Temple Run 2 recensioner | Varor

Temple Run 2 recensioner | Punkt 1

Medan människor som Angry Birds har förändrat berättelsen och miljön, är Temple Run 2 mycket nära sin föregångare, med samma grundläggande berättelse utöver samma enkla kontroller. Från och med som en farlig kille springer du för ditt liv genom en djungelmiljö efter att ha stulit forntida avgudar, hoppat och undvikit hinder medan du är borta. I stället för horden med apor från det första spelet, har du en jätteapa på svansen, som kommer att göra frukost åt dig om du glider.

Kontrollen är nästan densamma som den ursprungliga Temple Run – dra åt vänster eller höger för att svänga, gå ner för att glida under rötter av träd som blir för stora eller gå upp för att hoppa över broar eller trasiga luckor i vägen. Ju längre du springer, desto snabbare blir du, vilket gör det svårare att reagera i tid. När du lämnar måste du samla mynt – dessa mynt används för att förbättra dina förmågor i butiken eller öppna en av de tre andra tillgängliga karaktärerna, nämligen Scarlett Fox, Barry Bones eller Karma Lee.

Det var den första stora förändringen i Temple Run 2 – dessa karaktärer är inte bara kosmetika, var och en av dem har unika styrkor. När du har samlat tillräckligt med mynt för att ladda strömmätaren på vänster sida av skärmen kan du aktivera den valda löparens förmåga genom att dubbelknacka på skärmen. Andra tecken kan hitta denna power-up som en aktiv på alla nivåer, men din karaktär kan använda sina unika power-ups varje gång strömmätaren är full.

En annan ny funktion är introduktionen av ädelstenar. Det är mer sällsynt än mynt, men kan användas för att starta om ditt spel där du senast dog eller för att öka power-ups. Liksom mynt kan detta köpas via köp i appen, även om vi inte upptäckte att vi behövde göra det för att njuta av spelet – det är ganska uppfriskande för ett freemium-spel.

Som den ursprungliga Temple Run har du ett mål som måste uppfyllas för att gå upp och vinna mynt och ädelstenar för att göra det – allt från att gå på ett visst avstånd utan att dö till att samla ett antal mynt. Det finns några nya tillägg till nivån också, med rep för att glida ner och bryta axeln för att navigera, lutar din mobiltelefon för att flytta den framgångsrikt till rätt spår utan att krascha i en återvändsgränd. Det är trevligt att se några nya mekaniker som läggs till i spelet för att hålla dig vaken – det är verkligen en del av spelet som kräver övning.

Det finns också förbättrad grafik på den ursprungliga Temple Run – allt är skarpare och miljön känns mer levande och intressant.

Temple Run 2 följer sin föregångares väg – det är inte en dålig sak. Nya grafiska tweaks och gameplaymekanik ändrar forumla tillräckligt för att utgöra en utmaning även för de mest dedikerade Temple Runners, medan det fortfarande förblir enkelt för nybörjare att ta spelet lätt. En sak är säker – detta är guldstandarden för freemium-spel.