grund av hur vänlig och djup miljön har varit. Dessa människor kommer att hitta motstånd från dem som ifrågasätter bristen på balans, variation och djup i spelet. Det kommer dock fler från Battlefront DICE-världen – Battle of Jakku kommer att vara den första tillgängliga DLC nästa månad, vilket gör att spelet kan fortsätta och utvecklas, vilket i slutändan ger spelare mer med tiden.

Men faktum är, först och främst, detta är ett spel för Star Wars-fans. För dem som bara bryr sig om att hitta nästa stora första person skytten att övervinna och behärska, är det osannolikt att det kommer att hända. Star Wars Battlefront erbjuder på många sätt mer än bara en videospelupplevelse – detta är en helt interaktiv och nostalgisk resa; den närmaste av oss kommer någonsin att leda en strid i en galax långt, långt borta.

Star Wars Battlefront Tillgängligt nu för Xbox One, PS4 och PC.

Destiny 2 Shadowkeep Delay Good

Destiny 2 Shadowkeep Delay visar att Bungies ledarskap kommer att vara annorlunda