The Dark Pictures: Man of Medan Reviews – Den där sjunkande känslan

Obs: I nästa ämne du kommer att läsa kommer du att lära dig om: The Dark Pictures: Man of Medan Reviews – Den där sjunkande känslan

En antologi: en mycket bra idé. Eftersom Netflix-världen skakade film- och TV-branschen och Black Mirror tog indiehistorier i förgrunden, varför gör inte spelutvecklare detsamma? En lättsmält berättelse som levereras i tid? Prenumerera på mig Och vem uppfyller detta löfte bättre än spelet Supermassive, en minnesvärd och ofta vacker skapare fram till gryningen?

Den första delen av skräcktrilogin är Män från MedanBaserat på det verkliga mysteriet med skeppet som förlorades under andra världskriget tillsammans med hela dess besättning. Snabbspola fram till nuet: en grupp tjugo-somethings som bestämde sig för att tjäna pengar på att hitta övergivna båtar, men fick mer än de köpte för när de snabbt sprang mot en grupp banditer. Havet har samma idé.

Ovanför Medan skriker interiören av förtvivlan och de smala, överbelastade korridorerna hjälper dig att navigera mellan skeppets stora delar. Rörelsen är långsam (ingen möjlighet att köra) och för det mesta kommer du att flytta ficklampan och leta efter ledtrådar som visas på skärmen. Profetian kommer från Till Dawn, vilket ger dig en glimt av otur som väntar på dess fel vändning, medan “Healer” filosoferar för att antyda viktiga vändpunkter i historien när han ses på avstånd, som en labbteknik som testar möss i en bur . Spelet är designat på ett sådant sätt att det inte finns något sätt att misslyckas, även ledtrådarna går förlorade och din ansträngning genom handlingen kommer att producera slutet, även om det inte är de önskade.

Dark Man Of Medan Bilder

Å andra sidan, vill du verkligen rädda flyktingen i centrum av den här historien? Bröderna Brad och Alex; Alex flickvän, Julia; och Julias bror Conrad jagar Medan under överinseende av kapten Fliss, men kommer att ha svårt att ta hand om honom. Du styr varje karaktär och bestämmer hur du ska svara på en konversation med en av tre dialoger (säg ingenting eller vänd dig åt två olika håll). Personlighetsdrag förändras när du fattar detta beslut, vilket påverkar relationer, framtida val och i slutändan om karaktären lever eller dör. Detta är en fair play-cykel. Men på grund av det känns huvudpersonen aldrig som en riktig person. De känns som siffror, delvis på grund av dem. Huvudet sa, några kommer att formas efter dina önskemål. Användbart i spel som involverar fjärilseffekten av beslut, kanske, men det är besvärligt när handling och personlighet anses vara nyckelelement i spelet.

Ännu värre, Men of Medan hade aldrig varit så glada som minnen som dessa fram till gryningen. Allt här är lite säkert, lite förutsägbart. Medan 2015 års trevliga överraskningar serverar hemska skräckmat som serveras med ett leende, tog här ett kortare utvecklingsfönster och kortare berättelse något från Medan. Är det personligheten? Som att se en kompetent men utmattande orkester imponerar showen på dig, men du inser att artisterna följer rörelsen. Att klippa och driva berättelsen räckte inte heller. Spelet varar bara i några timmar, men en lång prolog laddar din första åktur och gör nästa spel för långsamt. Rädsla för stora hopp är sällsynt, och även om det finns en gräns för hur många nya berättare som kan dra, ser jag verkligen fram emot mer.

Dark Man of Medan bilder

Supermassive löser detta med Movie Night-läget. Här spelar du lokalt med upp till fyra vänner, och de kontrollerar alla några av spelets karaktärer. Han väntade på sin tur att buga och gå. Som en monopolist på ett bräde har hans tärningar fruktansvärda, eller extraordinära, resultat för den som är i nästa rad. Du kan till och med titta på poängen i slutet av omgången för att se hur var och en av er gjorde. Fantastiska saker och bra sätt att underhålla vänner, speciellt om du har en stor skärm som du kan använda.

Man of Medan är tekniskt imponerande och erbjuder semi-fiktion nästan phaticealistic bilder på skärmen. Ansiktsanimationerna är mycket bra, de går ibland in i ovanliga dalar, och atmosfären är ganska passande på en 4K HDR-TV. Men förstör bilden på projektorn och det här är transformativt: din egen interaktiva film, men en film där vänner online kan kontrollera dig. Tja, precis som Movie Night, är det roligt att spela tillsammans med vänner. Att veta att andra har en del i berättelsen du är på väg att bevittna lägger till en ny rynka i vecket och ger Man of Medan en riktig tugga. Möjligheten att spela ensam är också tillgänglig, även om det är det minst dynamiska sättet att njuta av historien på skärmen.

Dark Man of Medan båtbilder

Seriösa spelare kommer att bli irriterade över prestandaproblemen och den svaga kollisionsdetekteringen, men kanske är Medans verkliga överklagande en helt annan publik. Du spawnar inte med skarpa bildhastigheter och krymper utmaningar; Istället vill publiken delta i ett interaktivt drama som berättas med polish och precision. Om du är ny inom genren, börja med Till Dawn, men som stamfader till ett nytt kapitel i den nya antologin, Män från Medan Det är en solid start om det inte är jämnt fördelat. Flera personligheter kommer inte att misslyckas, men som en bråkdel av den autonoma skräcken är det ett roligt sätt att slösa bort en eftermiddag.

Denna recension är baserad på PlayStation 4-versionen från spelet Bandai Namco gav en kopia.